تاریخ انتشار: 1400/12/25 21:59
کد خبر: 24542

کدام چهر‌ه‌های دربی خاص‌ترند؟ جلال، امید، ارسلان و...

در آستانه دربی پایتخت بازیکنانی که در ترکیب فعلی دو تیم شاخص‌ترین آمار را دارند مرور شده است.
کدام چهر‌ه‌های دربی خاص‌ترند؟ جلال، امید، ارسلان و...

 روز پنج‌شنبه ۲۶ اسفند دیدار حساس دربی بین دو تیم پرسپولیس و استقلال برگزار خواهد شد. این رقابت ریشه‌دارترین جدال در تاریخ باشگاهی ایران به شمار می‌آید. قبل از این بازی، بازیکنانی که در ترکیب فعلی دو تیم از نظر شاخص‌های آماری از دیگر بازیکنان جلوتر هستند مرور شده‌اند.

کاپیتان‌ها رکوردداران حضور در دربی

در ترکیب پرسپولیس جلال حسینی با حضور در ۱۴ دربی رکورددار است. این بازیکن در ۲ دربی آخر فرصت بازی پیدا نکرد ولی در صورت بازی در این مسابقه رکورددار بیشترین کاپیتانی در دربی خواهد شد و رکورد مسن‌ترین بازیکن تاریخ دربی که متعلق به خود اوست را بهبود خواهد بخشید.

در ترکیب استقلال وریا غفوری با ۱۰ دربی با تجربه‌ترین بازیکن است. کاپیتان استقلال هم دربی رفت را به دلیل مصدومیت از دست داد. بین پرسپولیسی‌ها به جز جلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری و امید عالیشاه به اندازه وریا یا بیشتر از او سابقه بازی در دربی دارند. عالیشاه در صورت حضور در این بازی و نباختن پرسپولیس به یک رکورد بی‌نظیر دست خواهد یافت. این بازیکن در ۱۰ دربی به میدان رفته که در هیچ کدام از آن‌ها بازنده نبوده است و از این نظر در کنار حمید استیلی و مجتبی جباری بین بازیکنان بی‌شکست تاریخ دربی رکورددار بیشترین بازی با پیراهن یک تیم هستند. اگر عالیشاه در این مسابقه هم بدون شکست زمین بازی را ترک کند، به تنهایی رکورددار تاریخ مسابقات خواهد شد. در بین بازیکنان فعلی دو تیم سیامک نعمتی با ۴ برد در دربی بهترین آمار را دارد.

در ترکیب ۲ تیم بازیکنانی وجود دارند که برای نخستین‌بار بازی در دربی را تجربه خواهند کرد. منوچهر صفروف، وحدت هنانوف، شرزود تمیروف، عزیزبک آمانوف، صالح حردانی بازیکنی هستند که شانس خوبی برای بازی در اولین دربی دارند.

یکی از حساسیت‌های همیشگی این مسابقه حضور بازیکنانی است که سابقه عضویت در تیم مقابل را دارند که در اصطلاح به یاغی معروف هستند. آرمان رمضانی تنها بازیکنی است که برای هر دو تیم به میدان رفته است.

دورخیز ارسلان برای تاریخ‌سازی

ارسلان مطهری که این روزها کمتر فرصت حضور در ترکیب ثابت استقلال را پیدا می‌کند با ۳ گل، بهترین گلزن ترکیب دو تیم در دربی است و در صورت گلزنی در دربی، در جمع گلزنان برتر استقلال در این رقابت قرار می‌گیرد. بهترین پاسور دو تیم از پرسپولیس است. احسان پهلوان هر ۲ پاس گل پرسپولیس را در دربی رفت فصل گذشته داد. 

در ترکیب پرسپولیس بازیکنان بیشتری سابقه گلزنی در دربی را دارند. جلال حسینی، امید عالیشاه، عیسی آل‌کثیر، رامین رضاییان، مهدی عبدی و وحید امیری دروازه رقیب را باز کردند و در استقلال به جز ارسلان، محمد دانشگر و وریا غفوری سابقه گلزنی در دربی را دارند.

لک بالاتر از حسینی؛ دروازه‌بان پرسپولیس در آستانه تاریخ‌سازی

حسین حسینی در این فصل آمار فوق‌العاده‌ای دارد و رکورددار بیشترین کلین‌شیت است. در دربی ولی آمار ضعیف‌تری نسبت به سنگربان رقیب حامد لک که این روزها با انتقادهای زیادی مواجه است، دارد. حسینی ۲ کلین‌شیت در دربی دارد لک اما در ۳ دربی دروازه‌اش را بسته نگه داشته است و در صورت کلین‌شیت به رکورد رویایی نیلسون کوریا که 405 دقیقه در دربی گل نخورده بود نزدیک می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2raymm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل‌محمدی و مجیدی شجاعت به خرج دهند و احتیاط را کنار بگذارند/ پرسپولیسی‌ها می‌توانند خط دفاع هر تیمی را به‌هم بریزند
کلهر: هر دو تیم در بهترین شرایط‌شان قرار دارند