تاریخ انتشار: 1401/01/08 21:46
کد خبر: 24111

دراگان به دنبال پایان خوش؛ ستاره‌ها وارد می‌شوند

غایبان ایران مقابل کره‌جنوبی، برای بازی مقابل لبنان شانس زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی دارند.
دراگان به دنبال پایان خوش؛ ستاره‌ها وارد می‌شوند

تیم ملی ایران که صعودش به جام جهانی 2022 قطر قطعی شده، در یک بازی تشریفاتی در روزی که 5 مهره اصلی خود (علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی) را در ترکیب نداشت، مقابل کره‌جنوبی که آن‌ها هم چند بازیکن اصلی خود را در ترکیب نداشتند، شکست خورد تا صدر جدول گروه را تقدیم به کره‌ای‌ها کند. بعد از این شکست انتقادهای زیادی از دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد. ایران روز سه‌شنبه در مشهد آخرین بازی خود در مقدماتی جام جهانی را مقابل لبنان برگزار می‌کند و اسکوچیچ دوست دارد کار خود همراه با ایران در این مرحله را با برد به پایان برساند.

بازگشت بیرانوند به ترکیب

امیر عابدزاده بعد از 3 کلین‌شیت پیاپی در تیم ملی، در ثانیه‌های پایانی نیمه اول بازی مقابل کره‌جنوبی یک گل بد از سون هیونگ‌مین از پشت محوطه جریمه خورد. گلی که عابدزاده خورد انتقادها را از او زیاد کرده و به نظر می‌رسد اسکوچیچ برای بازی مقابل لبنان، دوباره به دروازه‌بان باتجربه خود علیرضا بیرانوند که سابقه بازی در جام جهانی را در کارنامه دارد، اعتماد کند تا بیرو بعد از اشتباه مقابل همین لبنان که منجر به 3 بازی نیمکت‌نشینی‌اش شد، دوباره به ترکیب اصلی برگردد و در مشهد مرد شماره یک ایران باشد. 

محرمی در ترکیب

مدافع راست یکی از پست‌هایی است که حسابی در مورد انتخاب نفرات این پست از اسکوچیچ انتقاد شد. او رامین رضاییان و صالح حردانی دو بازیکن سمت راست پرسپولیس و استقلال را به اردو دعوت نکرد و در غیاب صادق محرمی که محروم بود، شجاع خلیل‌زاده را از قلب خط دفاعی به سمت راست برد. شجاع در همان نیمه اول به دلیل مصدومیت تعویض شد و عارف غلامی انتخاب عجیب دراگان برای بازی در این پست در آن بازی بود. هر 2 گل کره‌ای‌ها بعد از حضور غلامی در زمین به ثمر رسید و آن‌ها گل دوم خودشان را هم از سمت راست ایران روی تعلل غلامی ساختند. باتوجه به وضعیت بد تیم ملی در سمت راست خط دفاعی، محرمی مدافع مورد علاقه دراگان، دوباره به ترکیب اصلی بازمی‌گردد و مدافع راست ایران مقابل لبنان خواهد بود. 

کاپیتان به مشهد رسید

علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی ایران که سابقه حضور در 2 جام جهانی 2014 برزیل و 2018 روسیه را در کارنامه دارد، بازی مقابل کره‌جنوبی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داد. او که یکی از ستاره‌های ایران در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی هم است، بعد از منفی شدن تستش خودش را به مشهد رسانده و به نظر می‌رسد در بازی مقابل لبنان به عنوان کاپیتان وارد زمین خواهد شد. (جهانبخش در صورتی که احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد روی نیمکت باشند، کاپیتان تیم ملی است.)

ستاره پورتو در کنار جهانبخش و آزمون

مهدی طارمی فصل خوبی را همراه با پورتو داشته و حضورش در ترکیب تیم ملی هم در بازی‌های قبل با گلزنی‌ همراه بوده است. او هم مانند جهانبخش که در مرحله سوم هماهنگی بالایی هم با هم داشتند و چند گل تیم ملی توسط این دو ساخته و زده شد، بازی مقابل کره‌جنوبی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داد. حالا با منفی شدن تست طارمی، آماده‌ترین بازیکن ایرانی این روزهای فوتبال اروپا بازهم در ترکیب تیم ملی قرار می‌گیرد و می‌تواند در کنار سردار آزمون و علیرضا جهانبخش، دراگان اسکوچیچ را به برتری مقابل لبنان امیدوارتر کند. 

سعید عزت‌اللهی در میانه میدان

تیم ملی مقابل کره‌جنوبی یکی از مشکلاتش در میانه میدان بود. اسکوچیچ برای حل این مشکل در ابتدای نیمه دوم، مهدی مهدی‌پور هافبک خلاق استقلال را هم به میدان آورد اما مهدی‌پور هم نتوانست مشکل میانه میدان ایران را حل کند. عزت‌اللهی که در بازی‌های قبلی تیم ملی هافبک دفاعی ایران بود، به دلیل محرومیت نتوانست در سئول به میدان برود و برای بازی مقابل لبنان دوباره به ترکیب اصلی ایران باز خواهد گشت. سعید نزدیکترین هافبک ما به مدافعان میانی در بازی مقابل لبنان است.

سامان قدوس هم که مانند جهانبخش و طارمی به کرونا مبتلا شده بود، تستش منفی شده اما هنوز مشخص نیست بتواند با توجه به قوانین سختگیرانه انگلیس برای بازی مقابل لبنان خودش را به مشهد برساند یا نه. اگر سامان برای بازی با لبنان به ایران بیاید، شانس زیادی برای حضور در ترکیب ثابت تیم ملی با توجه به دیر اضافه شدنش به تمرینات تیم ملی ندارد اما می‌تواند در صورت نیاز، در نیمه دوم به تیم ملی کمک کند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ke9zv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهدی طارمی به بازی بعدی تیم ملی می رسد ؟!