تاریخ انتشار: 1401/01/22 12:40
کد خبر: 23488

نگاهی به دیدار استقلال – نساجی؛ دورخیز برای دبل

استقلال در بازی مرحله یک‌چهارم‌نهایی میزبان نساجی مازندران است.
نگاهی به دیدار استقلال – نساجی؛ دورخیز برای دبل

 استقلال در آخرین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی میزبان نساجی مازندران است. این بازی روز دوشنبه 22 فروردین از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. تیم پیروز این مسابقه در مرحله نیمه‌نهایی روز 29 فروردین میزبان مس کرمان است.

فرهاد به دنبال عبور از مانع بلند ساکت

لیگ بیست‌و‌یکم به رویایی‌ترین شکل ممکن برای استقلال دنبال می‌شود. این تیم بدون شکست با 6 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول، آماده شکستن طلسم قهرمان نشدن در لیگ است. این تیم در جمع 8 تیم پایانی جام حذفی قرار دارد و امیدوار است برای نخستین‌بار در تاریخ خود در یک فصل لیگ و جام‌حذفی را فتح کند.

استقلال برای رسیدن به این هدف باید تیم سرسخت نساجی را مغلوب کند. نساجی تنها تیمی است که استقلال در این فصل مقابل آن موفق به گلزنی نشده است و هر 2 مصاف این دو تیم در لیگ با تساوی بدون گل پایان یافت. ساکت الهامی سرمربی نساجی آمار خوبی مقابل فرهاد مجیدی که در زمان بازیگری در تیم بهمن با هم همبازی بودند، دارد و مقابل این مربی به یک پیروزی، یک شکست و 3 تساوی دست یافته است. آخرین تیمی که استقلال را در جام‌حذفی در وقت قانونی شکست داد، تراکتور با ساکت الهامی بود که با پیروزی 3 بر 2 مقابل استقلال در فینال جام‌حذفی 2 سال قبل به قهرمانی رسید.

استقلال با 7 قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ جام‌حذفی است. این تیم در 3 دوره گذشته 2 بار فینالیست شده است. نساجی تاکنون 2 بار به مرحله یک‌چهارم‌نهایی راه یافته و در صورت صعود به نیمه‌نهایی، بزرگترین موفقیت این تیم در تاریخ این مسابقات رخ خواهد داد.

رکورد 100 درصد صعود استقلال مقابل نساجی

استقلال برای چهارمین دوره در جام‌حذفی با نساجی بازی می‌کند. در آخرین مصاف استقلال با نساجی در جام‌حذفی سال 96، استقلال با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. این دو تیم، 2 دوره در دهه 70 با هم دیدار داشتند. در جام‌حذفی سال 78-1377 استقلال در مرحله یک‌چهارم‌نهایی با نتایج 2 بر صفر و 5 بر صفر نساجی را که در آن روزها در سطح اول فوتبال ایران حضور نداشت، مغلوب کرد. در سال 72 استقلال و نساجی در هر 2 دیدار رفت و برگشت به تساوی دست یافتند که استقلال به خاطر گل زده در خانه حریف صعود کرد.

نساجی با پیروزی مقابل آرمان‌گهر و گل‌گهر به این مرحله از رقابت‌ها راه یافته است. استقلال با پیروزی مقابل نود ارومیه در ضربات پنالتی و با غلبه بر پیکان در وقت اضافه به این مرحله راه یافته است. از 5 بازی آخر استقلال در جام‌حذفی، 4 بازی به وقت اضافه کشیده شده است. 

استقلال برای این مسابقه محروم یا مصدوم خاصی ندارد ولی نساجی مسعود شجاعی هافبک باتجربه خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و اکبر صادقی دیگر هافبک این تیم به خاطر آسیب‌دیدگی در این بازی غایب خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p5ozo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازگشت هواداران فوتبال به ورزشگاه‌ها