تاریخ انتشار: 1401/01/22 15:56
کد خبر: 23480

شانس یا کیفیت؛ استقلال در کدام مسابقات باید می‌باخت؟

آمار نشان می‌دهد که استقلال فقط در یک بازی از این فصل باید می‌باخت.
شانس یا کیفیت؛ استقلال در کدام مسابقات باید می‌باخت؟

استقلال در صورت شکست ناپذیری در 6 هفته پیش‌روی، این شانس را دارد که یک قهرمانی تاریخی ثبت کند. معمولا اولین چیزی که در این شرایط مورد توجه هواداران رقیب قرار می‌گیرد، به مسابقاتی مربوط می‌شود که این تیم باید می‌باخت ولی با خوش‌شانسی تعداد باخت‌هایش صفر ماند. آمار نشان می‌دهد که استقلال فقط در یک بازی از این فصل باید می‌باخت و در سایر مسابقات، آمار رای به برتری آبی‌ها می‌دهد.

کدام تیم بیشترین موقعیت‌ گل را مقابل استقلال داشت؟

استقلال در این فصل بیشترین کلین‌شیت و کمترین گل خورده را دارد. تنها تیمی که توانسته در یک بازی، بیشتر از 2 گل به استقلال بزند، مس رفسنجان است. تیمی که بیشترین امیدگل را هم مقابل این تیم داشت. شاگردان محمد ربیعی، به اندازه زدن 1.86 گل موقعیت ساخته بودند که با زدن 2 گل، بهره خوبی هم از موقعیت‌هایشان بردند. پیکان، حریف هفته گذشته استقلال هم دومین تیمی بود که بیشترین موقعیت را روی دروازه آبی‌ها خلق کرد. پیکانی‌ها امیدگل 1.64 داشتند ولی نتوانستند گلی به استقلالِ ده نفره بزنند. گل‌گهر سیرجان سومین تیمی است که خط دفاع استقلالِ مجیدی را اذیت کرد. مسابقه‌ای که سعید صادقی، بهترین بازیکن فصل، ضربه پنالتی‌اش را به تیر دروازه زد و 0.74 از امیدگل این تیم هدر رفت. سپاهان (1.28) و ذوب‌آهن (1.06) دیگر تیم‌هایی بودند که باید حداقل یک گل به استقلال می‌زدند. دو تیمی که به استقلال گلی نزدند و بازی را باختند.

استقلال در کدام بازی‌ها باید شکست می‌خورد؟

این فصل استقلال در 6 مسابقه، امیدگل کمتری از حریفش داشت. از این حیث فقط سپاهان (4 بازی) و پرسپولیس (5 بازی) آماری بهتری از آبی‌ها دارند. البته در برخی از این مسابقات، اختلاف موقعیت‌هایی که استقلال به حریفش داد با موقعیت‌هایی که ساخت به اندازه‌ای ناچیز بود که بشود از آن صرف نظر کرد. برای نمونه در دربی رفت، امیدگل پرسپولیس فقط 0.02 بیشتر از استقلال بود و نتیجه عادلانه در دربی بدون شوت در چارچوب، همان تساوی بود.

آلومینیوم اراک هم در بازی با استقلال، کمی موقعیت‌های بیشتر و باکیفیت‌تری ساخته بود که در نهایت در دقایق پایانی با گل میثم مجیدی از شکست گریخت. ذوب‌آهن نیز در هفته دوم، موقعیت‌های بهتری از استقلال داشت، ولی بازی را باخت. مانند دیگر تیم اصفهان، سپاهان که با وجود خلق امیدگل بالای یک، نتوانست این تیم را شکست دهد. 

طبق آمار امیدگل «متریکا»، در این فصل فقط دو تیم بیش از نیم‌گل، امیدگل بالاتری از استقلال داشتند و باید این تیم را شکست می‌دادند. فولاد که در بازی رفت با شوت تماشایی مهدی مهدی‌پور از استقلال شکست خورد، می‌توانست پیروز مسابقه شود. در این هفته هم برای اولین بار تیمی در این فصل امیدگلش از استقلال یک واحد، بیشتر بود. پیکان مقابل استقلالِ ده‌نفره، به اندازه زدن 1.64 گل موقعیت ساخت و کمتر از نیم‌گل موقعیت داد. ولی با بی‌دقتی مهاجمان و بدشانسی، گلی نزد.

* امید گل، پارامتری است  که ارزش واقعی موقعیت‌های گل یک تیم را در یک مسابقه مشخص می‌کند. این که یک تیم تا چه اندازه موقعیت‌های گل باکیفیتی ایجاد کرده و تا چه اندازه نیز موقعیت‌های گل با کیفیتی روی دروازه‌اش ایجاد شده است. موقعیت‌های ایجاد شده در یک مسابقه فوتبال را بین صفر تا یک ارزش می‌دهد. صفر کمترین میزان ارزش و یک بیش‌ترین میزان را دارا است. یعنی هر چه این عدد به یک نزدیک‌تر باشد، موقعیت گل باکیفیت‌تر بوده و شانس تبدیل به گل شدن بیشتری داشته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ek9bp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



عنایتی: اگر در بازی با پرسپولیس اشتباه کنیم تاوان خواهیم داد/ خدا را شاکریم که علی دایی هست