تاریخ انتشار: 1401/01/31 14:05
کد خبر: 23090

چهره متفاوت مجیدی و گل‌محمدی/ رفتار حرفه‌ای در آسیا، رفتار آماتور در لیگ برت

دوری از لیگ قهرمانان آسیا نه تنها ضررهای مالی بسیاری برای استقلال و پرسپولیس به همراه داشته بلکه موجب فاصله افتادن بازیکنان واعضای کادرفنی این دو باشگاه از فضای حرفه‌ای این رقابت شده است.
چهره متفاوت مجیدی و گل‌محمدی/ رفتار حرفه‌ای در آسیا، رفتار آماتور در لیگ برت
  کنفدراسیون فوتبال آسیا به رغم کاستی‌هایی که در شکل برگزاری فوتبال باشگاهی در قاره داشته اما در سال‌های برگزاری لیگ قهرمانان آسیا همواره تلاش کرده بازیکنان و مربیان را با ضوابط حرفه‌ای آشنا سازد و مدیریت باشگاه‌ها را نیز به سمت حرفه‌ای شدن سوق دهد.
این سیاست تا حد زیادی در شیوه رفتاری بازیکنان و مربیان نیز اثر گذار است و به وضوح می‌شود تغییر رفتارهای شرکت‌کنندگان درلیگ قهرمانان آسیا را در حین برگزاری و پس از بازگشت از این رقابت‌ها در لیگ داخلی مشاهده کرد.
 از جمله قوانین سفت و سختی که کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش روی مربیان و بازیکنان قرار می‌دهد اظهارات سنجیده در کنفرانس‌های خبری است و هیچ یک از شرکت‌کنندگان دراین نشست‌ها مجاز به طرح جملات کنایه‌آمیز به رقبای خود نیستند.
AFC برای جلوگیری از بیان اظهارات نامناسب به خصوص علیه داوران و برگزارکنندگان جرایم سنگین مالی را نیز برای آنها درنظر می‌گیرد.
این قوانین به شکلی است که حتی اگر یک بازیکن یا مربی از حضور درنشست خبری سرباززند، بلافاصله از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا با جریمه  دلاری مواجه خواهد شد و درصورت تکرار، جرایم شدت بیشتری خواهد یافت.
 درخلال برگزاری لیگ  ایران اما شاهد مصاحبه‌های سریالی بازیکنان و مربیان علیه داوران وعوامل برگزارکننده مسابقات هستیم و این اواخر نیز این ماجرا شدت بیشتری یافته و مربیان سرخابی به همراه بازیکنان خود تمام عوامل برگزاری و داوران را با اظهارات نیش‌دار مورد نقد قرار می‌دهند وحتی صراحتاً به آنها اتهام می‌زنند.
بخشی از این رفتار ناشی از مماشات کمیته‌هایی است که باید نقش بازدارنده را درمقابل این قبیل افراد بازی کنند. وقتی سازمان لیگ به راحتی درمقابل غیبت‌های مکرر سرمربیان تیم‌های لیگ برتری در نشست‌های خبری مماشاست می‌کند، بالاطبع آنها نیز که فضا را سست می‌بینند به خود اجازه می‌دهند به راحتی عوامل برگزاری را زیر سؤال ببرند. شاید اگر در فصل جاری مربیان استقلال و پرسپولیس (مجیدی و گل‌محمدی) درگیر حضوردر لیگ قهرمانان آسیا بودند، کمتر وارد این فضای ملتهب می‌شدند و به دلیل درگیری با محیط کاملاً حرفه‌ای لیگ قهرمانان آسیا در اظهارات خود تأمل بیشتری می‌کردند اما این موضوع نیز عاملی شده تا این روزها مربیان سرخابی به راحتی جملاتی را به زبان بیاورند که همگی بارحقوقی دارد؛ مصاحبه‌هایی که اگر درفضای حرفه‌ای مطرح شود، بی‌شک با جرایم و محرومیت‌های سنگین مواجه خواهند شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rarbb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شهریار مغانلو خطرناک ترین مهاجم آسیا