تاریخ انتشار: 1401/02/03 20:38
کد خبر: 22956

استقلال، پرسپولیس و سپاهان در کدام فاکتور بهترین هستند؟

بهره‌وری پرسپولیس، ساختار دفاعی استقلال و مالکیت توپ سپاهان؛ شاخصه اصلی آن‌ها در این فصل است.
استقلال، پرسپولیس و سپاهان در کدام فاکتور بهترین هستند؟

فقط 6 هفته تا پایان فصل زمان باقی‌مانده و تیم‌ها شکل بازی مورد نظر مربی‌شان را نمایش دادند. استقلال با ساختار قابل قبول دفاعی، اجازه نزدیک شدن تیم‌ها به دروازه‌اش را نمی‌دهد. پرسپولیس بالاترین بهره را از موقعیت‌ها می‌برد و به اندازه‌ای موقعیت می‌سازد که ضعفش در خط دفاع و دروازه را پوشش دهد. سپاهانِ محرم هم علاقه زیادی به مالکیت توپ دارد و راه خلق موقعیت را در گردش توپ می‌داند. 

استقلال؛ من از این‌ها گل نمی‌خورم!

فرهاد مجیدی برای تحقق ادعای «من به این‌ها نمی‌بازم»، سراغ تقویت ساختار خط دفاعی تیمش رفت. تیمی که حالا کمتر از همه گل خورده، بیشتر از همه کلین‌شیت کرده و هیچ تیمی نتوانسته آن‌ها را شکست دهد. امیدگلی که میزبان‌های استقلال در هر بازی داشتند، به اندازه زدن نیم‌گل بود تا شاگردان مجیدی در خانه حریفان هم دست بالا را داشته باشند. استقلال با حضور مهاجمانی قدبلند و قدرتی، سرزن‌ترین تیم لیگ هم هست. این تیم به طور میانگین در هر بازی 31.4 نبردهوایی پیروز می‌شود که در این فصل یک رکورد محسوب می‌شود. آمارهایی که این تیم را به صدرجدول لیگ رسانده و بالاترین نمره «متریکا» را هم بین همه تیم‌ها دارد.

پرسپولیس؛ بالاترین احتمال گل شدن شوت!

اشتباهات حامد لک و حواشی پس از آن منجر به منع حضور این دروازه‌بان در تمرینات پرسپولیس شد. احمد گوهری، جانشین لک هم نمایش قابلی اطمینانی نداشته است. اینکه پرسپولیس با این تزلزل در خط دفاع و دروازه، همچنان در رتبه دوم جدول دارد، بخاطر تعداد زیاد گل‌هایش است. پرسپولیس در 20 مسابقه از 24 بازی فصل، به اندازه‌ای موقعیت ساخت که با وجود اشتباهات فردی در نیمه عقب زمین، امیدگل بالاتری از حریفش داشت. پرسپولیس مثل استقلال، فقط در 4 بازی این فصل گل نزده و در 20 بازی، حداقل یک گل به حریفانش زد. پرسپولیسی‌ها قدر موقعیت‌هایشان را هم بهتر از همه تیم‌های لیگ می‌دانند. برای درک بهتر این موضوع، کافی است آمار گلزنی پرسپولیس را با بهترین خط حمله لیگ مقایسه کنیم. پرسپولیس در حالی که 48 شوت کمتر از سپاهان زده، فقط یک گل کمتر از این تیم که بهترین خط حمله لیگ است، زده است. یعنی به طور میانگین از هر 8.8 شوتی که بازیکنان پرسپولیس می‌زنند، حتما یک شوت گل می‌شود؛ که این هم بهترین آمار بین همه تیم‌های لیگ است.

سپاهان؛ بیشترین موقعیت گل با بالاترین مالکیت توپ!

سپاهان مالکانه‌ترین فوتبال را بین همه تیم‌های لیگ بیست‌ویکم ارائه می‌کند. این تیم در 23 بازی از 24 مسابقه فصل، مالکیت توپ بالاتری از حریفش داشت. متوسط مالکیت توپ سپاهان 58.2 درصد است. سپاهان بالاترین تعداد (میانگین 533.5 پاس در هر بازی) و دقت پاس (متوسط 82.1 درصد) را هم بین همه‌ تیم‌‎های لیگ دارد. همچنین تکنیکی‌ترین بازیکنان هم در سپاهان جمع شدند که در هر بازی به طور میانگین 6.0 دریبل موفق دارند. 

شاگردان نویدکیا در خلق موقعیت و تهدید دروازه حریف هم خطرناک‌ترین تیم لیگ هستند. سپاهان با متوسط 14.5 شوت و 4.6 شوت در چارچوب در هر بازی، بیشتر از همه تیم‌ها شوت می‌زند. امیدگل نشان می‌دهد که شوت‌های سپاهان در موقعیت و کیفیت بهتری نسبت به بقیه زده شده و این تیم با امیدگل 38.6، بالاترین شانس گل را در این فصل به وجود آورده است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ekn6v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


با این سئوال مجیدی باید پیدا کنیم پرتقال فروش را! / تساوی ۱۰ نفره استقلال ارزش یک برد را داشت/ سیلوا خطایی نکرد که اخراج داشته باشد