تاریخ انتشار: 1401/02/03 21:21
کد خبر: 22955

قراردادهای تاریخی پرسپولیس؛ استوکس دقیقه‌ای 100 میلیون

اعلام رای دادگاه CAS به نفع آنتونی استوکس، قرارداد او را تبدیل به یکی از عجیب‌ترین قراردادهای فوتبال ایران می‌کند.
قراردادهای تاریخی پرسپولیس؛ استوکس دقیقه‌ای 100 میلیون

پرونده شکایت متقابل پرسپولیس و آنتونی استوکس در فیفا، یکی از معدود پرونده‌هایی بود که توقع می‌رفت باشگاه ایرانی پیروز آن باشد. استوکس پس از دریافت بخش مهمی از قراردادش، حاضر به بازگشت نشد و پولی که گرفته بود را هم به پرسپولیس برنگرداند. در اتفاقی غافلگیر کننده اما، استوکس برنده این پرونده شد و توانست پرسپولیس را محکوم کند. رای جنجالی فیفا، در CAS هم تایید شد و حالا، پرسپولیس باید باز هم به استوکس غرامت بپردازد.

حکم 6.5 میلیاردی

پرسپولیس پس از توافق و بستن قرارداد با استوکس، 150 هزار دلار به او پرداخت کرد. پیش پرداختی که هرگز به این باشگاه بازگردانده نشد. حالا پرسپولیسی‌ها طبق حکم CAS، باید 86 هزار دلار دیگر هم به استوکس بپردازند. حکمی که پرداختی‌های باشگاه به او را، 236 هزار دلار خواهد کرد. با توجه به قیمت دلار در بازار آزاد، یعنی پرسپولیس مجبور شده برای حضور کوتاه استوکس در ایران حدود 6.5 میلیارد تومان به او دستمزد بدهد.

دقیقه‌ای چند؟

زمانی که استوکس به پرسپولیس پیوست، قرار بود مشکل تنها بودن علی علیپور در خط حمله این تیم را حل کند. اتفاقی که نیفتاد و استوکس، خیلی زود از ایران رفت و برنگشت. استوکس، فقط یک بازی در لیگ برتر و دو بازی در لیگ قهرمانان آسیا، به عنوان بازیکن ذخیره برای پرسپولیس به زمین رفت. روی هیچ گلی تاثیر مستقیم نداشت و جالب اینجاست پرسپولیس، هیچکدام از این سه مسابقه را هم برنده نشد. پرسپولیس در حضور کوتاه استوکس با استقلال و الشارجه مساوی کرد و به الدحیل باخت. استوکس 19 مقابل استقلال، 26 دقیقه مقابل الدحیل و 20 دقیقه مقابل الشارجه در زمین بود. یعنی مجموعا، 65 دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد. حکم 6.5 میلیاردی استوکس و دقایق حضورش در زمین، محاسبه هزینه او برای سرخپوشان را ساده‌تر می‌کند. او برای هر دقیقه بازی، 100 میلیون تومان هزینه روی دست تیمش گذاشت. رقمی عجیب، که او را تبدیل به یکی از پرهزینه‌ترین و البته، کم‌سودترین فوتبالیست‌های تاریخ لیگ برتر کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dxm5d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مرور رکوردداران فوتبال ایران در دهه نود؛ شیمبا، رحمتی، ژنرال و ...