تاریخ انتشار: 1401/02/14 13:47
کد خبر: 22458

۱۱ نکته که باید قبل از بازی سپاهان- استقلال بدانید؛ ردای قهرمانی بر قامت آبی‌پوشان

در دیداری از هفته بیست‌وپنجم، دو تیم سپاهان و استقلال به مصاف هم می‌روند.
۱۱ نکته که باید قبل از بازی سپاهان- استقلال بدانید؛ ردای قهرمانی بر قامت آبی‌پوشان

در آغاز مجدد لیگ و در حساس‌ترین بازی از هفته بیست‌و‌پنجم دو تیم سپاهان و استقلال به مصاف هم می‌روند. سپاهان یکی از قدرت‌مندترین حریفان باقی‌مانده استقلال است و شاگردان فرهاد مجیدی در صورت عبور از این تیم گام بلندی برای قهرمانی برخواهند داشت. شرایط ۲ تیم کاملاً متفاوت است. سپاهان پس از ناکامی در آسیا پا به این رقابت می‌گذارد ولی کاملاً در شرایط بازی قرار دارد. استقلال اما ۲۳ روز است که در هیچ دیدار رسمی به میدان نرفته است. این مسابقه روز چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد. به همین بهانه ۱۱ نکته مهم از این تقابل مرور شده است.

1- استقلال با ۵۶ امتیاز صدرنشین لیگ است. این تیم با تیم دوم جدول پرسپولیس، ۶ امتیاز اختلاف دارد و با هر نتیجه‌ای در این دیدار، جایگاه این تیم در صدر تغییر نخواهد کرد. کسب ۵۶ امتیاز تا پایان هفته بیست‌وچهارم بهترین عملکرد استقلال در تاریخ لیگ برتر است.

2- سپاهان که در ابتدای فصل به نظر می‌رسید مدعی جدی قهرمانی است، در فاصله ۶ هفته مانده به پایان رقابت‌ها با ۴۵ امتیاز سوم است. جایگاه این تیم هم پس از این مسابقه تغییر نخواهد کرد. این تیم روی کاغذ شانس قهرمانی دارد ولی به نظر می‌رسد انگیزه این تیم بیشتر کسب عنوان دوم باشد.

3- استقلال در ۶ هفته اخیر در لیگ به ۳ پیروزی و ۳ تساوی دست یافته است. این تیم همچنان رکورد تحسین‌برانگیز شکست‌ناپذیری خود را در این فصل حفظ کرده و فاصله کمی تا رسیدن به رکورد تاریخ لیگ برتر دارد. آخرین تیمی که استقلال را شکست داده سپاهان است. سپاهان هم در ۶ هفته گذشته در لیگ فرم مشابه استقلال داشته است و به ۳ پیروزی و ۳ تساوی رسیده است.

4- استقلال بر اساس آمار «متریکا»، بهترین تیم لیگ در نبرد هوایی است و در شوت، شوت در چارچوب، نرخ تبدیل شوت به گل و تکل موفق جزو ۳ تیم اول لیگ است. رتبه سپاهان در جدول، با شاخص‌های فنی این تیم چندان تطابق ندارد و این تیم در بسیاری از فاکتورها بهترین تیم لیگ است. سپاهان در مالکیت توپ، شوت، شوت در چارچوب، پاس، دقت پاس، دریبل موفق و امیدگل رتبه اول را در اختیار دارد. این بازی جدال بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع لیگ به شمار می‌رود.

5- سپاهان و استقلال دو ضلع از مثلث قدرت در تاریخ لیگ برتر هستند. سپاهان با ۵ و استقلال با ۳ قهرمانی تیم‌های دوم و سوم پرافتخار این مسابقات محسوب می‌شوند. استقلال اما با 1151 امتیاز، بیشترین امتیاز را در تاریخ مسابقات کسب کرده و سپاهان با 1070 امتیاز سوم است.

6- سپاهان با 16 باخت در لیگ برتر به هیچ تیمی بیشتر از استقلال نباخته است. استقلال هم در طول تاریخ خود در تمام رقابت‌ها، ۲۹بار مغلوب سپاهان شده و هیچ تیمی بیشتر از سپاهان بر استقلال غلبه نکرده است. در ۱۱ مصاف قبلی دو تیم در تمام رقابت‌ها، تنها یک بازی مساوی شده است. سپاهان با دریافت ۵۲ گل از استقلال در لیگ برتر از هیچ تیمی به این اندازه گل نخورده است. حسین حسینی با خوردن ۱۰ گل از سپاهان، بیش از هر تیمی از این تیم گل خورده است.

7- محرم نویدکیا، سرمربی سپاهان با ۵ گل بهترین گلزن تقابل استقلال و سپاهان در تاریخ لیگ برتر است و پس از او رسول خطیبی و رضا عنایتی با ۴ گل جای دارند. در بین بازیکنان حال حاضر ۲ تیم، سجاد شهباززاده با ۲ گل زده بهترین آمار را دارد.

8- دانیال اسماعیلی‌فر با نمره 7.27، بهترین بازیکن سپاهان و دومین بازیکن برتر لیگ است. در استقلال هم مهدی مهدی‌پور با نمره ۷.۲۳، بهترین بازیکن است. هافبک استقلال، در رده چهارم بهترین بازیکنان لیگ جای دارد. در ترکیب استقلال، کوین یامگا با ۱۰ گل، بهترین آمار را دارد و در رده دوم بهترین گلزنان لیگ جای دارد. شهریار مغانلو با ۸ گل بهترین گلزن سپاهان و بهترین گلزن ایرانی لیگ است.

9- یکی از جذابیت‌های این بازی حضور بازیکنان مشترک در ترکیب ۲ تیم است. امیدنورافکن، سجاد شهباززاده، مسعود ریگی و رشید مظاهری از بازیکنان سابق استقلال هستند و عارف غلامی و وریا غفوری هم قبلاً برای سپاهان بازی کرده‌اند. آخرین بازیکنی که بین ۲ تیم جابه‌جا شد، رشید مظاهری است. این بازیکن که با آرزوهای بزرگ به استقلال پیوست در این تیم نیمکت‌نشین و بعد سکونشین شد و در نیم فصل از جمع آبی‌پوشان جدا و به سپاهان پیوست. این دروازه‌بان در ۹ بازی اخیر سپاهان در تمام رقابت‌ها، تنها یک کلین‌شیت داشته است. 

10- رافائل داسیلوا مدافع برزیلی استقلال، غایب بزرگ این مسابقه خواهد بود. این بازیکن در آخرین بازی استقلال در لیگ مقابل پیکان با کارت قرمز داور جریمه شد و در این بازی محروم خواهد بود.

11- موعود بنیادی‌فر، داور این بازی است. این داور بازی دو تیم در جام حذفی ۲ فصل پیش را قضاوت کرد. بنیادی‌فر با ۹ قضاوت پرکارترین داور این دوره است. این داور ۲ بازی برای استقلال و ۲ مسابقه برای سپاهان سوت زده که ۲ تیم در این ۲ بازی به یک پیروزی و یک تساوی دست یافته‌اند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j5zak

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعتراض پرسپولیس به کمیته استیناف فدراسیون/ ارسال نامه ۹ بندی برای بررسی مجدد پرونده