تاریخ انتشار: 1401/02/14 21:04
کد خبر: 22428

نویدکیا: بازیکنان سپاهان خسته بودند/ باید ساختار دفاعی‌مان بهتر شود

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: بازیکنان ما خسته بودند چون ۵،۶ بازی بازیکنانم کامل بازی کرده بودند.
نویدکیا: بازیکنان سپاهان خسته بودند/ باید ساختار دفاعی‌مان بهتر شود

 محرم نویدکیا پس از تساوی یک - یک سپاهان مقابل استقلال در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال، گفت: بازی دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول استقلال در بهترین زمان ممکن به گل رسید و بهتر می‌توانست بازی را اداره کند. از آن طرف، سعی کردیم از فضا خوب استفاده کنیم و موقعیت‌های خوبی داشتیم و به گل رسیدیم.

وی افزود: پس از این گل سه چهار موقعیت دیگر داشتیم و باید در نیمه اول بازی را به سود خودمان تمام می‌کردیم. در نیمه دوم تا دقیقه 60 بازی به سمت ما بود ولی منصفانه باید بگویم از این دقیقه به بعد استقلال گردش توپ خوبی داشت. بازیکنان ما خسته بودند چون 5،6 بازی بازیکنانم کامل بازی کرده بودند و خیلی خوب نمی‌توانستیم بازیسازی از عقب انجام دهیم و به همین دلیل استقلال در زمین خوب توپ را اداره می‌کرد. استقلال از نظر مالکیت شرایط بهتری در 30 دقیقه پایانی داشت و یکی دو موقعیت خطرناک داشت.

نویدکیا عنوان کرد: در مجموع هر دو تیم در نیمه دوم محتاط بازی کردند و هر دو از نتیجه رضایت داشتند. به خاطر خستگی دفاع‌های چپ و راست خیلی توپ به آنها نرسید. با این شرایط با تعویض‌های‌مان نتوانستیم بازی را عوض کنیم. تنها حُسن این بازی حضور تماشاگران بود که انرژی مضاعفی برای آینده بود.

سرمربی سپاهان در خصوص اینکه رقبا از فضای خالی این تیم به راحتی استفاده می‌کردند، ولی استقلال خیلی نتوانست از این شرایط استفاده کند، گفت: فوتبال خیلی اتفاقی نیست. درست است که دوست دارم تیمم طوری بازی کند که در بحث حمله شرایط خوبی داشته باشد ولی در این دیدار نوع بازی استقلال به گونه‌ای بود که توپ‌ها را برای مهاجمان خود ارسال می‌کرد. واقعیت دیگری وجود داشت که ما در کار دفاعی به مشکل خوردیم و سعی کردیم با بازیکنان صحبت کنیم تا شرایط بهتر شود. امروز شاید از نظر ساختار دفاعی بهتر بودیم. هیچ وقت اعتقاد ندارم که همیشه دفاع چپ و راست اشتباه می‌کنند و باید ساختار دفاعی تیمی‌مان بهتر شود.

نویدکیا در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نبود تعویض‌هایش را زودتر انجام می‌داد، خاطرنشان کرد: به خاطر اینکه ساختار دفاعی‌مان و اینکه مخصوصاً دفاع‌های چپ و راست خسته بودند، شاید شرایط خیلی خوبی نداشتیم. اگر از دقیقه 60 به بعد شرایط بدنی بهتری داشتیم آن موقع می‌توانستیم تعویض‌های بهتری داشته باشیم. چون خیلی نتوانستیم از عقب بازیسازی کنیم یک مقدار تعویض‌های‌مان به چشم نیامد.

وی در واکنش به این موضوع که استقلال شانس آورد، گفت: من به شانس اعتقادی ندارم. ما باید ساختار و ایده‌های‌مان را جلو ببریم. یک زمانی موقعیت سازی می‌کنیم و تبدیل به گل نمی‌شود که به نظرم اینجا تیم کارش را درست انجام می‌دهد. یک زمانی هست که تیم موقعیت‌سازی نمی‌کند که اینجا دچار مشکل می‌شوید. در این شرایط باید تجدید نظر کنیم. همیشه دوست دارم تیمم موقعیت درست کند و بازی‌ها را ببرد ولی اینکه بازیکنان از موقعیت‌ها استفاده نمی‌کنند به خاطر ساختار فوتبال کشورمان است.

نویدکیا اظهار داشت: سعی کردم در سپاهان تغییراتی ایجاد کنم تا تیمم در ساختار هجومی و دفاعی 50 - 50 باشد. در ایران، تیم‌ها به ساختار دفاعی بیشتر اهمیت می‌دهند که درست است ولی اعتقادم این است که تیمم باید به ساختار حمله بیشتر توجه کند. در لیگ‌های معتبر دنیا حتی تیم‌هایی که سقوط می‌کنند یک گل در بازی‌های‌شان می‌زنند ولی در ایران تیم‌ها با یک گل نهایت بازی را می‌برند. این مسئله نشان می‌دهد ساختار فوتبال‌مان باید تغییر کند.

سرمربی سپاهان در رابطه با موقعیت‌هایی که مهاجمان سپاهان در بازی‌ها از دست می‌دهند، گفت: شاید یک مقدار به این دلیل باشد که دوست دارم تیمم با فشار بالا بازی کند. یک مقدار هم به خاطر خستگی بیش از حد بازیکنان است که طبیعی است. اگر این کار را نکنیم بازی معمولی می‌شود و برای من قابل قبول نیست. مهاجمان ما باید ضربات آخرشان را بزنند ولی برای من مهم این است که تیمم موقعیت سازی کند. اگر این فرهنگ در تیم ما جا بیفتد شاید در آینده بهتر نتیجه بگیرد.

نویدکیا درباره پنج بازی باقیمانده سپاهان در لیگ برتر و آیا احتمال دارد با شرایط تیمش برای فصل آینده تصمیماتی بگیرد، گفت: فوتبال به روز است و نمی‌توان برای آینده تصمیم گرفت. درست است که برای فصل آینده قرارداد دارم. پس از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا با مسئولان صحبت کردم و گفتم می‌خواهیم این روند را ادامه دهیم ولی باید این پنج بازی به پایان برسد و باید روند را ببینیم که امکان همکاری وجود دارد یا نه. خیلی دوست داشتم نتیجه بازی با برد باشد و می‌خواهم از تلاش بازیکنانم تشکر کنم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/399vjx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیگ برتر انگلیس| لیورپول با فتح دربی‌ مرسی‌ساید، به تعقیب سیتی ادامه داد