تاریخ انتشار: 1401/02/19 14:37
کد خبر: 22232

11 نکته که باید پیش بازی ذوب‌آهن – پرسپولیس بدانید؛ هت‌تریک برای حفظ امید

ذوب‌آهن در دیداری از هفته بیست‌وششم میزبان پرسپولیس است.
11 نکته که باید پیش بازی ذوب‌آهن – پرسپولیس بدانید؛ هت‌تریک برای حفظ امید

 با نتایج هفته گذشته لیگ، امیدها برای قهرمانی پرسپولیس بیشتر شد و فاصله امتیاز این تیم با صدر جدول به 4 امتیاز کاهش یافت. این تیم برای کسب ششمین قهرمانی پیاپی باید حداکثر امتیازات را در 5 بازی باقی‌مانده کسب کند و چشم انتظار لغزش استقلال، مدعی اصلی قهرمانی باشد. حریف این هفته پرسپولیس، ذوب‌آهن است. پرسپولیس در این فصل 2 بار در لیگ و حذفی بر این تیم غلبه کرده و به دنبال سومین پیروزی متوالی است. این بازی روز دوشنبه 19 اردیبشهت از ساعت 18:30 در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود. به بهانه این تقابل، نکات مهم این بازی مرور شده است.

1- پرسپولیس با 53 امتیاز در رتبه دوم جدول است و با هر نتیجه‌ای جایگاه این تیم در این رتبه تغییر نخواهد کرد. پرسپولیس با این عملکرد هفتمین تیم برتر تاریخ لیگ تا هفته بیست‌وپنجم است و در ادوار گذشته هر تیمی که تا این مقطع از فصل این میزان امتیاز کسب کرده به قهرمانی دست یافته بود ولی پرسپولیس برای قهرمانی در این دوره رقیب قدرتمندی به نام استقلال دارد که با توجه به شرایط جدول، پرسپولیس شانس اول قهرمانی نیست.

2- ذوب‌آهن با 31 امتیاز در رده یازدهم قرار دارد و خطری از بابت سقوط این تیم را تهدید نمی‌کند. این بهترین عملکرد نماینده اصفهان در 4 فصل اخیر است. ذوب‌آهن با پیروزی در این دیدار می‌تواند تا رده هفتم صعود کند و با باخت در این مسابقه ممکن است به رده دوازدهم سقوط نماید.

3- پرسپولیس در 6 هفته اخیر به 3 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست دست یافته است. ذوب آهن هم در 6 هفته اخیر، 4 پیروزی و 2 شکست نصیبش شده است. این تیم پس از نتایج فوق‌العاده‌ای که داشت و 4 برد پیاپی کسب کرد در 2 هفته اخیر بازنده از زمین خارج شده است. شاگردان مهدی تارتار در این دوره نتایج سینوسی گرفتند و در مقطع دیگر از فصل 3 بازی متوالی بازنده بودند. این تیم با 4 تساوی، کم تساوی‌ترین تیم لیگ امسال است.

4- پرسپولیس بر اساس آمار «متریکا»، در نرخ تبدیل شوت به گل بهترین تیم لیگ است و در مالکیت توپ، دقت شوت، تعداد پاس، دقت پاس و دریبل موفق جزو ۳ تیم برتر لیگ است. ذوب‎آهن در هیچ کدام از شاخص‌های فنی جزو 3 تیم برتر یا 3 تیم ضعیف لیگ نیست.

5- ذوب‌آهن با 47 گل در لیگ برتر بیش از هر تیمی به پرسپولیس گل زده است. این تیم اما 16 بار مقابل پرسپولیس مغلوب شده و از هیچ تیمی بیشتر از این شکست نخورده است. پرسپولیس در 3 حضور قبلی در اصفهان در لیگ و جام حذفی به پیروزی رسیده و در هر بازی حداقل 2 گل زده است.

6- پرسپولیس در 3 فصل اخیر با پیروزی مقابل تیم تحت هدایت مهدی تارتار، قهرمانی‌اش را در لیگ مسجل کرده ولی در این دوره داستان متفاوت است. مهدی تارتار با 7 شکست مقابل گل‌محمدی به هیچ مربی‌ای به این اندازه نباخته است. گل‌محمدی در 5 مصاف قبلی با تارتار در لیگ و حذفی به پیروزی رسیده است.

7- مهدی رجب‌زاده با 8 گل بهترین گلزن مصاف ذوب‌آهن و پرسپولیس در لیگ برتر است. پس از آن محمدرضا خلعتبری با 7 گل قرار دارد. در بین بازیکنان فعلی، مهدی ترابی و امید عالیشاه با 3 گل بهترین آمار را دارند.

8- مهدی ترابی با نمره 7.23 بهترین بازیکن پرسپولیس در این فصل و چهارمین بازیکن برتر لیگ است. در ترکیب ذوب‌آهن، آرمان قاسمی با نمره 6.99 بهترین بازیکن این تیم است. مهدی عبدی با 7 گل بهترین گلزن پرسپولیس در این دوره است و در ذوب‌آهن سعید باقرپسند با 3 گل این عنوان را در اختیار دارد.

9- احسان پهلوان در حال حاضر تنها بازیکنی است که سابقه بازی برای هر 2 تیم را دارد. گل‌محمدی خود قبلاً سرمربی ذوب‌آهن بوده. در ترکیب این تیم حسین ابراهیمی تجربه کار با این مربی را دارد. مهدی تارتار هم قبلاً بازیکن پرسپولیس بوده و سابقه هم‌تیمی بودن با گل‌محمدی را دارد. در ترکیب پرسپولیس، احمد گوهری، فرشاد فرجی و کمال کامیابی‌نیا شاگرد مهدی تارتار بوده‌اند.

10- امید عالیشاه با دریافت کارت قرمز برابر پیکان، غایب بزرگ پرسپولیس در این هفته از لیگ است. فرشاد فرجی و وحید امیری به تمرینات این تیم بازگشته‌اند و به نظر می‌رسد قادر به همراهی این تیم در این هفته خواهند بود.

11- پیام حیدری داور این مسابقه خواهد بود. این نخستین قضاوت این داور در تقابل‌های دو تیم است. حیدری 10 بازی در این فصل سوت زده که 2 بازی برای پرسپولیس و 2 مسابقه برای ذوب‌آهن بوده که پرسپولیس در هر 2 دیدار برنده شده و ذوب‌آهن در یک بازی برده و یک مسابقه را واگذار کرده است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ek55p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهدی تارتار محروم از دیدار در مقابل پرسپولیس