تاریخ انتشار: 1401/02/19 15:30
کد خبر: 22231

11 نکته که باید پیش از بازی استقلال – پدیده بدانید؛ اولین برد قرن

استقلال در دیداری از هفته بیست‌وششم میزبان پدیده مشهد است.
11 نکته که باید پیش از بازی استقلال – پدیده بدانید؛ اولین برد قرن

استقلال صدرنشین مقتدر لیگ از روند خوب خود فاصله گرفته و از آخرین پیروزی این تیم، 59 روز می‌گذرد. آبی‌پوشان در این روزها به دنبال جمع کردن امتیاز برای پایان دادن طلسم قهرمان نشدنشان هستند. از طرفی دیگر پدیده (شهر خودرو) رقابت سختی در قعر جدول برای بقا دارد. این مسابقه روز دوشنبه 19 اردیبشهت از ساعت 20:40 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. به بهانه این تقابل 11 نکته مهم این بازی مرور شده است.

1- استقلال با 57 امتیاز صدرنشین لیگ است و 4 امتیاز با پرسپولیس تیم دوم جدول فاصله دارد و با هر نتیجه‌ای جایگاه این تیم تغییر نخواهد کرد. استقلال بهترین عملکردش را در تاریخ لیگ برتر تا پایان هفته بیست‌وپنجم ثبت کرده است.

2- پدیده 15 امتیازی و در قعر جدول جای دارد. این تیم تا اواسط فصل، عملکرد بسیار بدی داشت و به نظر می‌رسید که خیلی زود سقوط کند ولی به تدریج عملکرد این تیم بهتر شد و اکنون در شرایطی قرار دارد که در صورت پیروزی در این بازی این شانس را دارد که از منطقه سقوط فرار کند.

3- استقلال در 6 بازی اخیر به 4 تساوی و 2 پیروزی دست یافته است. این تیم در 3 هفته گذشته بردی نداشته و در بدترین فرم فصل خود قرار دارد. پدیده اما در بهترین شرایط این دوره خود به سر می‌برد و برای نخستین بار است که 5 بازی متوالی بدون باخت را پشت سر می‌گذارد. این تیم در 6 هفته گذشته به یک پیروزی، یک باخت و 4 تساوی دست یافته است.

4- استقلال بر اساس آمار «متریکا»، بهترین تیم لیگ در نبرد هوایی است و در شوت، شوت در چارچوب، نرخ تبدیل شوت به گل و تکل موفق جزو ۳ تیم اول لیگ است. پدیده هم در مالکیت توپ بدترین تیم لیگ است و در شوت، پاس و دقت پاس جزو 3 تیم ضعیف لیگ است.

5- استقلال تنها تیم بدون شکست لیگ است. این تیم ۲۵ بازی متوالی است که در لیگ باختی نداشته است. آبی‌پوشان اگر در این بازی هم روند شکست‌ناپذیری خود را حفظ کنند، با رکورد تاریخ لیگ برتر برابر خواهند شد. حریف استقلال، پدیده با ۱۴ باخت رکورددار بیشترین شکست در این فصل است.

6- این دیدار نه تنها تقابل صدرنشین و قعرنشین لیگ است بلکه جدال یکی از بهترین تیم‌ها و بدترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. این ۲ تیم تا چند هفته پیش عنوان بهترین تیم و بدترین تیم تاریخ لیگ برتر را در اختیار داشتند ولی با از دست دادن امتیازات از سوی استقلال و بهتر شدن روند پدیده وضعیت تا حدی متفاوت شد. استقلال از نظر عملکرد تیم سوم ادوار لیگ برتر است و پدیده پنجمین تیم ضعیف این بازی‌ها به شمار می‌آید.

7- در تاریخ تقابل‌های استقلال و پدیده، 5 بازیکن با 2 گل زده بهترین کارنامه را دارند. مهدی خیری، جابر انصاری، شیخ دیاباته، حسین مهربان و آرمان رمضانی این بازیکنان هستند که رمضانی می‌تواند در این مسابقه آمار خود را بهتر کند.

8- مهدی مهدی‌پور هافبک استقلال با نمره 7.23 بهترین بازیکن استقلال و چهارمین بازیکن برتر لیگ است. در ترکیب پدیده هم مجتبی بیژن با نمره 6.91 بهترین بازیکن است. کوین یامگا با ۱۰ گل بهترین گلزن استقلال است که در کورس آقای گلی قرار دارد. محمدرضا فلاحیان با ۳ گل بهترین گلزن پدیده است.

9- در طول تاریخ استقلال و پدیده بازیکنان مشترک زیادی داشتند. در حال حاضر حسین حیدری و فردین رابط بازیکنان پدیده هستند که سابقه بازی در استقلال را دارند.

10- حسین حسینی با دریافت کارت زرد در بازی برابر سپاهان، در این بازی محروم است و غایب بزرگ این مسابقه خواهد بود. در غیاب این دروازه‌بان فرصت به علیرضا رضایی سنگربان جوان استقلال می‌رسد که بار دیگر در ترکیب اصلی این تیم قرار گیرد.

11- حسن اکرمی، برای اولین‌بار تقابل استقلال و پدیده را در لیگ برتر قضاوت می‌کند. حسن اکرمی ۹ بازی در این فصل سوت زده که یک بازی برای استقلال و یک مسابقه برای پدیده بوده که هر ۲ تیم در آن بازی برنده از زمین خارج شدند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dxoow

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رقابت ترابی و مهدی‌پور؛ چه کسی بهترین بازی‌ساز لیگ است؟