تاریخ انتشار: 1401/02/21 12:11
کد خبر: 22137

بازهم قهرمانی، بازهم جدایی؛ اخراج ساکت با دلایل مبهم

ساکت الهامی بعد از دومین قهرمانی‌اش در فوتبال ایران بازهم کارش به جدایی کشید.
بازهم قهرمانی، بازهم جدایی؛ اخراج ساکت با دلایل مبهم

 نساجی مازندران بدون شک یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز این فصل فوتبال ایران است. شاید کمتر کسی در اول فصل فکر می‌کرد نساجی، قهرمان جام حذفی شود اما این تیم با هدایت ساکت الهامی برای اولین‌بار به قهرمانی در جام حذفی رسید. قهرمانی با نساجی، دومین جام دوران سرمربیگری الهامی بود و ساکت مانند قهرمانی اولش، بازهم کارش به جدایی کشید. 

اولین جدایی بعد از جام 

ساکت الهامی 2 فصل پیش همراه با تراکتور به فینال جام حذفی رسید. تیم او باید در فینال به مصاف استقلال فرهاد مجیدی می‌رفت. تراکتور در بازی فینال موفق شد استقلال را در مشهد شکست دهد و برای دومین‌بار قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران شد. الهامی که از نیمه‌های فصل روی نیمکت تراکتور نشسته بود، با وجود قهرمانی همراه با این تیم در جام حذفی، برای لیگ بیستم کنار گذاشته شد تا خاطره خوبی بعد از اولین قهرمانی خود نداشته باشد.

خروج از بحران و کسب جام

ساکت الهامی فصل گذشته در هفته هجدهم در حالی هدایت نساجی را بر عهده گرفت که این تیم اصلا شرایط خوبی در جدول رده‌بندی نداشت و خطر سقوط آن‌ها را تهدید می‌کرد. ساکت با حضور در قائمشهر، نساجی را که در رتبه پانزدهم تحویل گرفته بود، در لیگ برتر نگه داشت و در پایان فصل با این تیم به مقام دوازهم لیگ رسید. 

الهامی این فصل تیم را خودش بست و بزرگترین افتخار تاریخ باشگاه نساجی را برای آن‌ها به ارمغان آورد. آن‌ها که راه راحتی در جام حذفی نداشتند، موفق شدند با شکست گل‌گهر سیرجان خود را به یک‌چهارم نهایی برسانند. قائمشهری‌ها در این مرحله باید از سد صدرنشین لیگ برتر در ورزشگاه آزادی می‌گذشتند، کاری که اصلا راحت نبود. شاگردان الهامی اما توانستند در ضربات پنالتی استقلال را شکست دهند و با پیروزی مقابل مس کرمان در نیمه‌نهایی، به فینال جام حذفی رسیدند. نساجی در فینال هم موفق بود و با برتری مقابل آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی به اولین قهرمانی خود در جام حذفی رسید. الهامی هم دومین قهرمانی در این جام را تجربه کرد.

اخراج بعد از 2 بازی

الهامی بعد از قهرمانی در جام حذفی، فقط در 2 بازی هدایت نساجی را بر عهده داشت. آن‌ها بعد از تساوی بدون گل مقابل آلومینیوم، این هفته تن به شکست 2 بر صفر مقابل مس رفسنجان دادند. 

شب گذشته روابط عمومی باشگاه نساجی در کانال اطلاع‌رسانی خود خبر از برکناری الهامی داد و در بخشی از این خبر آمده است: «در این‌باره تا این حد بسنده می‌کنیم که ایشان پس از دیدار روز گذشته مقابل مس و شکست در این مسابقه در رختکن اقدام به رفتاری نموده‌اند که هرگز در تاریخ باشگاه سابقه نداشته است، مسائلی که ذکر مجدد آن‌ها مایه وهن باشگاه بزرگ نساجی و هواداران بی‌نظیر آن است».

بعد از این خبر برخی شایعات هم در فضای مجازی مبنی بر رفتار ناشایست الهامی در رختکن به بیرون درز کرد که به نظر می‌رسد این شایعات واقعیت ندارد. گفته می‌شود الهامی در رختکن در مورد چند فرد به صورت زننده صحبت کرده که حرف‌های او باعث اخراجش شده است.

شجاعی تا پایان فصل؟

مسعود شجاعی بعد از اخراج ساکت الهامی، احتمالا به عنوان سرمربی نساجی تا پایان فصل انتخاب خواهد شد. شجاعی اگر انتخاب شود، برای دومین‌بار است که بازیکن-سرمربی می‌شود. او در دوره اول، فصل گذشته جانشین علیرضا منصوریان در تراکتور شد. تراکتور همراه با شجاعی در لیگ برتر، 5 برد، یک تساوی و 4 شکست کسب کرد.

شنیده می‌شود برای فصل آینده امیر قلعه‌نویی و حمید مطهری از گزینه‌های مسئولان نساجی برای هدایت این تیم هستند.  

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m8ezj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فولاد بدون محروم و مصدوم برابر آلومینیوم