تاریخ انتشار: 1401/02/22 18:13
کد خبر: 22077

جنگ 5 تیم روی کاغذ و 3 تیم در میدان مسابقه/ کدام تیم ها می مانند؟

با پیروزی برابر هوادار، حالا کورس رقابت میان 3 تیم در اوج هیجان دنبال می‌شود و تقریباً خیال شاگردان ساغلام از بقا آسوده شده است.
جنگ 5 تیم روی کاغذ و 3 تیم در میدان مسابقه/ کدام تیم ها می مانند؟

در پایان هفته بیست‌وششم لیگ برتر، تیم فوتبال تراکتور توانست در خانه کامبک بزند و هوادار را شکست بدهد، پیروزی‌ای که برای پررنگ‌شدن شانس بقای تراکتور در لیگ برتر و آسودگی خیال سرخ‌پوشان تبریزی بسیار اهمیت داشت و با 3 امتیاز خانگی به دست آمده، تراکتور با 24 امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار گرفت و خیالش از بقا تقریبا راحت شده است.

 

تساوی به قیمت باخت در حافظیه

فجرسپاسی و نفت مسجدسلیمان این فرصت را داشتند تا با پیروزی در دوئل مستقیم بتوانند امیدواری‌شان به بقا در لیگ برتر را دوچندان کنند اما دو تیم در ورزشگاه حافظیه شیراز به تساوی بدون گل رسیدند تا شاگردان مجتبی سرآسیایی و رضا مهاجری کماکان خطر سقوط را بیخ گوش خود احساس کنند و در جمع تیم‌های قعرنشین لیگ بمانند.

 

پدیده و یک فرمول جادویی برای بقا

پدیده‌ای‌ها علی‌رغم شکست در ورزشگاه آزادی شادمان از تساوی دو رقیب مستقیم خود در راه بقا هستند، چرا که باعث شد تا فاصله عنابی‌پوشان تا منطقه امن جدول 4 امتیاز باشد و شاگردان سیدعباسی با انگیزه بقا 4 مصاف باقی‌مانده خود را دنبال کنند. آن‌ها برابر صدرنشین جدول 88 دقیقه مقاومت کردند و نشان دادند در مقابل پیکان، سپاهان، پرسپولیس و فولاد حریف سرسختی خواهند بود و از پیش بازنده نیستند.

 

اوضاع بحرانی فجر

فجرسپاسی در بین سه تیم پایین جدولی، بدترین روند نتیجه‌گیری را دارد. آن‌ها بعد از هفته پنجم که مقابل پیکان به پیروزی رسیده‌اند، دیگر رنگ پیروزی را ندیده‌اند و این مسئله باعث شده تا فجری‌ها 21 مسابقه متوالی را با شکست و تساوی بگذراند و در منطقه قرمز جدول جای بگیرند. حتی تغییر سرمربی هم به کمک تیم شیرازی نیامده و حضور مجتبی سرآسیایی هم باعث تغییر در روند نتیجه‌گیری فجری‌ها نشده است تا آن‌ها که در ابتدای فصل به سطح اول فوتبال ایران بازگشته بودند، مجدداً در سراشیبی بازگشت به لیگ یک قرار داشته باشند.

 

جنگ 5 تیم روی کاغذ و 3 تیم در میدان مسابقه

نساجی مازندران، تراکتور تبریز، نفت مسجدسلیمان، فجرسپاسی شیراز و پدیده خراسان، 5 تیمی هستند که روی کاغذ در 4 هفته پایانی لیگ خطر سقوط را احساس می‌کنند اما فاصله ایجاد شده میان تیم‌ها باعث شده تا رقابت اصلی میان 3 تیم نفت، فجرسپاسی و پدیده باشد. آنچه مشخص است اینکه جغرافیای فوتبال ایران برای سال آینده دستخوش تغییر خواهد شد.

پدیده قعرنشین باید به ترتیب به مصاف پیکان، سپاهان اصفهان، پرسپولیس و فولاد خوزستان برود، فجرسپاسی مقابل هوادار تهران، ذوب‌آهن اصفهان، تراکتور تبریز و پرسپولیس قرار خواهد گرفت و نفت مسجدسلیمان هم باید 4 دیدار باقی‌مانده خود را مقابل نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان، صنعت‌نفت آبادان و استقلال برگزار کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ayowe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نگاهی به دروازه‌بان‌های جنجالی پرسپولیس؛ قفس جنجال‌ساز