تاریخ انتشار: 1401/02/24 14:49
کد خبر: 22013

نقطه ضعف دردسرساز؛ پرسپولیس چطور به 18 گل خورده رسید؟

پرسپولیس در بازی با ذوب‌آهن برای هجدهمین‌بار دروازه‌اش باز شد تا رکورد چند فصل اخیر را بشکند.
نقطه ضعف دردسرساز؛ پرسپولیس چطور به 18 گل خورده رسید؟

 هجدهمین گل خورده پرسپولیس در لیگ بیست‌ویکم اتفاقات بد زیادی را برای این تیم رقم زد. گل بازیکن ذوب‌آهن هم جام را از دستان پرسپولیسی‌ها حسابی دور کرد و هم آمار بیشترین گل خورده در 6 فصل اخیر را به آن‌ها تقدیم کرد. پرسپولیس که در این 6 فصل در پایان فصل بیش از 17 بار دروازه‌اش باز نشده بود، حالا 4 هفته مانده به پایان برای هجدهمین بار هم گل خورد. اتفاقی که با نقش‌آفرینی حامد لک، رادوشوویچ، احمد گوهری و البته خط دفاعی قرمزها رقم خورد و نقش زیادی در گرفتن جام از بهترین خط حمله لیگ تا هفته بیست‌وششم داشت. پرسپولیس اما چطور و چگونه به آمار 18 گل خورده رسید؟

سلام و گل 

همه چیز از یک پنالتی شروع شد. پنالتی فرشاد فرجی روی لوسیانو پریرا و اولین گل خورده پرسپولیس در اولین بازی لیگ. البته زدن 3 گل در این بازی مانع از این می‌شد که کسی بابت این گل خورده نگران شود. چون کسی نمی‌دانست که این اتفاق بارها‌ و بارها  قرار است برای سرخپوشان تکرار شود. 

ارسال مرتضی منصوری از داخل محوطه جریمه روی سر کریم اسلامی و ضربه سر او در میان چند مدافع پرسپولیس مشخص کرد که گویا این فصل کلین‌شیت کردن خیلی هم اتفاق راحتی برای شاگردان یحیی نخواهد بود. البته باز هم زدن 2 گل مانع از این شد تا این گل خورده زنگ خطر را به صدا دربیاورد. زنگ خطری که بالاخره در بازی با آلومینیوم اراک به صدا درآمد. یک اشتباه از سیامک نعمتی و باز هم شوتی که از داخل محوطه جریمه پرسپولیس زده شد و حامد لک را مغلوب کرد. در این بازی دیگر خبری از گل‌ زدن هم نبود تا همین یک گل، 3 امتیاز مهم را از پرسپولیس بگیرد.

گل بعدی از روی ضربه ایستگاهی توسط گل‌گهر به ثمررسید. یک ضربه سر از داخل محوطه جریمه که در آستانه ورود به دروازه با سر یکی دیگر از بازیکنان حریف برخورد کرد و این بار رادووشویچ را مغلوب کرد.

پس از آن هم یک ضربه ایستگاهی و یک شوت از راه دور، یکی از زیباترین گل‌های نیم‌فصل را برای مس رفسنجان رقم زد. 

6 هفته تا اولین کلین‌شیت

بالاخره اولین کلین‌شیت در هفته ششم مقابل صنعت نفت‌آبادان رقم خورد. مقابل نفت مسجدسلیمان و استقلال ادامه پیدا کرد. دقیقا زمانی که هواداران امیدوار شده بودند که دیگر سریال کلین‌شیت‌ها به تیم برگشته این‌بار 2 گل مقابل هوادار آن‌ها را غافلگیر کرد. باز هم ضربه ایستگاهی و یک ضربه سر از عیسی آل‌کثیر که توپ را به بازیکن هوادار در محوطه جریمه رساند و او هم با یک شوت دروازه لک را باز کرد. گل دوم هم از روی کرنر و البته با ضربه دست بازیکن هوادار که از چشم داور بازی دور ماند به ثمر رسید.

در بازی با پیکان، حامد لک یک پنالتی و یک گل. بعد از 2 هفته کلین‌شیت یک شوت از داخل محوطه جریمه و یک گل هم به نام تراکتور ثبت شد. 

 

حتی اگر تیمی مثل پدیده هم توان گل‌زدن به پرسپولیس را نداشته باشد، بازیکنان پرسپولیس خودشان این کار را انجام می‌دهند. باز هم یک ضربه ایستگاهی و این‌بار گل به خودی به نام وحید امیری. 

دو کلین‌شیت و رسیدن به بازی نساجی. این‌بار یک پاس در داخل محوطه جریمه و یک ضربه از رضا جعفری در آستانه دروازه دومین گل فصل نساجی به پرسپولیس را رقم زد. بازی با گل گهر و یک داستان تکراری. یک ضربه ایستگاهی و یک ضربه سر و اشتباه لک و گل. 

یک پاس در داخل محوطه جریمه و یک شوت و این بار گلی که به نام بازیکن مس رفسنجان به احمد گوهری ثبت شد.

جبران مقابل صنعت نفت با باخت 

پرسپولیس که نیم‌فصل اول اولین کلین‌شیت را مقابل صنعت نفت آبادان ثبت کرده بود، نگذاشت این تیم در حسرت باز کردن دروازه قرمزها بماند و با 2 گل خورده و یک باخت بازی رفت را جبران کرد. یک شوت از روی خط محوطه جریمه و واکنش عجیب لک که نفتی‌ها را به گل اول رساند. دومین گل هم با یک پاس رو به عقب در داخل محوطه جریمه و شوت روی خط به ثمررسید.

قبل از دربی هم خبری از کلین‌شیت نبود و یک شوت از داخل محوطه جریمه سهم نفت مسجدسلیمان از گل‌های زده به پرسپولیس بود. در دربی هم یک ارسال از راه دور و ضربه سر ژستد استقلال را هم به لیست گلزنان به احمد گوهری اضافه کرد. 

ضربه هجدهم به جام

در آخر به گل ذوب‌آهن و گل شماره هجدهم می‌رسیم. ارسال از بیرون محوطه جریمه و یک ضربه سر و تمام. حالا دیگر رویای قهرمانی و بازپس‌گرفتن صدر با گل هجدهم از همیشه به پرسپولیس دورتر شده است. تیمی که از این تعداد گل فقط 2 گل را از روی نقطه پنالتی خورد و بقیه گل‌ها در جریان بازی به ثمررسید.  یک گل به خودی یک گل از راه دور، 4 گل با ضربه سر و بقیه گل‌ها با شوت‌هایی از داخل محوطه جریمه که نشان می‌دهد بازیکنان حریف چه آسان به منطقه ممنوعه ورود کرده‌اند. 

منطقه بروبیای پرسپولیس

بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس به صورت میانگین در هر بازی 8.7 شوت متحمل شده این در حالی است که این عدد برای استقلال میانگین هر بازی 9 شوت است! یعنی پرسپولیسی‌ها از تعداد شوت‌های کمتر 2 برابر حریف گل خورده‌اند و دلیل این مساله را در همین زده شدن شوت‌ها از منطقه جریمه و اشتباهات فردی بالا دانست. فولاد هم با میانگین 9.1 شوت متحمل شده در هر بازی فقط یک گل بیشتر از پرسپولیس دریافت کرده است. تا هفته بیست‌وششم تمام تیم‌هایی که رفت و برگشت به مصاف پرسپولیس رفته‌اند به این تیم گل زده‌اند!

*نیلوفر کنگرانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m8e55

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نبودن سیدجلال برای پرسپولیس مشکل‌ساز شد