تاریخ انتشار: 1401/03/05 21:29
کد خبر: 21455

زوج و فرد در خط دفاع استقلال؛ تغییر دوباه در نقطه قوت تیم فرهاد مجیدی

این احتمال وجود دارد که آرایش خط دفاعی استقلال برای هفته پایانی لیگ برتر دستخوش تغییر شود.
زوج و فرد در خط دفاع استقلال؛ تغییر دوباه در نقطه قوت تیم فرهاد مجیدی

نقطه قوت استقلال لیگ بیست‌ویکم، خط دفاعی این تیم بوده که توانسته رکوردی استثنایی را از خود به جای بگذارد و شاگردان فرهاد مجیدی یک گام تا شکستن رکورد بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر فاصله دارند. آبی‌پوشان در 29 مسابقه تنها 10 بار دروازه‌شان باز شده، آن‌هم در شرایطی که فرهاد مجیدی در طول فصل از نفرات مختلف برای آرایش خط دفاعی تیمش استفاده کرد.

سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، روزبه چشمی، عارف غلامی، رافائل سیلوا و ابوالفضل جلالی، بازیکنانی هستند که در نقش مدافع میانی استقلال در سیستم دفاعی این تیم از سوی فرهاد مجیدی در بازی‌های مختلف به کار گرفته شده‌اند و توانسته‌اند نمایش موفقی را از خود به جای بگذراند.

جلالی، ستاره‌ای غیرمنتظره در قلب دفاع!

روزبه چشمی در بازی استقلال - پدیده (شهرخودرو) دچار آسیب‌دیدگی شد و در بین نیمه از ترکیب استقلال خارج شد. البته چشمی در دیدار مقابل حریف مشهدی در نقش هافبک دفاعی برای آبی‌پوشان بازی می‌کرد اما مصدومیت او باعث شد تا فرهاد مجیدی یکی از گزینه‌های کلیدی‌اش برای حضور در قلب خط دفاعی را از دست بدهد.

ابوالفضل جلالی که در نیم‌فصل نخست به دلیل مصدومیت نمایش کم‌فروغی را در ترکیب آبی‌پوشان داشت و سپس به دلیل درخشش جعفر سلمانی نیمکت‌نشین شد، در بازی با پدیده به عنوان دفاع چپ در ترکیب استقلال به میدان رفت و در بازی بعدی مقابل فولاد هم او در پست خود ابقا شد و خط دفاعی استقلال با حضور عارف غلامی، محمد دانشگر و رافائل سیلوا کار خود را دنبال کرد.

جلالی اما در اتفاقی غیرمنتظره برای دیدار هفته بیست‌وهشتم با آلومینیوم اراک، به قلب خط دفاعی منتقل شد. 3 اخطاره شدن محمد دانشگر و مصدومیت روزبه چشمی باعث شد تا فرهاد مجیدی تصمیم ویژه‌ای را برای خط دفاعی استقلال بگیرد و در غیاب مهره‌های کلیدی‌اش، به مثلث غلامی، سیلوا و جلالی در خط دفاع استقلال میدان داد.

مدافع چپ استقلال در دیدار با مس رفسنجان هم به عنوان دفاع میانی کارش را آغاز کرد و با ورود محمد دانشگر در نیمه دوم، به سمت چپ خط دفاعی آبی‌ها بازگشت. ابوالفضل جلالی در جریان دیدار با مس، یک نجات دروازه موفق داشت و توانست در نبرد با بهترین گلزن لیگ بیست‌ویکم عملکرد درخشانی را از خود نشان بدهد.

بازگشت چشمی در روز غیبت دوباره دانشگر

روزبه چشمی که از ناحیه همسترینگ دچار آسیب‌دیدگی شده بود، مشکلی برای همراهی استقلال در هفته پایانی لیگ ندارد و می‌تواند در کنار عارف غلامی و رافائل سیلوا، مثلث خط دفاعی آبی‌پوشان را شکل بدهد. نکته عجیب درباره خط دفاعی استقلال اینکه محمد دانشگر دقایقی بعد از ورود به میدان مسابقه با مس رفسنجان، با گرفتن کارت زرد دوم، اخراج شد تا مجدداً طعم محرومیت را بچشد.

دانشگر بازی رفت با نفت مسجدسلیمان را هم به دلیل 4 اخطاره بودن از دست داده بود تا در بازی برگشت، سومین محرومیتش در لیگ بیست‌ویکم را تجربه کند چرا که او به دلیل 3 اخطاره بودن غایب ترکیب استقلال در مصاف با آلومینیوم اراک بود! در شرایطی که فرهاد مجیدی نخواهد روی روزبه چشمی ریسک کند و به ستاره باتجربه خود استراحت بدهد، در غیاب محمد دانشگر، ابوالفضل جلالی مجدداً کاندیدای حضور در دفاع میانی استقلال خواهد بود و او در کنار عارف غلامی و رافائل سیلوا مثلث دفاعی استقلال را در هفته پایانی لیگ بیست‌ویکم شکل خواهند داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dxl6p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رکوردشکنی تازه استقلال در نقل و انتقالات