تاریخ انتشار: 1401/03/09 12:06
کد خبر: 21291

چالش آجورلو برای حفظ تیم قهرمان؛ پروژه (1+8)

کادر مدیریتی استقلال برای فصل آینده باید برای تمدید قرارداد 7 بازیکن و مربی ایتالیایی این تیم تلاش کند و همچنین یکی از آبی‌پوشان به دنبال جدایی است.
چالش آجورلو برای حفظ تیم قهرمان؛ پروژه (1+8)

بعد از مسجل شدن قهرمانی استقلال در لیگ برتر، مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال از فرهاد مجیدی سرمربی این تیم خواسته تا لیست نفرات مدنظر خود را برای فصل آینده ارائه کند تا مذاکرات پیرامون جذب یا تمدید قرارداد بازیکنان مدنظر سرمربی استقلال انجام شود.

رافائل سیلوا، عارف غلامی، روزبه چشمی، سعید مهری، آرمان رمضانی، وریا غفوری و محمدحسین مرادمند، 7 بازیکن استقلال هستند که رسماً قراردادشان در پایان لیگ بیست‌ویکم با آبی‌پوشان به پایان می‌رسد؛ همچنین گابریل پین مربی ایتالیایی استقلال هم در پایان فصل قراردادش با آبی‌پوشان پایان خواهد یافت.

مهدی مهدی‌پور هافبک استقلال هم علی‌رغم اینکه هنوز یک‌فصل دیگر با آبی‌پوشان قرارداد دارد، می‌تواند از بند فسخ خود در صورت دریافت پیشنهاد خارجی استفاده کند و از جمع شاگردان مجیدی جدا شود.

حفظ پین؛ مهم‌ترین ماموریت

مربی ایتالیایی با درخواست و مذاکره مستقیم فرهاد مجیدی در ابتدای لیگ بیست‌ویکم با قراردادی یکساله به جمع آبی‌پوشان پیوست و حالا قرارداد گابریل پین با باشگاه استقلال به پایان رسیده است. پین در طول فصل رابطه گرم و نزدیکی با فرهاد مجیدی داشت و البته حواشی از سوی مدیر برنامه‌های ایرانی او در موضوع پرداختی‌های باشگاه استقلال به این مربی ایتالیایی شکل گرفت که همین حواشی باعث شده تا شائبه‌هایی درباره ادامه همکاری مربی ایتالیایی استقلال به وجود آمده باشد.

کادر مدیریتی استقلال مذاکرات اولیه را با مربی ایتالیایی خود آغاز کرده و احتمالاً بعد از اتمام لیگ مذاکرات شکل رسمی به خود خواهد گرفت و با توجه به نظر مثبت فرهاد مجیدی، مدیران استقلال باید توافق لازم با گابریل پین را برای تمدید قرارداد او انجام بدهند؛ هر چند که شنیده می‌شود مجیدی در صورت عدم توافق باشگاه استقلال با پین، برنامه‌ریزی ثانویه‌ای را هم انجام داده است.

کاپیتان تمدید می‌کند

وریا غفوری کاپیتان 34 ساله استقلال که 6 سال از حضورش در جمع آبی‌پوشان پایتخت می‌گذرد، در پایان لیگ بیست‌ویکم قراردادش به اتمام خواهد رسید. غفوری درصدد تمدید قرارداد خود بوده و در تلاش است تا بتواند در لباس استقلال از فوتبال خداحافظی کند.

مدافع آبی‌پوشان علی‌رغم شایعاتی که پیرامون خداحافظی‌اش مطرح است، همچنان علاقه‌مند به حضور در مستطیل سبز بوده و احتمالاً جزو اولین نفراتی خواهد بود که بعد از اتمام فصل به دفتر باشگاه استقلال مراجعه می‌کند و قرارداد خود را با استقلال تمدید خواهد کرد تا در لیگ بیست‌ودوم هم زیرنظر فرهاد مجیدی کار خود را پیش ببرد.

2 پیشنهاد وسوسه‌انگیز برای لژیونر شدن

عارف غلامی مدافع جوان استقلال از لیگ پرتغال پیشنهاد رسمی دریافت کرده و با توجه به اتمام قراردادش در پایان فصل، به دنبال لژیونر شدن است. او که در اواسط فصل با گذر از مصدومیت پارگی رباط صلیبی توانست بازگشتی درخشان به ترکیب استقلال داشته باشد، به یکی از عناصر کلیدی خط دفاعی استقلال بدل شده است.

مدیریت باشگاه استقلال مطمئنا با توجه به پیشنهاد خارجی واصله برای عارف غلامی، در مسیر تمدید با این مدافع جوان کار سختی را در پیش خواهد داشت چرا که غلامی 25 ساله در سال منتهی به جام جهانی در تلاش برای لژیونر شدن بوده و اولویت خود را حضور در خارج فوتبال ایران قرار داده است.

مهدی مهدی‌پور در زمان پیوستن به جمع آبی‌پوشان قراردادی سه ساله را بدون تبصره و بند فسخ جدایی در صورت پیشنهاد از باشگاه خارجی به امضا رساند اما در فصل گذشته قرارداد او اصلاح شد و بند فسخ در صورت دریافت پیشنهاد از باشگاه خارجی به قرارداد او اضافه شد تا مهدی‌پور که شنیده می‌شود از کشورهای حوزه خلیج فارس پیشنهاداتی را دارد، بتواند بدون پرداخت مبلغی به آبی‌پوشان از جمع شاگردان فرهاد مجیدی جدا شود.

مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال در تلاش برای تمدید قرارداد مهدی‌پور و حذف بند جنجالی از قرارداد او است اما در صورت عدم توافق و تمایل هافبک آبی‌پوشان به لژیونر شدن، او می‌تواند بعد از اتمام لیگ بیست‌ویکم از جمع شاگردان فرهاد مجیدی جدا شود.

یاغی مورد علاقه مجیدی می‌ماند؟

آرمان رمضانی مهاجم بلندقامت استقلال که در فصل جاری 2 گل سرنوشت‌ساز مقابل پدیده مشهد و نود ارومیه برای آبی‌پوشان به ثمر رساند، در پایان لیگ بیست‌ویکم قرارداد 1.5 ساله‌اش با استقلال به پایان می‌رسد.

رمضانی جزو چهره‌های مورد علاقه فرهاد مجیدی است، با این‌حال خط حمله استقلال در لیگ بیست و یکم با حضور رودی ژستد، آرمان رمضانی و ارسلان مطهری نتوانست آمار جالب‌توجهی را از خود به جای بگذارد و آن‌ها جمعاً در لیگ برتر توانسته‌اند 8 گل برای آبی‌پوشان به ثمر برسانند.

مهاجم 29 ساله استقلال برای بقا در جمع آبی‌پوشان نیاز به چراغ سبز فرهاد مجیدی دارد و در صورت موافقت سرمربی استقلال، او مشکلی برای تمدید قرارداد ندارد و احتمالاً در لیگ بیست‌ودوم هم رمضانی در لباس استقلال در لیگ برتر حضور خواهد داشت.

وضعیت نامشخص سرباز استقلال

محمدحسین مرادمند که در اواسط لیگ بیست‌ویکم به دلیل گذراندن خدمت سربازی از جمع آبی‌پوشان جدا شد، در حال جمع‌آوری اسناد و مدارک برای استفاده از قانون معافیت سربازی است و مرادمند شانس بالایی دارد که بتواند با تکمیل مدارک خود، معافیت را دریافت کند و به دوران خدمت سربازی خود خیلی زود پایان بدهد. مرادمند در صورت اتمام دوران سربازی‌اش باید برای حضور در ادامه لیگ برتر فوتبال ایران تصمیم بگیرد؛ تمدید با استقلال یا انتخاب تیم دیگر در مسیر این مدافع 28 ساله قرار دارد.

مدافع استقلال اولویت نخست خود را تمدید قرارداد قرار داده و بعد از حل‌وفصل پرونده خدمت سربازی‌اش پای میز مذاکره با مدیران استقلال خواهد نشست و درباره آینده حضورش در استقلال با آن‌ها گفت‌وگو می‌کند تا سرنوشت این مدافع که در تکاپو برای حضور در جام جهانی است، مشخص شود. با توجه به نظر مثبت فرهاد مجیدی، مرادمند شانس بالایی برای ادامه حضور در فهرست استقلال دارد.

تمدید مدافع برزیلی در گرو تعیین سرنوشت یزدانی و مرادمند

رافائل سیلوا مدافع برزیلی و 30 ساله تیم استقلال در از هفته بیست‌ودوم فصل جاری به عنوان بازیکن آزاد به جمع شاگردان فرهاد مجیدی اضافه شد تا به نوعی جای خالی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی را در فهرست استقلال پر کند. سیلوا در شرایطی به استقلال پیوست که قراردادی کوتاه‌مدت تا پایان لیگ بیست‌ویکم را به امضا رساند. مدافع بلندقامت برزیلی در طول دوران کوتاه حضورش در جمع آبی‌پوش نمایش‌های خوبی را از خود نشان داده اما مبلغ قراردادی پیشنهادی او باعث شده تا مدیران استقلال فعلاً تصمیم برای آینده همکاری‌شان با این سیلوا نگرفته باشند و آن‌ها منتظر تعیین‌تکلیف وضعیت 2 مدافع سرباز خود هستند.

در صورت بازگشت احتمالی این دو مدافع به استقلال، به نظر می‌رسد این باشگاه پروسه تمدید قرارداد رافائل سیلوا را پیش نخواهد برد و او از جمع شاگردان فرهاد مجیدی در پایان لیگ بیست‌ویکم جدا خواهد شد.

روزبه می‌ماند، مهری به دنبال جدایی

روزبه چشمی بعد از تجربه ناموفق لژیونر شدن در فوتبال قطر، بازگشت درخشانی به استقلال داشت و به یکی از مهره‌های کلیدی ترکیب آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی لیگ بیست‌ویکم بدل شد. چشمی که قراردادی یکساله را با مدیران استقلال به امضا رساند، در پایان فصل قراردادش با باشگاه استقلال به پایان می‌رسد اما این مدافع-هافبک 28 ساله با توجه به تثبیت موقعیت خود در جمع شاگردان فرهاد مجیدی، تمایل به تمدید قرارداد دارد و با توجه به نظر مثبت طرفین، احتمالاً چشمی یکی از اولین تمدیدی‌های باشگاه استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی خواهد بود.

سعید مهری هافبک 26 ساله استقلال در طول لیگ بیست‌ویکم، تنها 10 بازی فرصت حضور در ترکیب استقلال را به‌دست آورده که در 9 بازی به عنوان یار جانشین به ترکیب آبی‌پوشان اضافه شده است. هافبک آبی‌ها در نقل‌وانتقالات زمستانی به دنبال جدایی از استقلال برای کسب فرصت بازی بیشتر بود اما این اتفاق میسر نشد.

مهری احتمالا با توجه به ترافیک خط هافبک استقلال و البته تراکم نفرات در فهرست آبی‌پوشان در پایان قراردادش با استقلال که در پایان لیگ بیست‌و‌یکم است، از جمع شاگردان فرهاد مجیدی جدا می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v5kbz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مدیرعامل پیکان: به استقلال بابت کسب این تساوی تبریک می‌گویم!