تاریخ انتشار: 1401/03/09 15:47
کد خبر: 21282

عنوانی که استقلال از پرسپولیس پس گرفت؛ آبی ها رکورددار شدند

استقلال با 261 کلین‌شیت رکورددار تاریخ لیگ برتر شد.
عنوانی که استقلال از پرسپولیس پس گرفت؛ آبی ها رکورددار شدند

مهم‌ترین عامل قهرمانی استقلال در این فصل، استحکام در خط دفاعی بود که منجر به کاهش آمار گل خورده و افزایش تعداد کلین‌شیت شد. استقلال با اتکا به این عملکرد توانست از رقیب سنتی خود سبقت گرفته و رکورددار تاریخ لیگ برتر شود.

عنوانی که استقلال از پرسپولیس پس گرفت

دوران اوج پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر با اقتدار دفاعی این دو تیم همراه بوده است. استقلال تا سال‌ها رکورد بیشترین کلین‌شیت تاریخ لیگ برتر را در اختیار داشت ولی پرسپولیس در دوران طلایی خود که با 5 قهرمانی پیاپی همراه بود توانست قفل محکمی بر دروازه خود بزند و از نظر تعداد کلین‌شیت از استقلال پیشی گرفت. لیگ بیست و یکم با آمار عالی استقلال در گل نخوردن و خط دفاع متزلزل پرسپولیس همراه بود و این تغییر در انسجام دفاعی 2 تیم به تغییر در قهرمان لیگ منجر شد. تا پایان هفته ماقبل پایانی لیگ استقلال 20 کلین‌شیت داشت ولی پرسپولیس نصف این میزان موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده و 10 کلین‌شیت داشته است با این اختلاف استقلال موفق شد عقب ماندگی چند فصل اخیر خود را جبران کند و با 261 کلین‌شیت از پرسپولیس که 259 کلین‌شیت دارد عبور کرد. البته همچنان سرنوشت بازی تراکتور- پرسپولیس توسط کمیته انضباطی مشخص نشده است.

صاحبان دستکش طلایی

استقلال در طول تاریخ خود به داشتن دروازه‌بان‌های برجسته مشهور بوده است. مهدی رحمتی بین سنگربان‌های این تیم در تاریخ لیگ برتر، پررنگ‌ترین سهم را در ثبت این آمار داشته است. این دروازه‌بان 94 بار با پیراهن استقلال دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. رحمتی در دوازدهمین دوره لیگ برتر رکورد بیشترین کلین‌شیت در یک فصل را با 21 بار بسته نگه داشتن دروازه به نام خود ثبت کرد.

وحید طالب‌لو با 54 کلین‌شیت در رده دوم تاریخ باشگاه استقلال جای دارد. این دروازه‌بان در قهرمانی استقلال در لیگ هشتم نقش به سزایی داشت و آقای کلین‌شیت شد. 

همزمان با پایان یافتن حسرت قهرمانی استقلال، این تیم موفق شد طلسم عدم کسب دستکش طلایی را بشکند و حسین حسینی در این فصل این عنوان را به خود اختصاص داد. حسینی 49 بار دروازه‌اش را در استقلال در لیگ برتر بسته نگه داشته و در مسیر دروازه‌بان‌های بزرگ تاریخ این باشگاه قرار گرفته است.

محمد محمدی و هادی طباطبایی از دیگر دروازه‌بان‌های تاثیرگذار تاریخ استقلال هستند که با 13 کلین‌شیت در رتبه چهارم این باشگاه جای دارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j5rok

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس لیگ بیست‌ویکم، بهترین پرسپولیس بدون جام لیگ برتر