تاریخ انتشار: 1401/03/10 21:21
کد خبر: 21223

نگاهی به رکوردداران استقلال در فصل رکوردشکنی

کوین یامگاٰ، مهدی مهدی‌پور و حسین حسینی از جمله مهم‌ترین بازیکنان استقلال در راه قهرمانی‌ای بودند که رکوردشکنی های متعددی را به همراه داشت.
نگاهی به رکوردداران استقلال در فصل رکوردشکنی

 استقلال موفق شد بسیار مقتدرانه قهرمان بیست‌و‌یکمین دوره لیگ برتر شود. این قهرمانی با رکوردشکنی‌های متعدد و بی‌نظیری همراه بود. استقلال تبدیل به اولین تیم تاریخ لیگ برتر شد که یک فصل از لیگ را بدون شکست به پایان می‌رساند. این تیم با ۱۰ گل خورده و ۲۱ کلین‌شیت، بهترین کارنامه دفاعی را در تاریخ لیگ برتر از خود به جای گذاشت. حاصل این عملکرد درخشان، ۶۸ امتیاز بود که بیشترین امتیاز یک تیم در تاریخ لیگ برتر است. به بهانه این رکوردشکنی، بازیکنانی که بیشترین تاثیر را در این تاریخ‌سازی داشتند بررسی شده‌اند.

مهدی‌پور، حسین‌زاده و سلمانی مردان همیشه حاضر مجیدی

استقلال در این فصل از وجود ۳۱ بازیکن در ترکیب خود استفاده کرد. مهدی مهدی‌پور، امیرحسین‌ حسین‌زاده و جعفر سلمانی ۳ بازیکنی هستند که در هر ۳۰ بازی استقلال در این فصل به میدان رفتند. حتی در روزی که فرهاد مجیدی به سرمربی تیم ملی قول داده بود تنها از ۲ ملی‌پوش استفاده کند، باز هم این بازیکنان برای استقلال به میدان رفتند. مهدی‌پور با ۲۶۵۴ دقیقه، بیشترین دقایق بازی را برای استقلال انجام داده و تنها در یک بازی به عنوان بازیکن تعویضی بازی کرده است.

یامگا بیش از هر بازیکنی بوی گل می‌دهد

کوین یامگا آغاز توفانی در لیگ بیست‌ویکم داشت ولی در روزهای پایانی نتوانست فرم ابتدای فصل خود را حفظ کند. یامگا با ۱۰ گل زده، بهترین گلزن استقلال در این فصل بود. استقلال با کسب ۹ پنالتی، پنالتی‌گیرترین تیم این فصل بود. یامگا مرد اول پنالتی‌های این فصل استقلال بود که ۵ گل از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند و یک‌بار هم در برگشت پنالتی گلزنی کرد. یامگا ۲ بار هم برای استقلال پنالتی گرفت و از این نظر در این تیم رکورددار بود. این بازیکن در مجموع روی ۱۴ گل استقلال موثر بود و از این نظر بهترین آمار را در استقلال داشت.

پدیده این فصل استقلال، بدون تردید امیرحسین حسین‌زاده بود. این بازیکن جوان با زدن ۸ گل، بهترین گلزن بدون پنالتی استقلال بود. مهدی مهدی‌پور با ۷ پاس گل، بیشترین پاس گل را در این فصل به نام خود ثبت کرد. ارسلان مطهری هم با زدن ۳ گل به عنوان بازیکن تعویضی، ذخیره طلایی قهرمان لیگ بود.

حسینی برنده دستکش طلایی

استقلال علاوه بر قهرمانی، یکی از جوایز فردی را هم برنده شد. قهرمانی استقلال، پاداش عملکرد عناصر دفاعی و دروازه‌بان های این تیم بود. استقلال از ۳ دروازه‌بان در این دوره استفاده کرد که در نیم فصل رشید مظاهری از این تیم جدا شد. حسین حسینی دروازه‌بان اصلی استقلال در این فصل بود. این سنگربان با ۱۷ کلین‌شیت، رکورددار بیشترین کلین‌شیت در این فصل از لیگ شد. علیرضا رضایی هم در دیدارهایی که به میدان رفت، چهره‌ای مطمئن از خود به نمایش گذاشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z987j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 پیشکسوت استقلال : من با آمدن فرهاد مجیدی مخالف بودم