تاریخ انتشار: 1401/03/11 07:27
کد خبر: 21216

دلایل مهم جدایی فرهاد مجیدی از استقلال

بعد از برگزاری مراسم قهرمانی استقلال شایعات در خصوص جدایی فرهاد مجیدی قوت گرفته است.
دلایل مهم جدایی فرهاد مجیدی از استقلال

اگر بعد از بازی پایانی استقلال در لیگ بیست و یکم نشست خبری میان خبرنگاران و سرمربی استقلال برگزار می‌شد، بی‌شک فرهاد مجیدی با سؤال‌های متعددی درباره ماندن یا جدایی‌اش از استقلال مواجه می‌شد اما به‌دلیل اینکه معمولاً بعد از جشن قهرمانی نشست‌های خبری برگزار نمی‌شود مجیدی هم از مواجهه با این سؤال مهم که ذهن بسیاری از هواداران باشگاه را به خود مشغول ساخته مصون ماند.

از دو روز قبل از بازی پایانی استقلال در لیگ بیست و یکم شایعات گسترده‌ای در فضای مجازی پیرامون جدایی مجیدی دست به دست شد که واکنش محمد مؤمنی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال را نیز به‌دنبال داشت. مؤمنی درباره اینکه مجیدی از استقلال می‌رود یا نه، تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: «او با ما قرارداد دارد.» اما شاید عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال که سال‌ها قبل با فرهاد در خط حمله این تیم بازی می‌کرد، از سرنوشت هم‌تیمی سابقش اطلاع کافی نداشته باشد و شاید هم مذاکرات فرهاد با اماراتی‌ها در مرحله‌ای نبوده که اساساً سرمربی استقلال همه ارکان باشگاه را در جریان قرار دهد.

اما فرهاد مجیدی درباره آینده کاری‌اش با مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال گفت‌وگویی‌هایی در روزهای گذشته انجام داده و مدیرعامل باشگاه استقلال که حالا از او به‌عنوان یک مدیر قهرمان می‌توان یاد کرد، در جریان ماوقع هست و بدون شک اگر مجیدی تصمیم به جدایی از استقلال بگیرد، او جانشین فرهاد را بسرعت انتخاب خواهد کرد. البته بعید است جدایی مجیدی از استقلال در فضای نامناسبی انجام شود و بدون شک آجورلو نیز فضا را مهیای جدایی احتمالی سرمربی تیمش خواهد کرد، هرچند که مدیرعامل استقلال نیز به مانند بسیاری از هواداران علاقه‌مند است مجیدی تا پایان قرارداد سه‌ساله‌اش در استقلال باقی بماند اما چنانچه فرهاد در محاسبات و معادلات خود به این نتیجه برسد که در این برهه جدایی بهترین تصمیم است، آقای مدیر هم نمی‌تواند با این خواسته مخالفت کند و قطعاً مجیدی به سمت جدایی از استقلال پیش خواهد رفت.

نکونام یا رحمتی؟!

انتخاب جانشین برای فرهاد مجیدی که استقلال را بدون باخت قهرمان ایران کرد، چندان ساده نیست. مجیدی قاطع‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را برای استقلال به ارمغان آورد و از آخرین فرصت مربیگری‌اش در این باشگاه نهایت بهره را برد تا نامش برای همیشه در باشگاه استقلال جاودانه شود. تردیدی نیست انتخاب فردی که بتواند قهرمانی استقلال را در لیگ تکرار کند تا شاید استقلال نیز به مانند پرسپولیس چند فصل پی‌درپی قهرمان لیگ شود، دشواری‌های خاص خود را دارد. شاید نگاه‌ها به سمت مربی خارجی برود اما گزینه‌های داخلی نیز دم دست مدیران باشگاه استقلال قرار دارد و چنانچه مجیدی از استقلال برود جواد نکونام و مهدی رحمتی گزینه‌های داخلی قطعی برای جانشینی سرمربی موفق استقلال خواهند بود. نکونام در فولاد وضعیت مطلوبی را سپری کرده و مهدی رحمتی نیز شایستگی‌های فنی خود را در سال‌هایی که به‌عنوان مربی در فوتبال ایران فعالیت کرد، به اثبات رسانده‌ است. این دو گزینه برای مدیران استقلال راهکاری خواهند بود تا از چالش خروج مجیدی خلاص شوند و استقلال را به دست مربیانی بسپارند که آنها نیز میان هواداران صاحب جایگاهند.

دلایل این جدایی موجه است؟

از باشگاه الوصل امارات به‌عنوان مشتری جدی مجیدی یاد می‌شود و هیچ بعید نیست مجیدی برای سپری کردن فضایی آرام‌تر و به جهت خروج از چالش‌های مربیگری در استقلال درنهایت به این نتیجه برسد که حضور در امارات به لحاظ حرفه‌ای می‌تواند به سودش باشد. مجیدی قطعاً با انتخاب چنین تیمی با فشار دوباره هواداران برای تکرار قهرمانی در لیگ و احتمالاً موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا مواجه نخواهد شد. مجیدی که پیش از فصل قهرمانی، سه فصل پی‌درپی به‌عنوان جانشین مربیانی همچون شفر، استراماچونی و فکری کار در استقلال را تجربه کرد، بخوبی با تمام زوایای مربیگری و ادامه کار در چنین باشگاه پرحاشیه‌ای آگاه است و نیک می‌داند که اگر فصل بعد نتواند به مانند فصل بیست و یکم در مسیر قهرمانی گام بردارد با چه فشارهایی مواجه خواهد شد.

به همین دلیل تنها عاملی که منجر به تداوم حضور او در استقلال خواهد شد این است که مدیران باشگاه استقلال گارانتی لازم را برای فراهم آوردن یک تیم مدعی در فصل بیست و دوم به سرمربی استقلال بدهند و علاوه بر حفظ ستاره‌های فعلی بازیکنان شاخصی را به خدمت بگیرند تا مجیدی با خیال راحت گام به فصل آتی بگذارد.

البته اعمال چنین تدابیری نیز بر تداوم حضور فرهاد در استقلال اثر قطعی نخواهد گذاشت و هیچ بعید نیست که سرمربی استقلال با طرح دلایل موجه اجازه جدایی‌اش را از مصطفی آجورلو بگیرد و برخلاف قراردادی که با استقلال منعقد کرده به سمت تیم‌های خارجی برود. به هر حال حضور در فوتبال امارات علاوه بر آنکه برای مجیدی حاشیه امنیت فکری ایجاد خواهد کرد، دروازه‌ای هم خواهد بود برای مربیگری در تیم‌های بزرگ‌تر که سرمربی استقلال از این مهم نیز غافل نیست و به جدایی از استقلال تنها به منزله دوری از استقلال و قرارگرفتن در محیطی کم‌چالش‌تر نمی‌اندیشد و کسب موفقیت‌های بیشتر در این عرصه را نیز در گوشه ذهن می‌پروراند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p5alr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یک هافبک میانی در سبد خرید استقلال