تاریخ انتشار: 1401/03/19 07:35
کد خبر: 20883

فلاحت زاده:جو علیه نکونام را مجیدی به وجود آورد

یک پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: مکتب ناصر حجازی این نبود و نمی‌دانم فرهاد مجیدی از چه کسی خط می گیرد.
فلاحت زاده:جو علیه نکونام را مجیدی به وجود آورد

فرشاد فلاحت زاده درباره قهرمانی استقلالی‌ها اظهار کرد: به آقای آجرلو، هواداران و بازیکنان تبریک می‌گویم. استقلالی‌ها سال خوبی را برای هواداران رقم زدند و بعد از ۵ سال که شرایط سختی برای استقلال درست کرده بودند، روحیه خوبی به هواداران دادند و این مساله جای خوشحالی دارند. حضور مربی خارجی در کنار مدیریت آقای آجرلو و هیات مدیره باشگاه بسیار تاثیرگذار بود. امسال سال خوبی برای استقلال بود و با وجود این‌که می‌دیدیم تیم خوب بازی نمی‌کند اما نتایج خوبی کسب کردند. اگر استقلال قهرمان نمی‌شد، ۱۰ سال باید عقب گرد می‌کرد و دلایل ناکامی‌اش را بیش‌تر بررسی می‌کرد.

او درباره تاثیر حضور گابریل پین در استقلال و حضور مربیان خارجی در تاریخ فوتبال ایران گفت: تاثیرگذاری آقای پین و مربیان خارجی نشان می‌دهد که مربیان ما آموزش خوبی ندارند و مدرس‌های خوبی در اختیار نداریم. کمیته آموزش دارد ضعیف کار می‌کند و باید بتوانیم مربیان ایرانی را به خارج از کشور بفرستیم یا مدرس خوب و سطح بالای بزرگ دنیا را به ایران بیاوریم. شاید پول کلانی بخواهند اما می‌توانند به خوبی آموزش دهند. این بسیار تاثیرگذار تر است تا این‌که مربیان را با هزینه بالا بیاوریم و پول ندهیم تا کار به شکایت برسد.

این پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان این‌که تفکرات فنی سرمربی باید به مربی خارجی دستیارش نزدیک باشد، گفت: اگر تفکرات فرق کند، قطعا موفق نخواهند بود. سرمربی‌ها باید با حوصله به دنبال مربیانی بروند که تفکرات مشترکی با آن‌ها دارند. ما در زمانی که قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شدیم، یک مربی خارجی داشتیم. آقای بونژاک مربی ما بود و آقای پورحیدری به تفکرات او اعتماد کرد. ما ابزار لازم برای سیستم ۲-۵-۳ را داشتیم و او این را برای اولین بار در ایران پیاده کرد. شیوه جدیدی را به فوتبال ایران معرفی کرد و توانستیم قهرمان آسیا شویم.

او درباره جدایی مجیدی بیان کرد: همه هدف ما قهرمانی تیم بود و برای ما مجیدی و فرد دیگری مهم نبود. مجیدی دوست من است و دوستش هم دارم اما نمی‌دانم درباره جدایی او چه باید بگویم. نمی‌دانم از چه کسی دارد خط می‌گیرد ولی مکتب ناصر حجازی این نبود. حجازی وقتی سرمربی محمدان بنگلادش هم بود می‌آمد و به ما کمک می‌کرد و ایرادهای ما را می‌گرفت. با پورحیدری صحبت می‌کرد و دلش با استقلال بود. پورحیدری هم به همین شکل عرق استقلال را داشت. باید ببینیم در پشت پرده چه اتفاقی رخ داده است.

فلاحت‌زاده اضافه کرد: کم‌تر کسی فکر می‌کرد تیم مجیدی قهرمان شود چون فوتبال خوبی ارائه نمی‌داد. اکنون هم نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم در آینده چه می‌شود. مجیدی نباید این کار را می‌کرد و اگر بحث هواداران بود، باید می‌ماند اما برای پول، بحثش فرق دارد. یک روزی در سال ۹۸ با فرهاد مجیدی می‌خواستیم از کرواسی به ایران برگردیم. در فرودگاه فرهاد مجیدی گریه می‌کرد که خط خورده است. به او گفتم من باید گریه کنم که آخر فوتبالم است و تیم ملی را نمی‌بینم.

وی ادامه داد: او اول فوتبالش بود اما اگر در استقلال بود خط نمی‌خورد. مجیدی در تیم‌های دیگر هم بازی کرد اما محبوبیتش را در استقلال به دست آورده است پس چه زمانی باید جوابگوی محبت‌های باشگاه استقلال باشد؟ او باید سال بعد هم مردانه در تیم می‌ماند. حتی اگر قهرمان هم نمی‌شد عیبی نداشت. این حرکت بچه بازی است.

این پیشکسوت باشگاه استقلال درباره گزینه‌های مربی‌گری این تیم بیان کرد: به نظر من نکونام گزینه‌ خوبی است. این جوها علیه نکونام را فرهاد مجیدی به وجود آورد. نکونام سال‌ها در لالیگا بازی کرده و سال‌ها تجربه دارد. در مربی‌گری هم موفق بوده و بهترین گزینه است. این‌ها سرمایه باشگاه هستند و باید با آن‌ها قرارداد طولانی مدت ببندند. شاید حضور مربی خارجی ریسک باشد. البته حضور استراماچونی هم خوب است چون شناخت دارد اما جوانتر و با دانش تر از جواد نکونام نداریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ke5gq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بیانیه نکونام در خصوص پیشنهاد آبی ها/ سرمربیگری در این تیم رویای من است