تاریخ انتشار: 1401/03/23 20:59
کد خبر: 20704

دانیال اسماعیلی‌فر؛ یک معامله برد-برد

دانیال اسماعیلی‌فر یکی از خریدهای مهم پرسپولیس برای فصل آینده محسوب می‌شود.
دانیال اسماعیلی‌فر؛ یک معامله برد-برد

پس از گمانه‌زنی‌های فراوان و شایعات زیادی که پیرامون پرسپولیس و اسماعیلی‌فر مطرح بود، این بازیکن بالاخره پیراهن سرخ‌پوشان را در سال منتهی به جام‌جهانی بر تن کرد. پرسپولیس که در فصول اخیر چندین بازیکن را برای پست دفاع راست امتحان کرده، امیدوار است با حضور دانیال به گزینه دلخواه خود رسیده باشد.

بهترین دفاع راست لیگ به لحاظ آمار

اسماعیلی‌فر زیر نظر محرم نویدکیا در سپاهان فصلی بسیار موفق را سپری کرد و در بسیاری از آمار‌های فنی عملکرد کم‌نظیری داشت. او با نمره 7.26 سومین بازیکن برتر فصل به لحاظ نمره متریکا بود و در تیم منتخب فصل قرار گرفت. در میان تمام مدافعان راست لیگ هم، او نمره بالاتری از رقبای اصلی خود برای رسیدن به پیراهن تیم ملی یعنی مهدی شیری، صالح حردانی و رامین رضاییان کسب کرد. او در این فصل 5 گل و 6 پاس گل را هم به نام خود ثبت کرد که باز هم بهترین عملکرد در میان تمام مدافعان راست لیگ بود.

دفاع راست پرسپولیس بالاخره به آرامش می‌رسد؟

پرسپولیس در لیگ پانزدهم، روزهای رویایی را با رامین رضاییان پشت سرگذاشت. این بازیکن با توجه به اتفاقاتی که در فصل نقل‌وانتقالات لیگ شانزدهم افتاد، جایگاه خود را در ترکیب اصلی از دست داد و در اواسط فصل از تیم کنار گذاشته شد تا پرسپولیس پس از آن گزینه‌های متفاوت متعددی را امتحان کرد. 

حسین ماهینی، سیامک نعمتی، صادق محرمی، آدام همتی، شجاع خلیل‌زاده و مهدی شیری بازیکنانی بودند که در این چند فصل در این پست بازی کردند که در این بین صادق محرمی عملکرد بهتری داشت و سرانجام لژیونر شد. رامین رضاییان در نقل‌وانتقالات زمستانی به پرسپولیس بازگشت و هواداران امید زیادی به تکرار درخشش این بازیکن داشتند. رضاییان نمایش قابل قبولی داشت و در شرایطی که از نیم فصل دوم به پرسپولیس آمده بود با 4 پاس گل در رده دوم بیشترین پاس گل پرسپولیس قرار گرفت. با این‌حال شرایط این بازیکن ظاهراً به گونه‌ای است که در اولویت کادر فنی پرسپولیس برای فصل آینده قرار ندارد. گل‌محمدی ظاهرا قصد دارد با توجه به عملکرد درخشان اسماعیلی‌فر در این فصل و همچنین آزاد بودن او، سمت راست خط دفاعی خود را به این بازیکن مستعد بسپارد.

اسماعیلی‌فر چگونه می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؟

با توجه به نوع تفکرات گل‌محمدی و فوتبال بر مبنای مالکیت توپ، اسماعیلی‌فر عنصر بسیار مهمی در ترکیب پرسپولیس خواهد بود. گل‌محمدی برای ارائه فوتبال مدنظرش به دفاع راستی احتیاج دارد که در هنگام بازیسازی از عقب زمین، تحت فشار حریف زیر توپ نزند و توانایی پاسکاری در زمان پرس از بالای حریف را داشته باشد. نکته دیگری که می‌تواند برای تیم گل‌محمدی در هنگام پرس از بالای تیم حریف کارگشا باشد، قدرت دریبل و پابه توب بودن اسماعیلی‌فر است این بازیکن بهترین آمار دریبل را در فصل پیش سپاهان داشت و می‌تواند به راحتی یک در برابر یک ها را بردارد و پرس حریف را بشکند. در فاز حمله هم که به نوعی نقطه قوت اسماعیلی‌فر محسوب می‌شود، او توانایی این را دارد که زیر نظر گل محمدی و با توجه به نوع اعتقاد او در استفاده از کناره ها و نیم‌فضاها در کنار بازیکنان توانمندی مثل ترابی، پهلوان، امیری و نعمتی، سمت راست خطرناکی را بسازند که هر تیمی را آزار بدهد. 

نگاه دانیال به جام‌جهانی، امید پرسپولیس به بهبود جناح راست

شاید پر بیراه نباشد که اسماعیلی‌فر در فصلی که گذشت بهترین سال فوتبالی خود را سپری کرد و در یکی دو مقطع هم به تیم ملی دعوت شد، اما هنوز نتوانسته جایگاه ثابتی در تیم ملی برای خودش دست و پا کند و در آخرین اردوی تیم ملی، پشت سر محرمی، حردانی و شیری به تیم ملی دعوت نشد تا نشان بدهد که همچنان از معیارهای سرمربی تیم ملی فاصله دارد. سوال بزرگ اما این است که آیا اسماعیلی‌فر در چند ماه منتهی به جام جهانی می تواند خودش را در لیست بازیکنان اعزامی به جام‌جهانی جای دهد یا خیر؟ در ‌واقع شاید اصلی‌ترین دلیل حضور اسماعیلی‌فر در پرسپولیس، با وجود سپری کردن فصلی درخشان در سپاهان این است که هم به لحاظ فنی خود را ارتقا بدهد و هم اینکه امکان دیده شدن بیشتر را برای خود فراهم کند. طبیعتا حضور و درخشش در پرسپولیس و در نتیجه فشار هواداران پرسپولیس شاید بتواند اسکوچیچ را متقاعد کند که بعد از محرمی، اسماعیلی‌فر را با خودش به جام‌جهانی ببرد. پرسپولیسی‌ها هم از آن‌طرف امیدوارند که او عملکرد روبه رشد خودش را در پرسپولیس ادامه دهد و سالیان سال سمت راست خط دفاعی تیمشان را بیمه کند. باید منتظر ماند و دید که آیا این انتقال برای هر دو  طرف برد برد خواهد بود یا خیر.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/399mje

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



دانیال اسماعیلی‌فر رسما به پرسپولیس پیوست

فوری: اسماعیلی‌فر وارد باشگاه پرسپولیس شد!
بمب سوم سرخ‌ها در آستانه انفجار