تاریخ انتشار: 1401/04/01 21:44
کد خبر: 20308

تغییر سیستم پرسپولیس با خریدهای جدید

توفان نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس با پیوستن سروش رفیعی و نیز تمدید قرارداد میلاد سرلک ادامه یافت.
تغییر سیستم پرسپولیس با خریدهای جدید

با آتش تندی که قرمزها دارند، شاید تا زمانی که شما این مطلب را می‌خوانید آنها تحرکات جدیدی را هم در بازار انجام داده باشند. با این حال تا همین جای کار هم می‌توان از دل اتفاقاتی که افتاده پی به چند نکته مهم برد.

نصف ارنج عوض شد

بسیاری از خریدهای جدید پرسپولیس دقیقا برای حضور در ترکیب اصلی به این تیم پیوسته‌اند. در نتیجه انتظار می‌رود ارنج اصلی سرخپوشان در لیگ بیست‌ودوم نسبت به فصل قبل، حداقل 50درصد تغییر داشته باشد. مشخصا علیرضا بیرانوند برای فیکس شدن آمده و فسخ قرارداد حامد لک هم حجت را در این زمینه تمام کرد. با توجه به بحران دفاعی فصل گذشته قرمزها، انتظار می‌رود مرتضی پورعلی‌گنجی هم به سرعت در پست دفاع میانی به‌کار گرفته شود. طبیعتا دانیال اسماعیلی‌فر هم برای نیمکت‌نشینی سرخپوش نشده. یحیی گل‌محمدی قبلا با او کار کرده و در فصول اخیر هم خواهان جذب این بازیکن بوده است. مخصوصا با توجه به جدایی قریب‌الوقوع رامین رضاییان، دانیال مدافع راست فیکس پرسپولیس خواهد بود. همینطور سروش رفیعی با داعیه حضور در ترکیب اصلی جذب شده و در کنار اینها انتظار می‌رود دست‌کم یکی از خریدهای پرسپولیس در خط حمله هم فیکس باشد. سرخپوشان پارسال بابت فقدان مهاجم شش‌دانگ حسابی اذیت شدند. آنها برای تقویت این خط، هم گزینه داخلی دارند و هم گزینه خارجی. در نتیجه فصل جدید حداقل نیمی از ترکیب سرخ‌ها به هم خواهد ریخت.

تخلیه سپاهان

به‌طور سنتی تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال و سپاهان به‌عنوان مدعیان بالقوه قهرمانی در لیگ ایران به شمار می‌روند. از این نقطه‌نظر خریدهای جدید سرخپوشان علاوه بر تقویت تیم آنها، منجر به تضعیف یکی از رقبای اصلی هم شده است. دانیال اسماعیلی‌فر و سروش رفیعی 2بازیکن مؤثر سپاهان بودند که در این فصل به پرسپولیس پیوستند. طبیعتا جای خالی آنها در تیم اصفهانی حس خواهد شد. حتی حرف و حدیث‌هایی در مورد انتقال گولسیانی به پرسپولیس هم وجود داشته؛ هرچند در مورد کیفیت و اثرگذاری این بازیکن تردیدهایی وجود دارد.

خروجی سرشناس ندارند

طی چند فصل گذشته، حتی زمانی که پرسپولیس قهرمان مطلق لیگ بود یا به مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا می‌رسید، تعدادی از ستاره‌های مهم این تیم برخلاف میل کادرفنی جدا می‌شدند. تعداد این بازیکنان بسیار زیاد است؛ از همین علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی که امروز برگشته‌اند تا امثال شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی و... امسال اما پرسپولیس ریزشی از این دست نداشته است. یعنی بازیکنی وجود نداشته که کادر فنی خواهان حفظ او باشد، اما باشگاه نتواند نگهش دارد. زمزمه‌هایی در مورد ترانسفر شدن مهدی ترابی و میلاد سرلک وجود داشت، اما با توجه به سخاوتمندی عجیب باشگاه، آنها هم ماندند. این شرایط، تمامی بهانه‌های احتمالی را از کادرفنی فعلی پرسپولیس خواهد گرفت.

پرسپولیس لوزی می‌شود

پرسپولیس فصل گذشته غالبا با سیستم 2-4-4 خطی یعنی با 2هافبک دفاعی و 2 هافبک چپ و راست بازی می‌کرد. این سیستم از زهر هجومی تیم کاسته بود و البته باعث می‌شد توپ بیش از حد به سمت کناره‌های زمین مایل شود. با جذب سروش رفیعی، انتظار می‌رود پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم با سیستم 2-4-4 لوزی بازی کند؛ این یعنی 3هافبک نفوذی جلوی یک هافبک دفاعی به‌کار گرفته شوند. انتظار می‌رود پرسپولیس در این سیستم تبدیل به یک تیم تهاجمی‌تر و خلاق‌تر شود، هرچند ریسک دفاعی آن بالاتر است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eke8a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


الهلال با پیروزی آماده دیدار با پرسپولیس شد