تاریخ انتشار: 1401/04/03 09:11
کد خبر: 20260

استقلال کار پرسپولیس را سخت کرد

بازتاب قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ویکم همچنان ادامه دارد و بیشتر از هر چیز دیگری در مورد رکورد خیره‌کننده این تیم، یعنی کسب قهرمانی بدون تحمل شکست حرف زده می‌شود.
استقلال کار پرسپولیس را سخت کرد

اگرچه پرسپولیس یک‌بار در سال 52 بدون شکست موفق به فتح جام تخت‌جمشید شده، اما در لیگ برتر تا‌کنون هیچ تیمی نتوانسته بود چنین موفقیتی به‌دست بیاورد. حالا 21سال بعد از حرفه‌ای‌شدن فوتبال در ایران، استقلال این مدل قهرمانی را «نوبر» کرده و مسلما از امروز به بعد شاهد تلاش سایر تیم‌ها، مخصوصا رقبای حیثیتی برای دستیابی به رکورد مشابه خواهیم بود. هم‌اکنون پرسپولیس و استقلال هرکدام دستاوردهایی دارند که رسیدن به آن برای طرف مقابل دشوار به‌نظر می‌رسد. بنابراین از امروز یک جذابیت دیگر به کورس سنتی سرخابی‌ها اضافه خواهد شد.

شاهکارهای سرخ و آبی

کسب قهرمانی بدون شکست، در ادبیات فوتبالی به «جام طلایی» شهرت دارد. البته این جام نمود فیزیکی و بیرونی رایج ندارد و تنها یک‌بار در انگلستان آن را تقدیم به آرسنال آرسن ونگر کرده‌اند. با این حال از اصطلاح جام طلایی زیاد استفاده می‌شود و به نوعی ارزش معنوی دارد. قهرمانی استقلال با این چاشنی خوشمزه در لیگ بیست‌ویکم، حسابی به مذاق هواداران خوش آمده است. ترجیع‌بند آنها و حتی بازیکنان و سایر عوامل تیم هم این بود که: «کسی نمی‌تواند کار ما را تکرار کند.» در نقطه مقابل اما پرسپولیس هم دستاوردی دارد که رسیدن به آن بسیار دشوار است و شاید تا چند دهه اتفاق نیفتد. حتما می‌‌دانید که سرخپوشان با 5عنوان قهرمانی پیاپی به‌اصطلاح «گلات» کرده‌اند. در طول یک سال گذشته بارها از زبان هواداران، بازیکنان و پیشکسوتان پرسپولیس شنیده شده که گفته‌اند در تاریخ فوتبال ایران کسی نمی‌تواند این رکورد را تکرار کند. پیش از این در دهه60 خود پرسپولیس یک گلات در جام باشگاه‌های تهران به ثبت رسانده بود، اما در لیگ برتر بیشترین تعداد قهرمانی به 3جام پی‌درپی سپاهان در فاصله لیگ‌های نهم تا یازدهم اختصاص داشت. پرسپولیس اما بین لیگ‌های شانزدهم تا بیستم توفان به پا کرد و با 5قهرمانی پیاپی، یک حد‌نصاب حیرت‌انگیز به جا گذاشت. در نتیجه امروز شرایط طوری شده که استقلالی‌ها تنها به یک قهرمانی راضی نیستند و می‌خواهند با تکرار متوالی این موفقیت، به رکورد حریف سنتی یورش ببرند. پرسپولیس هم دیگر به قهرمانی عادی قناعت نخواهد کرد و می‌کوشد تا با کسب بدون شکست جام، انحصار این مدل قهرمانی را از چنگ استقلال در بیاورد. بدون تردید این انگیزه‌های متفاوت (که حتی می‌تواند در مورد سایر تیم‌ها مثل سپاهان و تراکتور هم وجود داشته باشد) گرمابخش فصول بعدی لیگ برتر خواهد بود.

ماموریت سخت قرمزها

در یک فصل درخشان، استقلال همه رکوردهایی را که می‌توانست ‌شکست و خیلی از آنها را به‌طور مستقیم از چنگ حریف دیرینه‌اش یعنی پرسپولیس در‌آورد. سرخ‌ها با 67امتیاز بیشترین حد نصاب امتیازگیری در تاریخ لیگ برتر را داشتند که استقلال یک امتیاز از آنها پیشی گرفت. حسین حسینی هم در این فصل با 18کلین‌شیت به‌طور همزمان رکورد 17کلین‌شیت علیرضا بیرانوند و حامد لک را پشت سر گذاشت. همچنین حتما می‌دانید که استقلال با 10گل خورده، یعنی به‌طور متوسط دریافت یک گل در هر 3بازی، یک حد‌نصاب بسیار دشوار برای سایر رقبا ازجمله پرسپولیس به جا گذاشته است. دستیابی به هر کدام از این اعداد، واقعا کار سختی است. آیا پرسپولیس می‌تواند تاج و تختش را پس بگیرد؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l59rr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یحیی و تمام کادر فنی‌اش باید همین حالا بروند/ اختلاف امتیار پرسپولیس و استقلال شرم‌آور است