تاریخ انتشار: 1401/04/07 17:24
کد خبر: 20059

ماموریت ویژه ساپینتو؛ تعیین سرنوشت قرضی‌های استقلال

سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت هنوز نظر نهایی خود را درباره 4 بازیکن استقلال اعلام نکرده است.
ماموریت ویژه ساپینتو؛ تعیین سرنوشت قرضی‌های استقلال

ریکاردو ساپینتو که بعد از امضای قراردادش با استقلال به کشور پرتغال بازگشت تا امورات شخصی خود را دنبال کند و احتمالاً با خانواده‌اش برای شروع رسمی کار خود در استقلال به تهران بازگردد، در روزهای گذشته از راه دور پیگیر فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی باشگاه بوده و مشغول تکمیل لیست نفراتی است که تیمش برای فصل آینده به آن‌ها نیاز دارد.

ساپینتو در کنار تهیه لیست بازیکنان مدنظرش برای ورود به استقلال و هم‌چنین لیست نفرات مازاد و آن‌هایی که باید قراردادشان را باشگاه تمدید کنند، ماموریت مهم دیگری را هم دارد و آن‌هم تعیین تکلیف 4 بازیکنی است که در فصل گذشته از استقلال به صورت قرضی جدا شده و در تیم‌های دیگر لیگ برتری به میدان رفتند.

استقلال و فولاد پای میز مذاکره؛ معاوضه‌ای در راه است؟

آرش رضاوند هافبک فصل گذشته آبی‌پوشان پایتخت در نقل‌وانتقالات زمستانی به صورت قرضی از استقلال جدا شد و تا پایان فصل به فولاد پیوست. این انتقال قرضی بخشی از فرآیند جذب صالح حردانی بود که فرهاد مجیدی اصرار ویژه‌ای به جذب او داشت و حردانی هم توانست نمایش‌های درخشانی را در استقلال به جای بگذارد. رضاوند روزهای خوبی را در فولاد سپری کرد و توانست با 4 گل و یک پاس‌گل عملکردی درخشان را زیرنظر جواد نکونام از خود نشان بدهد. عملکرد موفق هافبک استقلال در فولاد باعث شده تا مدیران باشگاه اهوازی به دنبال قطعی کردن انتقال او از استقلال به فولاد باشند.

مدیران استقلال در ازای صدور رضایت‌نامه آرش رضاوند خواستار جذب علیرضا کوشکی شده‌اند و این معاوضه از سوی طرفین در حال بررسی بوده و با توجه به تمایل باشگاه فولاد به ادامه همکاری با رضاوند و هم‌چنین علاقه ویژه آبی‌ها به جذب کوشکی، عملیاتی شدن معاوضه احتمالی میان دو باشگاه استقلال و فولاد دور از ذهن نیست. هر چند که مدیران استقلال برای نهایی‌کردن فرآیند معاوضه منتظر نظر نهایی ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی خود هستند.

سرنوشت چهره ویژه دربی نقل‌وانتقالاتی چه می‌شود؟

هافبک-مهاجم 35 ساله استقلال که بمب نقل‌وانتقالات تابستانی فصل گذشته بود و در میان هیاهوی پرشمار در نهایت استقلال را به عنوان تیم جدید خود انتخاب کرد و آبی‌ها با خرید او خود را برنده دربی نقل‌وانتقالات تابستانی می‌دانستند، نتوانست فصل خوبی را پشت سر بگذارد و برخلاف لیگ بیستم که نمایش فوق‌العاده‌ای در پدیده داشت، امین قاسمی‌نژاد در فصل گذشته عملکرد خوبی را از خود نشان داد.

امین قاسمی‌نژاد در طول لیگ بیست‌ویکم تنها یک‌بار در لباس استقلال موفق به گلزنی شد و ترافیک خط حمله استقلال و عدم رضایت فرهاد مجیدی از سطح آمادگی‌اش باعث شد تا مدیران استقلال با انتقال قرضی او به گل‌گهر سیرجان موافقت کنند اما قاسمی‌نژاد نتوانست در سیرجان و زیرنظر امیر قلعه‌نویی هم عملکرد خوبی داشته باشد. قاسمی‌نژاد با اتمام قرارداد قرضی خود حالا در اختیار باشگاه استقلال است، او هنوز یک‌فصل دیگر با آبی‌پوشان قرارداد دارد و منتظر نظر نهایی سرمربی پرتغالی استقلال است. در صورت عدم تایید عملکرد فنی امین قاسمی‌نژاد از سوی ساپینتو، احتمال جدایی قطعی او از استقلال وجود دارد، هر چند که باشگاه گل‌گهر هنوز درخواست خود را برای جذب قاسمی‌نژاد ارائه نکرده و سرنوشت این بازیکن برای لیگ بیست‌ودوم نامشخص است.

ساپینتو روی جوانان استقلال خط قرمز می‌کشد؟

متین کریم‌زاده و فردین رابط دو بازیکن جوان استقلال از جمله نفراتی بودند که در نقل‌وانتقالات زمستانی فصل گذشته از استقلال به صورت قرضی جدا شدند. کریم‌زاده به مقصد نساجی مازندران، استقلال را ترک کرد و پدیده مشهد هم مقصد فردین رابط بود. کریم‌زاده در شرایطی از استقلال به صورت قرضی جدا شد که آبی‌ها در پست دفاع چپ، ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی را داشتند و برای فصل جدید هم این وضعیت همچنان وجود دارد تا احتمال جدایی قطعی او از جمع آبی‌پوشان وجود داشته باشد. هر چند که متین کریم‌زاده برای تعیین ادامه مسیر فوتبالی خود، منتظر دیدار و گفت‌وگو با مدیران استقلال و البته سرمربی پرتغالی آبی‌هاست تا با جویا شدن نظر نهایی ساپینتو، تصمیم نهایی خود را بگیرد.

فردین رابط هم دیگر نمی‌تواند به صورت قرضی از استقلال جدا شود، او در لیگ بیستم از جمع آبی‌پوشان به مقصد نفت مسجدسلیمان شد و در اقدامی مشابه در لیگ بیست‌ویکم به پدیده مشهد رفت تا تنها دو راه پیش‌روی او وجود داشته باشد. جدایی قطعی یا ادامه همکاری با استقلال. رابط در سالیان گذشته فرصت بازی در ترکیب آبی‌پوشان را پیدا نکرده، هر چند که در بازی‌های دوستانه عملکرد خوبی را داشته و این وینگر جوان امیدوار است بتواند نظر ساپینتو را برای بقا در استقلال و حضور در ترکیب اصلی جلب کند. هر چند که با وجود چند بازیکن آماده در پست خود، کار بسیار دشواری را برای ادامه همکاری با استقلال دارد. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kekaa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


راهکار جذب ستاره استقلالی / دو بازیکن به لیست فروش رفتند