تاریخ انتشار: 1401/04/11 21:36
کد خبر: 19882

ماندن اسدی در پرسپولیس؛ خوب یا بد؟

رضا اسدی پس از مذاکرات با پرسپولیس شاید برای دومین فصل در این تیم ماندنی شود.
ماندن اسدی در پرسپولیس؛ خوب یا بد؟

با توجه به اتفاقات فصل گذشته ترکیب پرسپولیس پیش‌بینی می‌شد که اولین بازیکن جداشده این تیم رضا اسدی باشد. بازیکنی که برخلاف سروصداهای زیادی که در فصل نقل‌و‌انتقالات به‌پا کرد نتوانست در تفکرات یحیی گل‌محمدی جای ثابتی پیدا کند و در بازی‌هایی هم که به میدان رفت انتقادات زیادی را متحمل شد. البته آمار این بازیکن می‌گوید که بخشی از این انتقادات هم درست نبوده و اسدی توانست نسبت به دقایقی که در ترکیب تیمش حضور پیدا کرد، عملکرد قابل قبولی داشته باشد. با این‌حال سنگین بودن کفه ترازوی انتقادات نام او را در لیست تمدیدی‌های قرار نداده بود اما یک‌سری از مسائل دست‌به‌دست هم داده تا این بازیکن شاید فصل آینده را هم با پیراهن قرمزها به میدان برود.

پست هافبک دفاعی از اولین پست‌هایی بود که باشگاه به دنبال جذب بازیکن در آن رفت و به گفته رضا درویش حتی پیش از پایان فصل با محمد خدابنده‌لو مذاکره کرده بودند. در نهایت اما این بازیکن راهی گل‎‌گهر سیرجان شد. جذب بقیه گزینه‌ها در این پست هم به سرانجام نرسید تا یحیی گل‌محمدی در نهایت باز هم به رضا اسدی برگردد. البته پیش از شروع این مذاکرات یک خبر دیگر یعنی بازیکن آزاد شدن احمد نوراللهی هم شاید ماندن یا نماندن اسدی را دستخوش تغییراتی کند. بازیکنی که آمار‌وارقام می‌گوید که ماندنش اتفاق خیلی بدی هم برای پرسپولیس نخواهد بود. اسدی در چندین فاکتور توانست عنوان بهترین بازیکن پرسپولیس را از آن خود کند. براساس آمار «متریکا» از جمله این فاکتورها باید به تعداد تکل موفق، نبردهوایی موفق و شوت در چارچوب و البته ارتکاب به خطا اشاره کرد. 

رضا اسدی در هر بازی میانگین 2.7 تکل داشته است و تکل موفق آماری بوده که در میان بازیکنان پرسپولیس کمتر شاهد آن بودیم و همین مساله یکی از دلایل این بود که این فصل بیش از همیشه دروازه این تیم با خطر مواجه شد. همچنین عملکرد هوایی هم باید در ناامن بودن دروازه پرسپولیس دخیل دانست. پرسپولیس این فصل آمار ضعیفی در عملکرد هوایی داشت و در بازی‌هایی که رضا اسدی به میدان رفت این نقطه ضعف چه در دفاع و چه در حمله کمرنگ‌تر شد. نکته مثبت دیگر این بازیکن گل‌های زده‌اش است. بازیکنی که به همراه حامد پاکدل مهاجم بهترین آمار را در تبدیل شوت به گل دارند. رضا اسدی در کمتر از 1000دقیقه که به میدان رفت، 4 گل زد و 2 پاس گل داد. یعنی به صورت میانگین در هر 150 دقیقه روی یک گل تیمش تاثیرگذاشته است. او دومین بازیکن پرسپولیس در دقت شوت است که فاکتور ارزشمندی برای پرسپولیسی بود که در این فصل در بعضی از بازی‌ها نتوانست موقعیت‌های خطرناک پرتعدادی را روی دروازه حریف خلق کند. 

در کل می‌توان گفت که ماندن رضا اسدی اتفاق خیلی بدی برای پرسپولیس نیست و حتی می‌تواند در صورت بازگشت به شرایط ایده‌آل خود در تیم‌های قبلی‌اش به مهره قابل اتکایی برای یحیی گل‌محمدی تبدیل شود. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j5lrl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی پرسپولیس منصرف شد!/ جدایی مهاجم سرخ‌ها به جای بازیکنی که به در خروج نزدیک شده بود