تاریخ انتشار: 1401/04/17 16:50
کد خبر: 19639

چالش بزرگ یحیی گل‌محمدی ؛ فرگوسن باش

یحیی گل‌محمدی با تغییر و تحولات گسترده پرسپولیس نقش جدید و سختی را در این تیم خواهد داشت.
چالش بزرگ یحیی گل‌محمدی ؛ فرگوسن باش

یحیی گل‌محمدی این فصل را می‌توان به یک هدایت‌کننده بالون شبیه دانست. بالونی که با از دست‌دادن قهرمانی فصل قبل حکم یک بالون در حال سقوط را داشت. اتفاقی که نه به دلیل نایب قهرمانی بلکه به دلیل مسائل فنی و مشکلاتی که در تیم دیده شد، احتمال داشت در فصل آینده به وقوع بپیوندد و با نتایج بدتری همراه شود. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شد که تغییرات گسترده‌ای را در پرسپولیس شاهد باشیم. این تغییرات شامل کادرفنی و بازیکنان بود. یحیی گل‌محمدی مانند کسی که می‌خواهد خودش و بالونش را از سقوط نجات دهد از هر چیزی که امکانش را داشت گذشت و آنها را از بالون خارج کرد. اکثر دستیاران او به همراه نیمی از بازیکنانش رفتند تا نیروهای تازه‌نفس جای آنها را بگیرند. حالا با این تغییر و تحول نقش یحیی گل‌محمدی هم در تیم تغییر کرده است.

شاید در ابتدا به نظر برسد با توجه به بازیکنان و ستاره‌های امتحان پس‌داده‌ای که به پرسپولیس آمده‌اند یحیی کار سختی برای قهرمانی نخواهد داشت. نکته اما این است که سرمربی پرسپولیس برای رسیدن به این هدف با یک چالش و یک وظیفه جدید روبرو است. وظیفه‌ای که با توجه به خصوصیات اخلاقی که پیش از این از او دیده شده مشخص نیست چقدر از عهده انجام آن برمی‌آید. حضور دستیاران خارجی با رزومه قابل قبول و کارنامه کاملا قابل دفاع یحیی را حسابی مجهز کرده است. دستیار اول او هم قطعا نامی در همین حد خواهد بود. این همان اتفاقی است که در داخل زمین افتاده و بازیکنان ستاره و ملی‌پوش جمعشان جمع است. فرضیه‌ای در مورد یحیی وجود دارد که او با بازیکنان بزرگ نمی‌تواند به خوبی کنار بیاید و مسائلی که در مورد مهدی مهدوی‌کیا و سیدجلال حسینی اتفاق افتاد دلیل این نظریه است. با این حال سرمربی پرسپولیس در کارنامه‌اش سابقه کارکردن با بازیکنان خوبی را دارد و این فصل می‌تواند اشتباه بودن این فرضیه را ثابت کند. در اصل می‌توان گفت او برای ادامه حضورش در پرسپولیس باید این کار را انجام بدهد.

یحیی که پیش از این در میان مربیان خارجی به خاطر سبک بازی‌اش با پپ گواردیولا مقایسه می‌شد حالا باید نقشی مشابه الکس فرگوسن را اجرا کند! او در پرسپولیس این فصل بیشتر به جنبه مدیریتی مربی‌گری‌اش نیاز دارد تا در کنار مسائل فنی بتواند تیمش را هدایت کند. با حضور مربیان خارجی که اولین سال حضورشان در کنار یحیی را می‌گذرانند و اولین تجربه این سرمربی در کار با مربیان خارجی و همچنین رزومه و کارنامه آنها او کار سختی برای ارتباط با آنها خواهد داشت. این مساله در کنار کنترل کردن تیمی با بازیکنان بزرگ همه و همه چالشی بزرگ و جذاب برای سرمربی پرسپولیس است. چالشی که موفقیت در آن یک جام را برای او و تیمش به دنبال خواهد داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oayzl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قول مهاجم مغضوب به گل‌محمدی: ۲ گل می‌زنم!