تاریخ انتشار: 1401/05/09 11:28
کد خبر: 18617

اصغرخانی: استقلال نباید سرمایه سوزی کند/ شروع فصل هم برای استقلال سخت است هم سپاهان

استقلال در نقل و انتقالات چند بازیکن جوان خوبش را به راحتی از دست داد تا خیلی ها از این اتفاق به عنوان‌ سرمایه سوزی یاد کنند.

اصغرخانی: استقلال نباید سرمایه سوزی کند/ شروع فصل هم برای استقلال سخت است هم سپاهان

ایوب اصغرخانی یکی از مربیان سازنده فوتبال ایران است که حتی در سال هایی که مدیریت آکادمی استقلال را برعهده داشته، تیم های پایه باشگاه موفقیت های زیادی را به دست آورده است. این مدیر و مربی موفق استعدادهای بیشماری را به فوتبال ایران معرفی کرده که همین الان چندین شاگرد او در اروپا بازی می کنند. در این راستا گفت و گویی با مدیر آکادمی حال حاضر استقلال نود و مدیر سابق آکادمی باشگاه استقلال انجام دادیم که اعتقاد دارد؛ فرهاد مجیدی پشتوانه خوبی را برای باشگاه برجا گذاشت که ای کاش این پشتوانه حفظ می شد.

فرتاک ورزشی: اوضاع استقلال را در فصل آینده چطور می بینید؟

شرایط استقلال فعلا خوب است، ولی تا تیم وارد مسابقات نشود و چند بازی انجام‌ نگیرد، نمی شود بحث فنی کرد. بحث فنی را موقعی می کنند که تیم‌ حداقل چند بازی کرده باشد تا نتایج و نوع بازی تیم اقای ساپینتو را ببینیم و نظر بدهیم. 

فرتاک ورزشی: نقل و انتقالات تیم را چطور دیدید؟

با توجه به خروجی های استقلال، نقل و انتقالات خوب صورت گرفته و چون تیم اسکلت اصلی اش را حفظ کرده نیازی نبود که تیم زیاد وارد خرید شود.IMG_20220731_115451_372

فرتاک ورزشی: فرهاد مجیدی فصل گذشته بازیکنان جوان زیادی را به باشگاه آورد و یک پشتوانه خوب قوی ساخت، ولی باشگاه نتوانست سرمایه های تیم را حفظ کند. نظر شما که سازنده فوتبال هستید و در آکادمی باشگاه نیز فعالیت خوبی داشتید، در این رابطه‌ چیست؟

من کاری به جدایی ناگهانی آقای مجیدی ندارم چون هنوز هم هواداران بطور دقیق نمی دانند او چرا جدا شد و از تیم رفت. من به تیم او کار دارم که آقای مجیدی یک تیم آینده داری را ساخت که از درون دروازه گرفته تا خط حمله جوانگرایی کرد. همین الان استقلال در هر پستی بازیکن جوان خوب و قوی از لحاظ فنی را دارد که چندین سال می تونند تیم را همراهی کنند. نفراتی که الان در تیم حضور دارند. مثل رضایی، حردانی، سلمانی جلالی و حسین زاده که مفت از دست تیم پرید! البته متاسفانه باشگاه چندین بازیکن بسیار خوب که سرمایه های تیم بودند را به راحتی از دست داد. بازیکنانی که آزمون و خطا هایشان را‌ در تیم پشت سر گذاشته بودند و حتی به ترکیب اصلی هم رسیده بودند که باید این سرمایه مدیریت درستی می شد. بازیکنانی نظیر رضا آذری که از نونهالان در استقلال رشد کرد تا به کاپیتانی تیم برسد. شما فکر می کنید چه فرقی‌ بین امثال آذری، خاقانی و خادم پور، رابط، داجلیری و مرادی با بازیکنان جوان جدیدی که جذب شده وجود دارد؟ یعنی بازیکنی که از تیم‌ دیگری خریداری شده اند از بازیکنان قبلی بهتر هستند؟ آیا نمی شد این بازیکنان بهتر از این مدیریت کرد؟ رضا آذری سرمایه استقلال است و در همین تیم رباط داد آیا حق او این بود قرارداد ببندند و بعد در لیست خروجی قرار دهند؟! او چندین پیشنهاد را به خاطر استقلال رد کرد حالا باید تاوان یک اشتباه باشگاه را بدهد؟ این کار نه حرفه ای درست است نه اخلاقی.

فرتاک ورزشی: ظاهرا ساپینتو نظر مثبتی نداشته؟

هیچ جای دنیا بازیکنانی که در آکادمی باشگاه رشد می کنند و به رده بزگسالان می رسند، به راحتی از دست نمی دهند. شما فکر می کنید در فوتبال دنیا به مربی اجازه‌ می دهند، یک دفعه چند بازیکن را کنار بگذارد؟ هیچ وقت اجازه نمی دهند چون شاید مربی دلش بخواهد پانزده بازیکن را کنار بگذارد. ایا باید اجازه این کار را داد؟ آیا به ساپینتو گفته‌ بودند که فلان بازیکن یک هفته پیش قراردادش را تمدید کرده بوده ولی شما کنارش گذاشتید؟ این بازیکن چندین پیشنهاد را رد کرده ولی الان باید در لیست خروجی قرار بگیرد! آیا این کار حرفه ای است؟! چرا باید با سرنوشت بازیکنی بازی کرد که چندین پیشنهاد را جواب منفی داده تا قراردادش را تمدید کند و حالا در لیست خروجی قرار گیرد؟  IMG_20220731_115455_062

فرتاک ورزشی: در کل دنیا اگر تیمی بازیکن خود را نخواهد و او قرارداد داشته باشد معمولا دو راه ندارد‌. اولی قرضی به باشگاه دیگری بدهند و دومی هم باید حفظ کنند و پولش را کامل بدهند.

الان باشگاه این کار را کرده؟!

فرتاک ورزشی: فکر نمی کنم!

پس کار حرفه ای نبوده و متاسفانه برخورد خوبی با بازیکنان جوان تیم‌ نشده که باید برخورد محترمانه ای با آنها می شد. الان بازیکنی که اول فصل پیشنهاد پنج میلیاردی داشت، دو میلیارد هم نمی دهند چون وقتی اسم بازیکن را در لیست خروجی قرار می گیرد، تیم ها نگاه‌ دیگری به او می کنند. 

فرتاک ورزشی:  بازی اول با سپاهان را چطور می بینید؟

برای شروع قرعه سختی برای هر تیم افتاده چون استقلال لیگ را بدون شکست به پایان رسانده که اگر ببازد از همان هفته اول مشکلات شروع می شود. سپاهان نیز کلی هزینه کرده و بازیکن و کادر فنی خارجی آورده که این تیم هم ببازد، مشکلات خاص خودش را خواهد داشت. 

علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qaqwj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 پیشکسوت استقلال : من با آمدن فرهاد مجیدی مخالف بودم