تاریخ انتشار: 1401/06/02 21:25
کد خبر: 17398

دردسر شیرین مرد پرتغالی؛ «ساپینتو» و چالش انتخاب 11 ستاره

سرمربی آبی‌پوشان پایتخت برای چینش ترکیب تیمش در هفته چهارم لیگ برتر با دردسر شیرینی مواجه شده است.
دردسر شیرین مرد پرتغالی؛ «ساپینتو» و چالش انتخاب 11 ستاره

ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی استقلال بعد از اضافه شدن ستارگانی چون محمد محبی و مهدی قایدی، در ترکیب استقلال در قیاس با دیدار هفته نخست مقابل سپاهان، تغییراتی را اعمال کرد و محمد محبی از ابتدا در دیدار با ملوان به میدان رفت و مهدی قایدی هم در نیمه دوم به ترکیب تیمش اضافه شد و با درخشش فوق‌العاده خود، زمینه‌ساز کامبک شاگردان سا پینتو در انزلی شد تا آبی‌ها اولین برد خود در لیگ بیست‌ودوم را جشن بگیرند. 

استقلالی‌ها بعد از کسب اولین پیروزی فصل در انزلی، پنجشنبه سوم شهریورماه در خانه پذیرای مس کرمان هستند و آبی‌پوشان در تلاش هستند تا اولین پیروزی خود در خانه را هم جشن بگیرند. ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال برای چینش ترکیب تیمش در مقابل نارنجی‌پوشان کرمانی، با دردسر شیرینی در همه پست‌ها مواجه شده و هنوز تصمیم نهایی را درباره 11 بازیکن ترکیب اصلی استقلال نگرفته است.

ستارگان خط دفاع چشم‌انتظار تغییر سیستم «سا پینتو»

سرمربی پرتغالی استقلال در نیمه دوم دیدار با ملوان سیستم دفاعی تیمش را از 3 دفاعه به 4 دفاعه تغییر داد و این تغییر سیستم، رمز موفقیت آبی‌ها در انزلی بود و به همین علت گفته می‌شود که ریکاردو سا پینتو تصمیم گرفته تا در ادامه فصل از سیستم دفاعی 4 نفره استفاده کند. سیستمی که برای پیاده‌سازی آن، سا پینتو ابزار کامل را در اختیار دارد و می‌تواند از ترافیک ستارگان خط دفاعی استقلال بهره ببرد.

سیاوش یزدانی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند و رافائل سیلوا گزینه‌های حضور در دفاع میانی استقلال هستند که حتی می‌توان به این فهرست نام روزبه چشمی را اضافه کرد. در سمت راست هم صالح حردانی و رضا میرزایی در دسترس ریکاردو سا پینتو هستند و در صورت نیاز، کوین یامگا هم توانایی بازی در این پست را دارد و در سمت چپ خط دفاعی، رقابت جالب‌توجهی میان جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی برقرار است که باید دید از این میان نفرات، 4 بازیکن منتخب سا پینتو برای حضور در مقابل مس کرمان کدام بازیکنان خواهند بود.

مصدومیتی که دغدغه «ریکاردو» نیست

زبیر نیک‌نفس هافبک باتجربه استقلال بعد از حضور در مصاف با سپاهان، دچار آسیب‌دیدگی شده و در تمرینات استقلال هم به صورت اختصاصی تمرین می‌کند و گویا به مانند دیدار با ملوان، دیدار با مس کرمان را هم از دست داده است اما ترافیک بالای خط هافبک استقلال باعث شده تا ریکاردو سا پینتو دغدغه انتخاب جانشین نیک‌نفس را نداشته باشد.

سعید مهری در دیدار با ملوان در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و در کنار مهدی مهدی‌پور حضور داشت اما حالا در صورت عدم تمایل به استفاده از مهری، سرمربی آبی‌پوشان پایتخت می‌تواند از مهره‌های کلیدی چون آرش رضاوند و روزبه چشمی هم به عنوان جانشین زبیر نیک‌نفس در ترکیب آبی‌ها استفاده کند. البته که احتمال استفاده همزمان از مهری، مهدی‌پور و چشمی به مانند نیمه دوم دیدار با ملوان هم وجود دارد که در این صورت مهدی مهدی‌پور در پست هافبک بازی‌ساز به کار گرفته می‌شود.

«محبی»-«یامگا»؛ وینگرهای سرعتی ابقا می‌شوند

محمد محبی بعد از حضوری کوتاه‌مدت در تمرینات استقلال، خیلی زود به ترکیب اصلی آبی‌پوشان پایتخت رسید و نمایش قابل قبولی هم در انزلی داشت. او با وجود آنکه در گلزنی و گل‌سازی برای تیمش در انزلی ناکام بود، اما چند موقعیت جدی روی دروازه ملوان ایجاد کرد تا آمادگی فنی بالای خود را نشان بدهد. محبی با تصمیم سا پینتو در سمت چپ خط حمله استقلال به کار گرفته شد و احتمالاً برای دیدار با مس کرمان هم بار دیگر در این پست برای آبی‌ها به میدان می‌رود.

کوین یامگا ستاره گلزن استقلال در فصل گذشته، در پست وینگر راست نمایش خوبی را از خود به جای گذاشت و توانست سازنده گل نخست آبی‌ها در انزلی مقابل ملوان باشد. عملکرد موفق یامگا در انزلی باعث شده تا سرمربی پرتغالی استقلال چالش سختی برای حذف نام این ستاره از ترکیب تیم خود داشته باشد و احتمال می‌رود که بازهم یامگا در پست وینگر راست برای آبی‌ها به میدان برود، هر چند که امکان حضور مهدی قایدی و امیرعلی صادقی هم در این پست وجود دارد.

پاگشای «قایدی» در حضور هواداران استقلال

سجاد شهباززاده گزینه نخست ریکاردو سا پینتو برای حضور در خط حمله استقلال در دو بازی آغازین آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم بوده است. شهباززاده در مصاف با سپاهان و ملوان عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای نگذاشت و موفق به گلزنی هم نشد. سا پینتو در دیدار با ملوان، مهدی قایدی را به عنوان جانشین شهباززاده به ترکیب استقلال فرستاد و قایدی با وجود آنکه فرصت زیادی برای حضور در ترکیب استقلال نداشت، نمایش فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و با گلزنی و کسب پنالتی، نقش اصلی را در کامبک تیمش در انزلی مقابل ملوان داشت.

سا پینتو اگر بخواهد سیستم 3-3-4 را در مصاف با مس کرمان پیاده‌سازی کند، احتمالاً از یامگا در پست هافبک راست استفاده خواهد کرد و مهدی قایدی را در نقش وینگر راست به کار می‌گیرد تا در این‌صورت، سجاد شهباززاده هم علی‌رغم آنکه در گلزنی برای تیمش ناکام بوده اما مهره محبوب ریکاردو سا پینتو است و شانس بالایی برای حضور در ترکیب استقلال در مصاف با مس کرمان دارد.

قایدی که آمادگی فنی بالایی را از خود در دیدار با ملوان نشان داد، با این تفاسیر در دیدار با مس کرمان در ترکیب اولیه استقلال قرار می‌گیرد تا در حضور هواداران آبی‌پوش، رسماً در ترکیب آبی‌ها معارفه شود و هواداران استقلال امیدوارند که درخشش او در مصاف با مس کرمان هم تکرار شود و بتواند بعد از گلزنی و کسب پنالتی مقابل ملوان، در مقابل نارنجی‌پوشان کرمانی هم موفق از میدان مسابقه خارج شود.

 

کاوه رضایی، پیمان بابایی و آرمان رمضانی دیگر گزینه‌های حضور در خط حمله استقلال هستند که هنوز کارت بازی رضایی صادر نشده و رمضانی و بابایی هم در مصاف با ملوان به عنوان یار جانشین به ترکیب آبی‌ها اضافه شده‌اند و هنوز تصمیم سرمربی استقلال برای استفاده از این دو مهاجم در دیدار با مس کرمان مشخص نیست و احتمال حضور هر دوی آن‌ها در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت وجود دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27qg5e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ساپینتو و عادت بدی که تیم هایش دارند