تاریخ انتشار: 1401/06/07 14:14
کد خبر: 17169

5 ستاره نامدار که تا به اینجا ناکام مطلق لیگ بودن!

5 ستاره نام‌آشنای شاغل در لیگ برتر ایران نتوانستند شروع خوبی را در فصل جدید رقابت‌ها تجربه کنند و آمار جالب‌توجهی نداشتند.
5 ستاره نامدار که تا به اینجا ناکام مطلق لیگ بودن!

 3 هفته از آغاز بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران گذشته و تیم فوتبال سپاهان توانسته با 7 امتیاز به تنهایی صدر جدول را به تسخیر خود در بیاورد. نگاهی به آمار و ارقام‌های فردی نشان می‌دهد که برخی بازیکنان برخلاف تصورات نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و فصل جدید را با عملکردی دور از انتظار آغاز کرده‌اند.

رشید مظاهری

دروازه‌بان 33 ساله و باتجربه طلایی‌پوشان اصفهانی در شرایطی که انتظار می‌رفت بتواند جایگاه ثابتی در خط دروازه سپاهان داشته باشد، اما با عملکرد پر فراز‌ونشیب در آغاز فصل جدید رقابت‌ها، مدیران سپاهان را وادار به جذب یک ستاره جدید در خط دروازه کرد و پیام نیازمند به جمع طلایی‌پوشان بازگشت.

مظاهری در هفته نخست با خوش‌شانسی موفق شد مقابل استقلال کلین‌شیت کند و یک اشتباه فاحش را در مقابل دروازه خودی انجام داد. دروازه‌بان سپاهان در هفته دوم در مصاف با نساجی دروازه‌اش را باز شده دید و با یک اشتباه عجیب دیگر، در آستانه اخراج از میدان مسابقه قرار داشت که به زعم کارشناسان داوری، اشتباه داور مسابقه باعث ابقای حضور رشید مظاهری در درون دروازه سپاهان شد.

رشید مظاهری بعد از دو نمایش ضعیف در ترکیب تیمش، در هفته سوم و در مصاف با فولاد خوزستان نیمکت‌نشینِ پیام نیازمند شد و حالا به نظر می‌رسد دروازه‌بان باتجربه سپاهانی‌ها کار سختی برای بازگشت به خط دروازه تیمش داشته باشد.

محمد خدابنده‌لو

پدیده فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، در شرایطی که در آستانه پیوستن به پرسپولیس قرار داشت، با مدیران گل‌گهر به توافق رسید تا در لیگ بیست‌ودوم، این هافبک 22 ساله در جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی حضور داشته باشد. خدابنده‌لو در دیدار هفته نخست گل‌گهر مقابل تراکتور، در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت اما در 78 دقیقه حضورش در جمع سرمه‌ای‌پوشان نتوانست عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد.

خدابنده‌لو در مصاف با مس رفسنجان در نیمه دوم به ترکیب تیمش اضافه شد اما بازهم ناکام در درخشش بود و در مصاف هفته سوم برابر سپاهان، در بین دو نیمه از ترکیب گل‌گهر خارج شد تا جایگاه ثابتی در جمع شاگردان قلعه‌نویی نداشته باشد و برخلاف انتظارات، نتواند شروع خوبی در تیم سیرجانی داشته باشد.

گادوین منشا

آقای گل فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی که انتظار می‌رفت با اضافه شدن لوسیانو پریرا، زوج خط حمله مخوفی را در مس رفسنجان شکل بدهند، لیگ بیست‌ودوم را با عملکردی ناامیدکننده آغاز کرده و در 3 هفته آغازین فصل جدید نتوانسته در نقش گلزن در ترکیب تیمش بدرخشد و موفق باشد.

منشا در هر 3 دیدار مس رفسنجان در فصل جدید در نیمه دوم از ترکیب تیمش خارج شده و جای خود را به امید لطیفی داده است. ستاره نیجریه‌ای مسی‌ها در هفته سوم بهترین فرصت را برای ثبت اولین گل خود در لیگ بیست‌ودوم داشت اما ضربه پنالتی به‌دست آمده به سود مس رفسنجان را از دست داد تا او ضعیف‌ترین شروع در 3 فصل اخیر را از خود به جای بگذارد.

مهدی عبدی

مهاجم جوان سرخ‌پوشان پایتخت با وجود شایعاتی که پیرامون حضورش در لیگ پرتغال مطرح شده بود، با درخواست یحیی گل‌محمدی در جمع بازیکنان پرسپولیس ماندنی شد و گل‌محمدی امیدوار بود تا ستاره 23 ساله تیمش بتواند در لیگ بیست‌ودوم عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد و ضعف خط حمله سرخ‌پوشان را برطرف کند.

عبدی در 2 هفته آغازین فصل جدید و در شرایطی که هنوز انتقال یورگن لوکادیا به پرسپولیس نهایی نشده بود، فرصت بازی در ترکیب سرخ‌پوشان را به‌دست آورد اما عملکردی ناامیدکننده داشت و نتوانست انتظارات را برآورده کند تا در دیدار هفته سوم مقابل آلومینیوم اراک به یک نیمکت‌نشین مطلق تبدیل شود. در صورت جذب دومین مهاجم خارجی به نظر می‌رسد که عبدی روزهای سختی را در پرسپولیس تجربه خواهد کرد و با توجه به عملکردی که داشته، احتمالاً بیشتر از روی نیمکت نظاره‌گر دیدار تیمش خواهد بود، مگر آن‌که بتواند از معدود فرصت‌ها استفاده کند و شرایط را به سود خود تغییر دهد.

سجاد شهباززاده

مهاجم مورد علاقه ریکاردو سا پینتو، در هر 3 دیدار ابتدایی آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم در ترکیب اصلی استقلال به میدان رفت و به بازیکنانی چون پیمان بابایی، آرمان رمضانی و البته مهدی قایدی ترجیح داده شد. سجاد شهباززاده اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و مورد انتقاد هواداران استقلال قرار گرفت. شهباززاده در نقش گلزن در 3 هفته اخیر یک ناکام مطلق بوده و نکته جالب‌توجه اینکه بعد از خروج او از ترکیب آبی‌پوشان، استقلالی‌ها به گل دست یافته‌اند!

شهباززاده که در 3 دیدار استقلال در آغاز لیگ بیست‌ودوم عملکرد قابل‌قبولی نداشته، با توجه به ترافیک خط حمله آبی‌ها حالا خطر نیمکت‌نشین شدن را احساس می‌کند و دور از ذهن نیست که او از هفته چهارم جایی در ترکیب استقلال نداشته باشد. البته که گفته می‌شود با توجه به استراتژی پرسینگ آبی‌پوشان در زمین حریف، سا پینتو از عملکرد مهاجم تیمش در این حوزه رضایت ندارد اما در مجموع، آمار گل‌های زده شهباززاده او را زیر تیغ انتقادات برده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqlrp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس دوباره مشکی‌پوش می‌شود؟