تاریخ انتشار: 1401/06/21 15:31
کد خبر: 16469

زوج طلاییِ تراکتور بردیف؛ «آلوز» می‌سازد، «اسدی» تمام می‌کند

درخشش 2 ستاره خط هافبک تراکتور تبریز باعث شد تا شاگردان «بردیف» اولین پیروزی خانگی‌شان در لیگ بیست‌ودوم را جشن بگیرند.
زوج طلاییِ تراکتور بردیف؛ «آلوز» می‌سازد، «اسدی» تمام می‌کند

 تراکتور تبریز بعد از شروع پر فرازونشیبِ لیگ بیست‌ودوم تحت هدایت قربان بردیف، سرمربی کهنه‌کار و نام‌آشنای دنیای فوتبال، توانسته در هفته‌های گذشته به ساحل آرامش برسد و شاگردان بردیف این هفته توانستند مقابل صنعت‌نفت آبادان جشن پیروزی بگیرند تا خیلی زود تراکتور به جمع 6 تیم بالانشین جدول اضافه شده و هواداران پرشور تبریزی به ادامه لیگ بیست‌ودوم بعد از تعطیلات ملی امیدوارتر شوند.

تراکتور در شرایطی توانسته 3 بازی متوالی را بدون شکست پشت سر بگذارد و با کسب 7 امتیاز از 3 مسابقه اخیرش به جمع تیم‌های بالانشین جدول اضافه شود که درخشش 2 ستاره در جمع شاگردان قربان بردیف محسوس بوده است. ریکاردو آلوز و رضا اسدی.

درخشش غیرمنتظره هافبک سابق پرسپولیس؛ «اسدی» تایم!

هافبک 26 ساله و سابق پرسپولیس در بازگشت دوباره‌اش به تراکتور، روزهای فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که اسدی بتواند در تراکتور، به مهره‌ای کلیدی و اثرگذار تبدیل شود اما سرمربی کهنه‌کار ترکمنی-روسی تراکتوری‌ها، از رضا اسدی ستاره‌ای ارزشمند برای سرخ‌پوشان تبریزی ساخته و با درخشش اسدی در هفته‌های گذشته، تراکتوری‌ها توانسته‌اند به جمع 6 تیم برتر بالای جدول صعود کنند.

اسدی این بار توانست در واپسین دقایق مسابقه دروازه صنعت‌نفت آبادان را باز کند تا شاگردان قربان بردیف، اولین پیروزی‌شان در خانه را در فصل جدید لیگ برتر جشن بگیرند. گلزنی اسدی در مصاف با صنعت‌نفت در شرایطی بود که هافبک 26 ساله تراکتور برای سومین‌بار در لیگ بیست‌ودوم موفق به گلزنی در وقت اضافه شد تا با آماری فوق‌العاده در 6 هفته آغازین فصل جدید، هافبک سابق پرسپولیس کارش را در تبریز آغاز کند و واژه «اسدی تایم» را در میان هواداران تراکتور برای خود خلق کند.

مهندس جدید لیگ ایران؛ هموطن رونالدو، وارداتی از لیگ قزاقستان

ریکاردو آلوز ظاهرا یکی از بهترین بازیکنان خارجی محسوب می‌شود که به فوتبال ایران آمده است. هافبک 29 ساله و پرتغالی تراکتور که در نقل‌وانتقالات تابستانه از جمع بازیکنان غیرت قزاقستان جدا شد و با نظر قربان بردیف به تبریز سفر کرد تا در لیگ بیست‌ودوم برای سرخ‌پوشان تبریزی به میدان برود. آلوز در 6 هفته حضورش در لیگ ایران توانسته عملکردی فراتر از انتظار را از خود به جای بگذارد و صدرنشین جدول برترین پاسورهای لیگ برتر فوتبال ایران شود.

هافبک پرتغالی تراکتوری‌ها، 3 هفته آغازین حضورش در لیگ برتر ایران را با 3 پاس‌گل به پایان برد و بعد از وقفه‌ای 2 هفته‌ای، شنبه شب مقابل صنعت‌نفت آبادان بار دیگر درخشید و سازنده گل 3 امتیازی تیمش بود تا با عملکردی درخشان، خیلی زود به چهره محبوب سکوهای ورزشگاه یادگار امام تبریز بدل شود.

«رضا اسدی» و یک آمار تاریخی در لیگ برتر؟

هافبک 26 ساله تراکتوری‌ها که به با درخشش و گلزنی او، شاگردان بردیف 7 امتیاز در لیگ بیست‌ودوم به‌دست آورده‌اند، هر 3 گل خود در فصل جدید لیگ برتر را بعد از دقیقه 90 به‌ثمر رسانده تا به رکورد جالب‌توجه 3 گل زده در وقت‌های تلف‌شده برسد. اسدی در شرایطی در 6 هفته آغازین فصل جدید لیگ برتر به این رکورد دست پیدا کرده که در تاریخ لیگ برتر، سابقه نداشته یک بازیکن در یک فصل بیش از 3 گل در وقت تلف شده زده باشد.

مهدی خیری در لیگ دوازدهم، ارسلان مطهری در لیگ نوزدهم و محمد عباس‌زاده در لیگ بیستم، 3 بار بعد از دقیقه 90 برای تیم‌هایشان گلزنی کردند اما حالا هافبک تراکتوری‌ها در آستانه خلق یک رکورد جدید است و این فرصت را دارد تا در ادامه فصل، رکورد بیشترین گل در اوقات تلف‌شده را در تاریخ لیگ برتر از آن خود کند.

حمله «آلوز» به رکورد ستاره پرسپولیس؛ بهترین پاسور تاریخ؟

آلوز در شرایطی به تعطیلات فیفادی رفت و احتمالاً برای مدتی کوتاه به پرتغال باز می‌گردد که آمار درخشان 6 بازی و 4 پاس‌گل را از خود به‌ثبت رساند. هافبک پرتغالی تراکتوری‌ها با نمایش خیره‌کننده خود این فرصت را دارد تا بتواند در لیگ بیست‌ودوم صاحب عنوان برترین پاسور فصل شود و حتی رکورد تاریخی فصل گذشته سعید صادقی را هم بشکند.

وینگر پرسپولیسی‌ها در فصل گذشته در لباس گل‌گهر، 14 پاس‌گل به نام خود به‌ثبت رساند و رکورد بیشترین پاس‌گل در یک فصل لیگ برتر را از آن خود کند، آن‌هم در شرایطی که صادقی 6 هفته ابتدایی فصل را با ثبت 2 پاس‌گل به پایان برده بود اما حالا هافبک پرتغالی تراکتور در 6 هفته آغازین توانسته 4 پاس‌گل به‌ثبت برساند تا ریکاردو آلوز شانس بالایی برای رکوردشکنی و تاریخ‌سازی در فوتبال ایران داشته باشد.

ریکاردو آلوز پیش از پیوستن به تراکتور در تبریز غیرت قزاقستان حضور داشت که در 36 مسابقه برای غیرت، 3 گل زد و 15 پاس‌گل ثبت کرد و حالا هافبک پرتغالی تراکتوری‌ها این فرصت را دارد تا رکوردش در تیم سابق خود را بشکند و آمار تازه‌ای در گل‌سازی در لیگ ایران از خود به جای بگذارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqkal

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهندس لیگ از تراکتور می آید