تاریخ انتشار: 1401/06/27 16:30
کد خبر: 16215

تجربه و اعتماد، کلیدهای انتخاب کی‌روش

هرچند کی‌روش بازیکنان لیگ برتری متنوعی را به اردوی اولیه تیم ملی دعوت کرده بود، ولی برای اردوی اتریش همان نام‌های آشنا را انتخاب کرد. لیگ بیست و دوم در این شش هفته هیچ پدیده‌ای نداشته و اکثر دعوت‌شدگان از لیگ هم نتوانستند خودشان را به فهرست تیم ملی تحمیل کنند.
 تجربه و اعتماد، کلیدهای انتخاب کی‌روش

نمی‌توان از اختلاف سطح بازیکنان لیگ برتر و لژیونر‌ها صرفنظر کرد، ولی کی‌روش هم در این فاصله کوتاه تا جام جهانی ریسک نکرده و ترجیح داده سراغ بازیکنان آشنا برود.

مربی پرتغالی بازیکنانی را دعوت کرده که در زمان خودش در تیم ملی حضور داشتند یا در زمان اسکوچیچ در ترکیب اصلی بودند. بیشترین بحث روز‌های گذشته درباره پست دفاع وسط بود و کی‌روش علاوه بر دعوت از زوج کنعانی – شجاع که در دوره اسکوچیچ فیکس بودند، پورعلی‌گنجی و حسینی را انتخاب کرده که در جام جهانی قبلی از آن‌ها استفاده می‌کرد.

در خط میانی عزت‌اللهی، ابراهیمی و حاج‌صفی مهره‌های مورد اعتماد کی‌روش هستند و در خط حمله علاوه بر ستاره‌های لژیونری مثل طارمی، آزمون، جهانبخش و قلی‌زاده به مهاجم باسابقه‌ای مثل انصاری‌فرد هم دوباره اعتماد کرده.

تنها چهره‌های فهرست کی‌روش که شامل این قاعده نمی‌شوند صالح حردانی و ابوالفضل جلالی هستند. بازگشت رامین رضاییان، دفاع راست مورد علاقه کی‌روش قابل پیش‌بینی بود و محرمی، بازیکن مورد علاقه اسکوچیچ که این روز‌ها در لیگ قهرمانان اروپا حضور پررنگی دارد هم در لیست حاضر است. فراموش نکنیم که او اولین بار از سوی کی‌روش به تیم ملی دعوت شد. حردانی، اما انتخاب سوم مربی پرتغالی برای این پست است؛ مدافعی که در دوره دراگان فرصت بازی زیادی پیدا نکرد.

در سمت دیگر خط دفاع نورافکن، مدافع چپ مورد علاقه اسکوچیچ و مهرداد محمدی، انتخاب قدیمی کی‌روش در این پست رقابت خواهند کرد، ولی جلالی هم دعوت شده تا بختش را در اردوی اتریش بیازماید. این مدافع چپ وقتی عضو سایپا بود از سوی اسکوچیچ دعوت شد و در این فصل توانسته جای سلمانی در ترکیب استقلال را بگیرد.

بقیه انتخاب‌ها هم کاملاً منطبق با سلیقه‌ای است که از کی‌روش سراغ داشتیم. قابل انتظار بود که قایدی در انتخاب نهایی حاضر نباشد، چرا که مربی پرتغالی برای گوش‌ها به دنبال بازیکنی قدرتی است که در کار‌های دفاعی هم حاضر باشد. در عوض ترابی در اردوی اتریش حضور دارد و می‌تواند بختش را برای حضور در فهرست جام جهانی آزمایش کند.

ابهام بزرگ وضعیت آمادگی تعدادی از بازیکنان باتجربه تیم ملی است. پورعلی‌گنجی، عزت‌اللهی، محمدی، امیری، حاج‌صفی و انصاری‌فرد به دلایل مختلف در ماه‌های گذشته کمتر بازی کرده‌اند و اردوی اتریش می‌تواند عیار آن‌ها را مشخص کند.

کی‌روش در دو جام جهانی قبلی فرصت داشت برای جا‌های خالی ترکیبش بازیکنی را پیدا کند و از نظر فنی و ذهنی بسازد، ولی این بار زمان کافی در اختیار ندارد و فقط می‌تواند امیدوار باشد که این بازیکنان بتوانند در آزمون قطر سربلند باشند. البته این به معنی نهایی بودن این فهرست نیست و اگر بازیکن دیگری در دو ماه باقی‌مانده بدرخشد، ممکن است بتواند خودش را به فهرست نهایی تحمیل کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oa5qv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمان سوپرجام عوض می شود