تاریخ انتشار: 1401/06/31 22:01
کد خبر: 16056

رقابت جذاب پرسپولیسی‌های سابق و فعلی در مرکز خط دفاع تیم ملی

مجید جلالی در برنامه فوتبال برتر در پاسخ به سؤال مجری برنامه که پرسید به نظرتان کدام دو مدافع در مرکز خط دفاعی تیم ملی بازی خواهند کرد جواب جالبی داد. جلالی گفت باید ببینید کدام دو بازیکن با هم زوج می‌شوند و کدام زوج شرایط بهتری خواهند داشت. این نکته یک اتفاق جالب را پیش چشم‌مان قرار می‌دهد و آن اینکه از بین بازیکنان قبلی و فعلی پرسپولیس کدام‌شان در جام جهانی و در قلب خط دفاع بازی خواهند کرد.
رقابت جذاب پرسپولیسی‌های سابق و فعلی در مرکز خط دفاع تیم ملی

در حال حاضر مرتضی پورعلی گنجی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و مجید حسینی، چهار مدافع میانی حاضر در اردوی اتریش هستند و هر چهار نفر شانس زیادی دارند تا به قطر بروند. اما سؤال این است که از بین این چهار مدافع کدام‌شان فیکس بازی خواهند کرد و اگر حرف جلالی مورد استناد قرار بگیرد کدام دو بازیکن کنار هم زوج می‌شوند؟

در نگاه اول همه خیلی سریع به زوج کنعانی‌زادگان – خلیل‌زاده اشاره می‌کنند که در پرسپولیس فصل فوق‌العاده موفقی را داشتند و در تیم ملی دوران اسکوچیچ هم فیکس بودند و عملکردی درخشان بر جای گذاشتند. شاید همه بگویند این زوج در ترکیب اصلی تیم ملی بازی خواهند کرد اما فراموش نکنید کی‌روش اعتقاد ویژه‌ای به مرتضی پورعلی گنجی دارد و همین که بعد از سه بازی او را به تیم ملی دعوت کرده و به اتریش برده حاکی از این اعتقاد ویژه است.

کی‌روش در دو جام ملت‌ها و یک جام جهانی مرتضی پورعلی گنجی را همراه خود داشت و ارتباط خوبی هم با او دارد اما 7 سال شجاع را به تیم ملی دعوت نکرد. او همچنین کنعانی را به جام جهانی روسیه نبرد اما در جام ملت‌های 2019 از او استفاده کرد. مجید حسینی هم به شکل کاملاً اتفاقی در جام جهانی 2018 بازی کرد. او در همان بازی اول مقابل مراکش و بعد از مصدومیت روزبه چشمی در حالی که پژمان منتظری در رختکن حضور داشت به میدان رفت اما در جام ملت‌ها بازی نکرد و البته در دوره اسکوچیچ هم بازیکن ذخیره بود.

از بین مدافعان میانی فعلی تیم ملی مورد شجاع خلیل‌زاده کمی پیچیده است. کی‌روش بعد از انعطافی که در رفتار و گفتارش بعد از جلوس مجدد روی نیمکت تیم ملی نشان داده او را به تیم ملی دعوت کرده و این حرکت با تحسین اهالی فوتبال همراه شده اما بازی دادن به شجاع در جام جهانی با دعوت او بعد از 7 سال کشیدن خط قرمز روی نامش تفاوت دارد.

برای این پرسپولیسی‌های متعصب که شاید هنوز دل‌شان با شجاع صاف نشده احتمالاً بهترین حالت ممکن این است که کنعانی در کنار پورعلی گنجی بازی کند که اتفاقاً حالت محتملی هم هست اما به هر حال مجید حسینی هم مدافع خوبی است و با اینکه او هم در اصل پرسپولیسی است (وقتی عضو تیم نوجوانان ایران بود در برنامه نود گفت طرفدار پرسپولیس است) اما به عنوان یک لژیونر برای این سه بازیکن رقیب به حساب می‌آید.

نکته جالب اینجاست که کی‌روش در جواب سؤال عادل فردوسی‌پور در مصاحبه اخیرش گفته در خط دفاع کمبودهایی احساس می‌کند و مشخص نیست چطور می‌خواهد این کمبودها را برطرف کند و با آنچه در نظر دارد به قطر برود.

همه می‌دانند کی‌روش روی دفاع تیمی و استحکام بخشیدن به سازمان دفاعی تیمش چقدر تأکید دارد و تا چه حد نسبت به ترکیب خط دفاعی‌اش حساس است پس احتمالاً با وسواس و دقت زیادی به ترکیب دو نفره مرکز خط دفاعی‌اش در جام جهانی و مصاف با مهاجمانی مثل هری ‌کین و گرت‌ بیل فکر خواهد کرد و انتخاب گزینه‌های نهایی برای او یکی از چالش‌های اصلی خواهد بود.

به احتمال زیاد دو بازی مهم و کارآمد مقابل اروگوئه و سنگال می‌تواند تا حدودی مشت کی‌روش را باز کند و ببینیم نسبت به کدام زوج توجه بیشتری دارد هر چند بعید نیست او در هر یک از این بازی‌ها و مقابل مهاجمانی بزرگ مثل لوئیس سوارز، نونیز و مانه از زوج‌های متفاوتی استفاده کند. مثلاً ممکن است در یک بازی زوج کنعانی – شجاع و در بازی بعدی از ترکیب پورعلی گنجی – حسینی استفاده کند و بعد با برآیند عملکرد آنها و البته تمرین‌های بعدی در مورد ترکیب نهایی مرکز خط دفاع تصمیم بگیرد.

البته شاید برخی به این نکته اشاره کنند که احتمالاً مدافعان دیگری تا قبل از جام جهانی به اسکواد کی‌روش اضافه شوند اما بعید است بازیکنی بالاتر از این نفرات به تیم ملی دعوت شود. از بین بازیکنان شاغل در خارج از ایران رایان تفضلی مدافعی است که مورد توجه کی‌روش قرار نگرفته، عارف آغاسی مدافع فولاد اخیراً خط خورده و از بین مدافعان میانی استقلال و پرسپولیس نفراتی مثل عارف غلامی، محمدحسین مرادمند و فرشاد فرجی بعد از یکی دو بار حضور در اردوهای تیم ملی شانس زیادی برای حضور در جام جهانی ندارند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ekmly

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اشک اسکوچیچ را درآوردند/ دراگان گفت کاش این پیشنهاد را به من نمی‌دادند