تاریخ انتشار: 1401/07/16 22:11
کد خبر: 15508

حال و هوای متفاوت سه مهاجم تیم ملی: درخشش، غم، شگفتی

سه مهاجم تیم ملی کشورمان در روزهای پایانی هفته گذشته شرایط متفاوتی را تجربه کردند. مهدی طارمی، سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد سه حس گوناگون داشتند و البته که شرایط آنها برای تیم ملی کشورمان هم اهمیت ویژه دارد
حال و هوای متفاوت سه مهاجم تیم ملی: درخشش، غم، شگفتی

مهدی طارمی:   در شرایطی که پخش بازی پورتو و بایر لورکوزن در لیگ قهرمانان اروپا به شکلی عجیب از کنداکتور شبکه سوم سیما بیرون رفت، بر خلاف انتظارها این بازی به محلی برای تقابل مهدی طارمی و سردار آزمون تبدیل نشد. طارمی مثل اغلب اوقات در ترکیب اصلی تیم پرتغالی قرار داشت، اما سردار آزمون بازی را از روی نیمکت شروع کرد و زمان حضور در مسابقه هم به دلیل درد، تعویض او منتفی شد. این بازی را پورتو ۲برصفر برد. طارمی در نیمه نخست موفق به گلزنی شد، اما داور گل او را نپذیرفت و با کمک VAR صحنه قبل از آن را برای لورکوزن پنالتی گرفت. پاتریک شیک این ضربه را از دست داد. طارمی اما در نیمه دوم هم درخشید. او که این روزها در گل‌سازی برای هم‌تیمی‌هایش عملکرد قابل توجهی دارد، پاس هر دو گل پورتو را فرستاد تا ستاره اول زمین لقب بگیرد. کونسیسائو، سرمربی پورتو در پایان بازی ضمن ستایش از شاگرد ایرانی‌اش گفت: «احساس می‌کنم که طارمی مثل همیشه خوشحال نیست اما نباید خیلی روی این مساله تمرکز کرد چون چیزی او را اذیت نمی‌کند. در مقابل براگا هم این اتفاق نظر وجود داشت که او بهترین بازیکن زمین بود. من می‌خواهم به شما بگویم که او یک پختگی خاصی دارد.»

  سردار آزمون:   خبر بد اینجاست. ۱۰ دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم بازی با پورتو، زمانی که قرار بود آزمون برای لورکوزن به میدان بیاید در پای خود احساس درد کرد و حضورش در زمین منتفی شد. در این قبیل مواقع به نظر می‌رسد پزشک تیم کمی محتاط و وسواسی عمل کرده و مشکل به سرعت حل می‌شود، اما داستان سردار فرق داشت و آزمایش‌ها نشان داد مهاجم ایرانی احتمالا ۶ هفته قادر به حضور در میادین نخواهد بود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که جام‌جهانی هم دقیقا ۶ هفته دیگر آغاز خواهد شد و اگرچه احتمالا نام سردار در فهرست نهایی تیم ملی قرار می‌گیرد، اما بسیار بعید است او از همان مسابقه آغازین در فرم ایده‌آل و مورد انتظار ظاهر شود. به هر حال اتفاقی که برای سردار رقم خورده، یک خبر بد برای خود این بازیکن و البته تیم ملی کشورمان است که شاید یکی از بهترین ستاره‌هایش را در سطح آرمانی در اختیار نداشته باشد. برای رصد شرایط سردار باید منتظر گذشت زمان باشیم.

کریم انصاری‌فرد:  اتفاق غیرمنتظره اما گلزنی او برابر منچستریونایتد بود. در یکی از مسابقات لیگ اروپا، تیم اومونیا قبرس پنجشنبه‌شب به مصاف یونایتد رفت و در خانه با نتیجه ۳‌بر‌۲ شکست خورد. گل اول این بازی را کریم انصاری‌فرد، ستاره ایرانی تیم قبرسی به ثمر رساند. او روی یک ضد حمله، به خوبی از تله آفساید گریخت و در موقعیت تک‌به‌تک با داوید دخه‌آ با یک ضربه دقیق دروازه حریف را گشود. گل کریم از آن دو جهت اهمیت دارد؛ نخست به خاطر اینکه فرم خوب او را نشان می‌دهد، چون در بازی با اروگوئه هم به مهدی طارمی پاس گل داده بود. دوم هم اینکه این گل برابر یک تیم بزرگ اروپایی به ثمر رسیده و چنین گل‌هایی از حافظه هواداران فوتبال پاک نمی‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ekgja

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شکست دیناموزاگرب با خطای پنالتی محرمی و اولین برد لایپزیگ