تاریخ انتشار: 1401/07/20 16:34
کد خبر: 15373

کلهر: پرسپولیس باید هجومی‌تر بازی کند/ لوکادیا در خط حمله تنها است

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس با نفراتی که در اختیار دارد در صورت ارائه بازی تهاجمی، توانایی شکست هر حریفی را دارد.
کلهر: پرسپولیس باید هجومی‌تر بازی کند/ لوکادیا در خط حمله تنها است

محمود کلهر درباره تساوی بدون گل پرسپولیس مقابل سپاهان، اظهار داشت: دو تیم انتظارات را برآورده نکردند و بازی بار فنی بالایی نداشت. هر دو تیم با احتیاط بازی کردند و موقعیت زیادی روی دروازه‌ها نداشتند. در نیمه اول پرسپولیس بهتر کار کرد ولی در شروع نیمه دوم یک موقعیت خیلی عالی برای سپاهان ایجاد شد که با هوشیاری و آمادگی بیرانوند دفع شد. سپاهان اصفهان یکی از تیم‌های بزرگ یا به اصطلاح غول فوتبال ماست که در لیگ برتر همواره جزو مدعیان اصلی قهرمانی بوده است. این تیم امسال هم در همه پست‌ها بازیکنان خیلی خوبی دارد. نقطه قوت این تیم خط هافبک و خط حمله آن بود که دیدیم مقابل پرسپولیس کم نیاوردند. تصور می‌کردم مهاجمان و هافبک‌های تکنیکی و سرعتی پرسپولیس بهتر بتوانند از کمی‌کندی خط دفاع سپاهان استفاده کنند اما در عمل چنین نشد.

وی اضافه کرد: پرسپولیس و سپاهان در سایر زمان‌های بازی موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای داشتند ولی به دلیل فشار بالا و حساسیت بازی بازیکنان نتوانستند توانایی‌های فنی‌شان را نشان دهند. این باعث شد قدرت تصمیم‌گیری مربیان پایین بیاید و تعویض‌ها نیز ثمری نداشته باشد. دو تیم در کورس قهرمانی هستند و باید هجومی‌تر کار کنند مخصوصاً پرسپولیس با مهره‌هایی که دارد باید در بازی‌ها به گل برسد.

او ادامه می‌دهد: به نظرم مورایس خیلی خوب تیم پرسپولیس را از لحاط فنی آنالیز کرده و شناخت زیادی از بازیکنان این تیم داشت. شما دیدید چگونه مهدی ترابی در زمین عملا به یک بازیکن معمولی و بی اثر تبدیل شد. هافبک‌ها و مدافعان سپاهان اجازه ندادند ترابی در زمین آنها راحت پا به توپ شود و تمام راه‌های رسیدن توپ به او را بستند. از طرف دیگر سعید صادقی هم به خوبی شناسایی و مهار شده بود. امید نورافکن با خشونت، بازی فیزیکی و تجربه خودش که محصول بازی در تیم ملی است به صادقی با انگیزه هم اجازه نداد از سمت راست نفوذ یا برای هم تیمی‌هایش موقعیت سازی کند. یکی از دلایلی که یورگن لوکادیا نتوانست گلزنی کند همین موضوع بود.

این کارشناس درباره اینکه نمایش ضعیف پرسپولیس و سپاهان در این بازی به حدی بود که می‌تواند منجر به دلخوری هواداران دو تیم شود، تصریح کرد: مطمئناً‌ اینطور است. وقتی تیمی می‌خواهد قهرمان شود باید به بازی‌های بزرگ به چشم سکوی پرتاب نگاه کند. البته کار پرسپولیس در اصفهان سخت بود، چون مقابل سپاهانی بازی می‌کرد که مربی خوبی دارد. مورایس جزو مربیان خوب دنیاست و در آن طرف هم یحیی جزو بهترین‌هاست. نفرات دو تیم هم با کیفیت هستند.

هافبک اسبق پرسپولیس خاطرنشان می‌کند: بازی با سپاهان به هر حال با یک امتیاز برای دو تیم به پایان رسید. حالا پرسپولیس بازی سنگین دیگری به اعتقاد من پیش روی دارد. پرسپولیس در دیدار با مس رفسنجان باید زود و در همان نیمه اول به گل برسد. هر چقدر از بازی بگذرد گلزنی به این حریف سخت‌تر خواهد شد. ما فوتبالی‌ها یک اصطلاح داریم و می‌گوییم در نیمه دوم دروازه‌ها کوچک‌تر می‌شود اگر نتوانید در نیمه اول گل بزنید. این موضوع در مورد تیم‌های بزرگ در تقابل با تیم‌های نسبتا ضعیف تر صدق می‌کند. البته تیم مس رفسنجان واقعا تیم خوب و قابل احترامی‌است. فوتبال خوب و قابل احترامی‌هم ارائه می‌دهد و باید بچه‌های پرسپولیس به هوش باشند که دوباره ماجرای تراکتور تبریز تکرار نشود.

وی درباره اینکه لوکادیا پیش از تعطیلات لیگ وضعیت خوبی در پرسپولیس داشت ولی در دو بازی گذشته موفق به گلزنی نشده است، یادآور شد: تیم‌ها از این بازیکن کاملاً شناخت پیدا کرده‌اند. در این وضعیت شیوه بازی پرسپولیس باید تغییر کند. پرسپولیس می‌تواند با ۲ یا ۳ مهاجم بازی کند تا وقتی یک بازیکن صاحب توپ می‌شود مهاجم دیگر آزاد شود و از فضا استفاده کند. لوکادیا در این بازی تنها بود و نیاز به بازیکنی داشت که کنارش باشد تا از کارهای ترکیبی استفاده کند. سبک بازی پرسپولیس اگر هجومی‌تر باشد با این نفرات می‌تواند هر تیمی را از پیش‌رو بردارد.

هافبک اسبق پرسپولیس خاطرنشان می‌کند: بازی با سپاهان به هر حال با یک امتیاز برای دو تیم به پایان رسید. حالا پرسپولیس بازی سنگین دیگری به اعتقاد من پیش روی دارد. پرسپولیس در دیدار با مس رفسنجان باید زود و در همان نیمه اول به گل برسد. هر چقدر از بازی بگذرد گلزنی به این حریف سخت تر خواهد شد. ما فوتبالی‌ها یک اصطلاح داریم و می‌گوییم در نیمه دوم دروازه‌ها کوچک تر می‌شود اگر نتوانید در نیمه اول گل بزنید! این موضوع در مورد تیم‌های بزرگ در تقابل با تیم‌های نسبتا ضعیف تر صدق می‌کند. البته تیم مس رفسنجان واقعا تیم خوب و قابل احترامی‌است. فوتبال خوب و قابل احترامی‌هم ارائه می‌دهد و باید بچه‌های پرسپولیس به هوش باشند که دوباره ماجرای تراکتور تبریز تکرار نشود.

او همچنین ادامه می‌دهد: برای زود گل زدن باید پرسپولیس بازی با مس رفسنجان را هجومی‌آغاز کند. بازی تهاجمی‌می‌تواند حریف را در ورزشگاه آزادی به عقب رانده و شرایط را برای گلزنی مهیا کند. یحیی گل محمدی مربی باهوشی است و من پیش بینی می‌کنم در این دیدار با تغییراتی نسبت به بازی با سپاهان اصفهان تیمش را ارنج کند. تغییراتی که تیم را هجومی‌تر از بازی در اصفهان خواهد کرد. امیدوارم پرسپولیس با برتری در این دیدار جایگاه خودش در صدرجدول را تثبیت کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36ebaz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 واکنش یک پرسپولیسی به غیبت شجاع خلیل زاده در دربی 92