تاریخ انتشار: 1401/07/24 00:31
کد خبر: 15235

مخالفت کی‌روش با تعطیلی لیگ

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: کارلوس کی‌روش برنامه‌ای منطقی داشت و مخالف تعطیلی لیگ بود.
مخالفت کی‌روش با تعطیلی لیگ

منصور قنبرزاده در مورد اینکه با توجه به برگزاری مینی‌کمپ‌های تیم ملی فوتبال چه برنامه‌هایی برای آسیب نرسیدن در لیگ در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: همانگونه که جامعه فوتبال و ورزش دوستان کشور انتظار دارند تیم ملی باید در جام جهانی که بزرگترین رقابت فوتبالی جهان است و هر کشوری آرزوی حضور در آن را دارد در شرایطی که تیمی مانند ایتالیا به این مسابقات صعود  نکرده ملزم بودیم به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که اولویت ابتدایی فدراسیون تیم ملی باشد. البته لیگ را هم رها نکردیم.

وی افزود:‌ 2-3 جلسه با کی‌روش داشتیم که برنامه‌هایش را از لحاظ فنی و مدت‌زمانی که تیم باید در اختیارش باشد توضیح داد از طرفی این دوره از جام جهانی محدودیتی دارد و فقط هشت روز قبل از مسابقات فیفا و اجازه ورود لژیونرها به تیم ملی را می‌دهد به همین دلیل برنامه کی‌روش منطقی بود. او گفت تعطیل کردن لیگ نمی‌تواند مؤثر باشد زیرا سبب خروج بازیکن از حالت مسابقه و فنی خواهد شد.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: بر همین مبنا قرار شد تیم‌ها هفته‌ای یک بازی داشته باشند و سه روز پس از هر بازی بازیکنان ملی‌پوش خود را جهت ارزیابی فنی و نظارت در اختیار کی‌روش قرار بدهند. در این خصوص او پیش قدم شده و اعلام کرد با مربیان باشگاه‌ها صحبت و تبادل اطلاعات می‌کند. هم من اطلاعات خود را به مربیانی که بازیکنان‌شان در اختیار تیم ملی هستند قرار می‌دهم و هم آنها اطلاعات خود را در زمانی که بازیکنان را در اختیار دارند به من می‌دهند. این روش خیلی خوب، علمی و مطابق تجارب ارزنده کی‌روش است که در حال حاضر این مسیر دنبال می‌شود.

قنبرزاده در خصوص اینکه آیا حضور جواد نکونام در کادر فنی تیم ملی با توجه به مخالفت باشگاه فولاد و علاقه‌مند نبودن خودش منتفی  شده است، گفت: به هر حال به نظر می‌رسد اینگونه باشد.

وی در مورد اینکه آیا فدراسیون برای این ماجرا پلن B دارد و قرار است مربی ایرانی دیگر در کادر فنی کی‌روش استفاده شود، پاسخ داد: این موضوع را باید سرمربی تیم ملی تشخیص بدهد. در جلسات ابتدایی که با کی‌روش داشتیم البته مصاحبه‌ای که خودش انجام داد اعلام کرد گزینه اول، دوم، سوم و تنها گزینه من جواد نکونام است اما باشگاه فولاد با این مربی قرارداد دارد. فدراسیون هم نباید فراتر از بحث حرفه‌ای انتظاراتی داشته باشد باید دید در آینده چه می‌شود اما تا این لحظه موضوع منتفی است.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه مهدی تاج پیش از این اعلام کرده بود نکونام برای جام جهانی به کادر فنی اضافه شود و پس از این رقابت‌ها برای جام ملت‌های آسیا سرمربی باشد تا کی‌روش به عنوان مدیر فنی کارش را ادامه بدهد، گفت: این موضوع در جلسه هیأت مدیره مطرح شد. تاج به عنوان رئیس فدراسیون طبق اساسنامه چنین پیشنهادی به هیأت رئیسه داد. اعضای هیأت رئیسه نیز نقطه نظرات زیادی داشتند. البته بعضی دوستان نظر مثبتی نداشتند اما پس از پالش دلایل، نقطه‌نظرات و تحلیل‌ها و در نهایت مبلغ درخواستی کی‌روش به این نتیجه رسیدیم با وجود اینکه ما عاطفی هستیم و قطع همکاری با اسکوچیچ هم چندان عاطفی نبود اما حضور در یک تورنمنت جهانی استانداردهای حرفه‌ای می‌خواهد.

قنبرزاده اضافه کرد: به همین دلیل طبق پیشنهاد تاج و تصویب هیأت رئیسه با اکثریت آرا قرار شد کی‌روش به تیم ملی بیاید و کار را دست بگیرد. او نیز برنامه‌هایش را ارائه داد و خیلی سریع تیم را جمع و جور کرد. اردوی خیلی خوبی با وجود اینکه مسائل حاشیه‌ای غیر فوتبالی در این اردو وجود داشت برگزار کردند. در همین حد بگویم برخی شیطنت‌هایی کردند اما کی‌روش به خوبی توانست اردو را نظامند کرده و تیم را به شکلی جمع کند که اسیر حاشیه نشود. 

وی در مورد اینکه آیا منظورش استوری برخی بازیکنان است، گفت: رفتار بازیکنان نه اما برخی مسائل خارج از مستطیل سبز و ورزش ایجاد شده بود. 

عضو هیأت رئیسه فدراسیون ادامه داد: یکی از مواردی که در جلسه هیأت رئیسه مطرح شد بحث مربی ایرانی بود. در هر زمینه‌ای مثل خدمات مهندسی، اقتصادی، سدسازی، نیروگاه اتمی و ... متخصصان ایرانی بالای استاندارد جهانی داریم. در فوتبال و ورزش نیز باید طبق یک شیب مناسب به این سمت و سو حرکت کنیم. کی‌روش نکونام را که جزو مربیان جوان و آینده‌دار فوتبال ما است، در تیم ملی کاپیتان بوده، سال‌ها در اروپا بازی کرده و دوره‌های حرفه‌ای مربیگری را گذرانده به عنوان دستیار تأیید کرد. نکونام چندین دوره در باشگاه‌های آسیا نیز حضور داشته است. حتی قرار شد صورتجلسه‌ای تنظیم شود تا مطابق آن کی‌روش تا جام جهانی سرمربی و نکونام در کنارش باشد تا دوره‌ای را به صورت عملی به عنوان دستیار ایرانی در کنار سرمربی فعالیت کند.

قنبرزاده افزود: قرار بود بعد از جام‌جهانی کی‌روش به عنوان مدیر فنی بالا سر کار قرار بگیرد و نکونام در جام ملت‌ها سرمربی ما باشد تا این انتقال تجربه در پروسه زمانی و فرآیند عملی صورت بگیرد. هیأت رئیسه از این موضوع خیلی استقبال کرد و این استراتژی می‌توانست خیلی خوب باشد اما در حال حاضر نکونام نیامده و فرصت محدودی داریم. 

وی در مورد اینکه آیا کی‌روش در صورت نتیجه گرفتن در جام جهانی در جام ملت‌ها نیز سرمربی ایران خواهد بود، عنوان کرد: تاج با کی‌روش مذاکراتی داشته و اگر نتایج خوب باشد او با دستمزد تعیین شده در جام ملت‌ها نیز سرمربی ما خواهد بود. 

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال درخصوص انتخاب علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال گفت: اگر این موضوع قطعی شده باشد به مصطفی آجورلو خسته نباشید گفته و به فتح‌الله زاده نیز برای این کار سخت تبریک و خیر مقدم می‌گویم.

قنبرزاده درخصوص مطرح شدن نامش به عنوان رئیس سازمان لیگ، عنوان کرد: باید این موضوع را اصلاح کنم. قواعد را باید به درستی انجام بدهیم. نایب رئیس دوم می‌تواند رئیس سازمان لیگ باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3keoka

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سکوت سرمربی سابق تیم ملی نشکست/ دراگان اسکوچیچ از ایران رفت