تاریخ انتشار: 1401/08/09 22:09
کد خبر: 14535

۸۲۱ دقیقه بدون هیچ کار مفید/ این قائدی را می‌شناسید؟

دنیای اقتصاد : ستاره‌ای بدون درخشش، بهترین عنوانی است که می‌توان با آن مهدی قائدی را توصیف کرد. ۸۲۱ دقیقه از آخرین گلی که مهاجم بوشهری با پیراهن استقلال به ثمر رسانده می‌گذرد و تنها حرکت تاثیرگذار او در این مدت پاس گل به محمد محبی در بازی با نساجی بوده است. درواقع شروع توفانی این بازیکن در بازی با ملوان در هفته دوم با به ثمر رساندن یک گل و کسب یک پنالتی، همان جا در انزلی عقیم ماند و دیگر او سایه‌ای از بازیکنی که دو فصل قبل استقلال را ترک کرد هم نیست.

۸۲۱ دقیقه بدون هیچ کار مفید/ این قائدی را می‌شناسید؟

در 24 سالگی، قائدی دیگر یک پدیده نیست که منتظر شکفتنش باشیم. او باید اکنون اوج دوران بازی‌اش را سپری کند، اما انگار هنوز در حال و هوای زندگی در دبی است. کسی که از همان زمان پیوستن به جمع آبی‌ها دچار حواشی ریز و درشتی شد، اما آندره‌آ استراماچونی پتانسیل بالای او را استخراج و یک وینگر ویرانگر به فوتبال ایران معرفی کرد. تصمیم نابخردانه پیوستن به شباب الاهلی امارات آن هم در شرایطی که او مهره بی‌جانشین استقلال بود، باعث شد مسیر فوتبالی این بازیکن تکنیکی به سمت بیراهه برود. درحالی که تصور می‌شد استقلال در نبود قائدی ضرر کند، این تیم توانست پس از 9 سال قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرد، اما تنها چیزی که از حاشیه خلیج‌فارس مخابره می‌شد، عکس‌های شماره 10 سابق استقلال و همسرش در حاشیه برج خلیفه و مراکز خرید متعدد دبی بود. قائدی آن‌قدر روی نیمکت نشست که فوتبال را از یاد برد و گویا هنوز هم نتوانسته آن را به یاد بیاورد. بازیکنی که شانس بالقوه حضور در جام جهانی بود، اما خیلی بعید است با این روند جایی در هواپیمای اعزامی به قطر داشته باشد. دورنمای قائدی از حضور در فوتبال امارات، پل زدن به سطح اول فوتبال اروپا بود، اما او در همان پله اول گیر کرد و خیلی زود غرق در آزادی‌های دبی شد! کار به جایی رسید که باشگاه اماراتی که با قراردادی 5 ساله، امید زیادی به درخشش قائدی و سپس ترانسفر او به اروپا داشت، اجازه جدایی قرضی‌ و بازگشت وی به تیم سابقش را بدهد تا شاید به روزهای اوج بازگردد. با این ذهنیت و فرم فعلی، خیلی بعید است قائدی به همین زودی تبدیل به بازیکنی شود که می‌شناختیم. به خصوص با ترافیکی که در خط حمله استقلال وجود دارد، ریکاردو ساپینتو احتمالا فرصت خیلی زیادی به باشوی کوچک ندهد. باید دید در ادامه فصل قائدی ورق را برمی‌گرداند یا اینکه سال آینده به امارات بازمی‌گردد و همین شیب زوال را با سرعتی به اندازه سرعتش هنگام دریبل زدن طی می‌کند.

قائدی که تمرین فردای بازی با هوادار را به دلیل درد از ناحیه پا نیمه کاره رها کرد، پس از آب درمانی و حضور در استخر پای مصدومش را مداوا کرد و با اعلام رسمی باشگاه استقلال مشکلی برای بازی سوپرجام برابر نساجی نخواهد داشت. البته اگر ساپینتو با توجه به نمایش‌های دو هفته اخیرش، بازهم به او به عنوان بازیکن ثابت اعتماد کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3keemv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا قایدی به استقلال برگشت؟