تاریخ انتشار: 1401/08/15 19:31
کد خبر: 14319

امیدواری‌ها و نگرانی‌ها درباره تیم کی‌روش

تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران دوشنبه هفته آینده تهران را به مقصد دوحه ترک می‌کند تا خود را برای اولین بازی در جام جهانی 2022 آماده کند.
 امیدواری‌ها و نگرانی‌ها درباره تیم کی‌روش

کارلوس کی‌روش با پذیرفتن هدایت تیم ملی آن هم در فاصله 3 ماه مانده به جام جهانی بزرگترین قمار زندگی خود را انجام داد ولی از روزی که بالای سر تیم ملی قرار گرفت، آرام و قرار ندارد.

17 ساعت کار سخت

روز کی‌روش از ساعت 8 آغاز می‌شود اما از 9 صبح کار برای تیم ملی ایران را شروع می‌کند. حضور در تمرین تیم ملی، برنامه‌نویسی برای بازیکنان و تمرینات، آنالیز مداوم و جلسات متعدد با اعضای کادر فنی و بازیکنان موجب می‌شود او تا ساعت 2 بامداد بی‌وقفه کار کند. او مجبور است با این کار فشرده، عقب‌ماندگی فراوان را جبران کند تا با مشکل کمتری راهی دوحه شود.

امید کی‌روش به باتجربه‌ها

کی‌روش امید فراوانی به باتجربه‌ها دارد. در حقیقت او به بازیکنان قدیمی خود دل بسته تا مگر به واسطه تجربه آنها مشکلات فراوان تیم ملی کمتر به چشم بیاید.

بازیکنانی که با کی‌روش مسن شدند

روزی که کی‌روش از مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، علیرضا بیرانوند، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی‌گنجی و بسیاری از بازیکنان شاخص این روزهای فوتبال ایران برای بازی در تیم ملی دعوت کرد، کمتر کسی فکر می‌کرد آنها نسل طلایی فوتبال ایران را بسازند؛ اما کی‌روش این نسل را ساخت تا درست در بدترین روزها دست او و تیم ملی را بگیرند. قطعاً ترجیح کی‌روش این بود که با بازیکنان جوان‌تر راهی جام جهانی قطر شود؛ اما بازیکنان جوان برای حضور در جام جهانی آماده و آبدیده نشده‌اند و سطح آنها در حد جام جهانی نیست. به این دلیل مجبور است با بازیکنانی به جام جهانی برود که روزهای جوانی را پشت سر گذاشته‌اند و همراه با تیم ملی کی‌روش به میانسالی رسیده‌اند. میانگین سنی تیمی که به جام جهانی قطر می‌رود حدود 30 سال است و دو مزیت و عیب توأم را دارد؛ تجربه و سن بالا.

خط اصلی تیم ملی

خط اصلی تیم ملی در جام جهانی قطر، خط میانی خواهد بود. جایی که بازیکنانش وظیفه خراب کردن برنامه‌های تاکتیکی تیم حریف را بر عهده دارند و برای این کار باید انرژی و توان بسیار بالایی داشته باشند. امید فوتبالدوستان ایرانی به بازیکنانی با تجربه مانند امید ابراهیمی، احسان حاجی‌صفی، وحید امیری، سامان قدوس و احمد نوراللهی است؛ اما همان نگرانی همیشگی وجود دارد: این بازیکنان باتجربه تا دقیقه آخر بازی، توان دقیقه اول را خواهند داشت؟

کمترین تغییر

تیم ملی با کمترین تغییر نسبت به جام جهانی 2018 روسیه راهی دوحه خواهد شد و شاید تنها تغییر محسوس تیم به یک اسم محدود شود: ابوالفضل جلالی 24 ساله. دیگر بازیکنانی که راهی دوحه می‌شوند و امکان بازی در برابر حریفان را پیدا خواهند کرد، همان بازیکنانی هستند که در تیم اعزامی به مسکو هم دیده بودیم. بی‌تردید بازیکنان باتجربه کی‌روش، انگیزه‌های فراوانی برای حضور در جام جهانی خواهند داشت؛ اما همه امیدواریم قدرت ساق بازیکنان‌مان به اندازه‌ای باشد که نبردهایی تماشایی و پایاپای را شاهد باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v5xr6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رابطه خوبی با ساپینتو دارم؛ او اطمینان صددرصد به من دارد/ کی‌روش گفت نباید به انگلیس ببازیم
خسرو حیدری: خوشحالم با این مربی کار می کنم