تاریخ انتشار: 1401/10/21 09:37
کد خبر: 11884

استقلال تشنه انتقام/ تراکتور خواهان تکرار سکانس پیروزی!

تیم تراکتور در مرحله یک‌شانزدهم رقابت های جام‌حذفی میهمان استقلال خواهد بود.
استقلال تشنه انتقام/ تراکتور خواهان تکرار سکانس پیروزی!

تیم های تراکتور و استقلال درچارچوب مرحله یک شانزدهم رقابت های جام‌حذفی فوتبال، از ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دوتیم درشرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که جدال‌ هفته گذشته‌شان در چارچوب هفته پایان دور رفت رقابت‌های لیگ‌برتر با برتری دو بر صفر تراکتور به پایان رسیده بود.

حالا تراکتوری‌ها به فکر تکرار پیروزی‌شان در جام‌حذفی و کسب دو برد در یک هفته برابر استقلال هستند، خمز و شاگردانش به‌خوبی می‌دانند نباید در این بازی برابر آبی‌های پایتخت که زخم خورده هفته پایانی نیم‌فصل لیگ‌برتر به حساب می‌آیند بی‌گدار به آب بزنند.

خمز و رانندگی با تراکتور در جاده جام شگفتی ها!

سرمربی اسپانیایی تی‌تی‌ها درحالی باید برای اولین حضور در رقابت های جام‌حذفی فوتبال ایران را تجربه کند که تنها چهار بازی از عمر سرمربیگری‌اش در کشورمان می‌گذرد و این تورنمنت می‌تواند چالشی جدید را در ادامه راه برای خمز و تیمش، سوای جاده پرفراز و نشیب لیگ‌برتر، این بار در جام شگفتی‌ها پدید آورد.

باید دید دیدار دو تیم بعد از ظهر روز پنجشنبه، چه نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت، تی‌تی‌ها در این بازی به‌دنبال تکرار برد هفته گذشته و همچنین خاطره‌بازی با پیروزی مقابل آبی‌های پایتخت در فینال جام‌حذفی سه سال قبل هستند و استقلالی‌ها با مرد آشفته نیمکت‌شان که باخت هفته گذشته‌ برای انتقام آماده‌اش کرده است با انگیزه‌ی جبران مافات‌و انتقام مقابل تی‌تی‌ها به میدان خواهند رفت.

کوپال، قاضی تراکتور و استقلال

اما قضاوت این دیدار حساس به کوپال ناظمی سپرده شده است.

ناظمی که در فصل جاری ۵ رقابت از بازی های لیگ‌برتر را سوت زده است، رزومه تقریباً کم‌نقضی را از خود به‌جای گذاشته تا به عنوان داور دیدار حساس تراکتور و استقلال انتخاب شود.

علاوه بر مهیج بودن دیدار دوتیم، مصافشان در طی هفته گذشته می‌تواند در این بازی، دیدار دوتیم را با صحنه های مختلف داوری مواجه سازد که کمیته داوران فدراسیون فوتبال دست به انتخاب داوری باتجربه برای سوت‌زنی در این مسابقه کرده است.

کوپال در مصاف تراکتور استقلال به عنوان داور پشت دروازه در کوبل داوری اشکان خورشیدی قرار گرفته بود.

جالب آنکه، هر زمان کوپال ناظمی بازی‌های استقلال را سوت زده، این تیم موفق به کسب پیروزی نشده است.

سومین ال‌کلاسیکو جام‌حذفی!

دوتیم در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که این دیدار سومین تقابل‌شان در قالب "جام‌حذفی" به حساب می‌آید، دو دیدار قبلی با یک پیروزی برای استقلال و دیگری برای تراکتور به اتمام رسیده است.

در اولین تقابل دو تیم در قالب جام‌حذفی، تراکتور و استقلال در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها در دی‌ماه، سال ۱۳۹۴ در یادگار امام (ره) تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان آبی‌های پایتخت موفق شدند با برتری دو بر یک از سد تی‌تی‌ها گذشته و به فینال صعود کنند.

استقلالی‌ها در فینال جام‌حذفی مغلوب ذوب‌آهن اصفهان شده و به مقام نائب قهرمانی نایل گردیدند.

اما دومین مصاف دوتیم در جام‌حذفی، به فینال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برمیگردد، جایی که تراکتوری‌ها با هدایت ساکت الهامی در تقابل با آبی‌های تهرانی نسخه این تیم را در نیمه اول پیچیدند و با سه گل در ۴۵ دقیقه نخست پیروز راهی رختکن شدند، در نیمه مربیان حاصل تلاش شاگردان مجیدی دو گل را برای این تیم به همراه داشت تا تراکتور با برتری سه بر دو موفق به کسب دومین عنوان قهرمانی در رقابت های جام‌حذفی فوتبال شود.

تاریخچه رویارویی های دوتیم

دو تیم در طول تاریخ ۵۲ بازی رسمی را برگزار کرده‌اند که ۲۴ دیدار با پیروزی استقلال و ۱۴ بازی با برد تراکتور به اتمام رسیده و ۱۴ رویارویی دوتیم نیز با تساوی همراه بوده است.

در مجموع این بازی ها ۱۳۶ گل بین دوتیم ردوبدل شده که ۸۰ گل سهم استقلال و ۵۶ گل سهم تراکتوری‌ها بوده است.

آخرین رویارویی دوتیم به هفته گذشته برمی‌گردد که تراکتور و استقلال در چارچوب هفته پایانی دور رفت رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال در هوای سوزناک تبریز به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان تی‌تی‌ها موفق شدند با دو گل از سد استقلال گذشته و سه امتیاز خانگی را از آن خود کنند.

اکنون باید دید آیا شاگردان ساپینتو که پس از باخت هفته گذشته‌ مقابل تراکتور، خودشان را برای انتقام از این تیم آماده کرده‌اند موفق به صعود از مرحله یک‌شانزدهم خواهند شد یا تراکتوری‌ها که موتورش با پاکو خمز اسپانیایی روشن شده است با شیرینی صعود از این مرحله روی مدار موفقیت باقی می‌مانند با خیر!؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lexr4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آبی ها باز هم ۲ غایب دارند