تاریخ انتشار: 1401/10/26 18:02
کد خبر: 11706

معمای خارجی‌های سپاهان؛ برزیلی‌ها از نصف جهان کوچ می‌کنند؟

احتمال جدایی یک یا 2 بازیکن خارجی سپاهان در بازار زمستانه وجود دارد.
معمای خارجی‌های سپاهان؛ برزیلی‌ها از نصف جهان کوچ می‌کنند؟

مدیران باشگاه سپاهان بعد از جذب ژوزه مورایس پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم به سراغ خرید بازیکنان مدنظر این سرمربی پرتغالی رفتند و با جذب 4 بازیکن خارجی، فهرست تیم خود را تقویت کردند تا طلایی‌پوشان اصفهانی در بین تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ بیست‌ودوم، تنها تیمی باشند که از هر 4 سهمیه بازیکن خارجی خود به طور کامل استفاده می‌کنند. هر چند که خریدهای تابستانی مورایس در طول فصل عملکردی پرفراز و نشیبی داشتند و همین عملکرد پرنوسان باعث شده تا شایعات زیادی درباره احتمال تغییر در فهرست بازیکنان خارجی سپاهان به وجود آید.

نیلسون جونیور

مدافع 31 ساله و باتجربه برزیلی، یکی از بازیکنان خارجی بود که پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم به فهرست سپاهان اضافه شد اما نیلسون نتوانست عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشد و موفق نشد در ترکیب اصلی طلایی‌پوشان اصفهانی، جایگاه ثابتی را برای خود به‌دست آورد. او در طول 15 بازی سپاهان در نیم‌فصل نخست، فقط در 6 بازی در ترکیب اولیه تیمش به میدان رفت که در 3 بازی در حضور ثابت نیلسون جونیور، سپاهان توانست کلین‌شیت کند و مدافع برزیلی عملکرد خوبی داشت. با توجه به شانس بازی کم جونیور در نیم‌فصل نخست و ترافیک خط دفاعی سپاهان، احتمال جدایی توافقی او وجود دارد، به ویژه آنکه ژوزه مورایس علاقه دارد تا خط حمله تیمش را با حضور یک بازیکن خارجی تقویت کند و نیاز به یک جای خالی در فهرست بازیکنان خارجی تیمش دارد.

رناتو داسیلویرا

داسلیویرا برخلاف مدافع هم‌وطن خود توانست از همان روزهای نخست جایگاه خود را در ترکیب طلایی‌پوشان اصفهانی محکم کند و در 12 بازی برای سپاهان در ترکیب اولیه تیمش به میدان رفت. سپاهان در طول 12 مسابقه که این مدافع برزیلی در ترکیب اصلی‌اش حضور داشت، 6 کلین‌شیت داشت و 8 بار دروازه‌اش باز شد. با وجود عملکرد نه‌چندان مطلوب، ژوزه مورایس نشان داد که به سبک بازی مدافع برزیلی تیمش اعتقاد ویژه‌ای دارد، هر چند که او را در 3 بازی پایان نیم‌فصل نخست نیمکت‌نشین کرد اما با این وجود به نظر می‌رسد که مورایس به دنبال حفظ نام رناتو داسیلویرا در فهرست تیمش باشد.

مانوئل فرناندز

هافبک سابق تیم ملی پرتغال و همبازی پیشین کریستیانو رونالدو، مهم‌ترین خرید تابستانی سپاهان و شاید مهم‌ترین بازیکنی بود که در بازار تابستانه به فوتبال ایران آمد. فرناندزِ 36 ساله با سروصدای زیادی به جمع طلایی‌پوشان پیوست اما فقط در 4 بازی در نیم‌فصل نخست توانست در ترکیب اصلی سپاهان قرار بگیرد و در 2 بازی هم به عنوان یار جانشین به ترکیب سپاهان اضافه شد که در این 6 بازی توانست تنها یک گل به سود تیمش به‌ثمر برساند. مصدومیت‌های سریالی باعث شد تا فرناندز در 9 بازی از ترکیب سپاهان در نیم‌فصل نخست دور بماند و همین مصدومیت‌های پی در پی او باعث شده تا احتمال جدایی‌اش در بازار زمستانه مطرح شود، هر چند که مدیران سپاهان با توجه به قرارداد گران‌قیمت فرناندز به دنبال توافق با او هستند و در صورت عدم توافق احتمالی، به نظر می‌رسد که هافبک پرتغالی در جمع شاگردان مورایس ماندنی است.

الویس کامسوبا

تنها سهمیه خرید بازیکن آسیایی در فهرست سپاهان به الویس کامسوبا اختصاص پیدا کرد، بازیکنی دورگه که اصالتاً اهل کشور بوروندی است اما پاسپورت و تابعیت کشور استرالیا را دریافت کرده و همین تابعیت باعث شد تا او بتواند به جمع شاگردان ژوزه مورایس اضافه شود. کامسوبا در طول نیم‌فصل نخست لیگ برتر با وجود تجربه انجام 12 بازی، نتوانست مهره گره‌گشایی برای سپاهان باشد اما درخشش او در دیدار جام حذفی برابر سایپا و ساخت 2 گل باعث شده تا محبوبیت این وینگر استرالیایی در بین هواداران طلایی‌پوش بیشتر شود و به نظر می‌رسد حداقل تا پایان لیگ بیست‌ودوم کامسوبا در جمع طلایی‌پوشان باقی می‌ماند تا در بین 4 بازیکن خارجی سپاهان، نیلسون جونیور و سپس مانوئل فرناندز، خروجی‌های احتمالی طلایی‌پوشان در بازار زمستانه باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4brn82

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره پرسپولیس نیامده تاریخ‌ساز شد/ یک بازیکن جدید بین ۱۰ گلزن برتر خارجی سرخ‌ها