تاریخ انتشار: 1395/08/27 21:43
مرفاوی:
کد خبر: 248551

در دیدار با استقلال؛ امیدمان اول به خداست و بعد وجدان داور

سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: این خوب نیست که قهرمان جام حذفی با بردن دو سه تیم استانی و یکی دو تیم لیگ برتری مشخص می‌شود.
در دیدار با استقلال؛ امیدمان اول به خداست و بعد وجدان داور

به گزارش فرتاک ورزشی، صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: قبل از هر چیز اربعین حسینی و درگذشت منصورخان پورحیدری را تسلیت می‌گویم. منصورخان به گردن همه ما حق دارد، او یک انسان نجیب و دوست‌داشتنی بود و جامعه ورزش فرد بزرگی را از دست داد و امیدوارم روحش شاد باشد.

وی افزود: من به احترام هواداران و منصورخان پورحیدری نمی‌خواهم در مورد تیم حریف صحبت کنم. استقلال تیمی بسیار بزرگ و قابل احترام است. من سال‌ها در آن بازی کردم و مربی‌اش بوده‌ام.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: من در حال حاضر سرمربی تیم صبا هستم و به این تیم تعهد دارم و از این رو تمام تلاش خود را خواهم کرد تا تیمم فردا برنده از میدان خارج شود و بتوانیم راهی مرحله بعد جام حذفی شویم.

مرفاوی با بیان اینکه دوست ندارد راجع به استقلال صحبت کند، عنوان کرد: استقلال و هوادارانش برای من بسیار قابل احترام هستند، اما تأکید می‌کنم که خیلی نمی‌خواهم به این تیم بپردازم. امیدوارم بازی فردا یک بازی تماشاگرپسند باشد و ما با تمام قوا در این میدان حاضر خواهیم شد. اینکه می‌گویند استقلال چند بازیکن اصلی خود را ندارد، مهم نیست چرا که ما طوری تمرینات خود را انجام دادیم که به مصاف استقلال بسیار آماده و سرحال خواهیم رفت. خوشبختانه بازیکنان ما در این بازی هم از آمادگی خوبی برخوردارند و هم انگیزه‌شان برای شکست استقلال بسیار بالاست.

وی در مورد مسائل داوری و دلخوری‌هایش از این بابت تصریح کرد: ما یک تیم بدون هوادار هستیم و تیم‌هایی مثل ما وقتی مقابل تیم‌های پرطرفدار به میدان می‌روند، واقعاً کارشان سخت است. به این خاطر تیمی مثل ما امید اولش به خداست و بعد وجدان داور. من امیدوارم داور بازی فردا طوری قضاوت کند که حق هیچ تیمی تضعیف نشود. من خودم با قضاوت‌هایی که در بازی‌های ما انجام گرفته مشکل دارم، اما امیدوارم که بازی فردا مسئله داوری نداشته باشد و داور کار را برای ما سخت نکند. ضمن اینکه در کنار آن ابراز امیدواری می‌کنم شاگردانم با تمرکز بازی کنند. ما در این بازی بازیکن مصدوم و محروم هم نداریم و با تمام قوا به مصاف استقلال خواهیم رفت.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر او قرعه‌کشی در جام حذفی عادلانه است یا نه، گفت: من به تصمیماتی که مسئولان می‌گیرند، احترام می‌گذارم، اما اعتقاد شخصی‌ام این است که تیمی که قهرمان جام حذفی می‌شود و  به طور مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند باید در این رقابت‌ها با تیم‌های سختکوش رقابت کند. به نظرم تیم قهرمان جام حذفی باید حداقل پنج شش بازی سخت انجام داده باشد نه اینکه سه بازی با تیم‌های استانی داشته باشد و یکی دو بازی هم با تیم‌های لیگ برتری یا نهایتاً لیگ یکی انجام دهد و جام را بگیرد. این شکل قرعه‌کشی جام حذفی درست نیست.

مرفاوی در این باره اضافه کرد: اعتقادم این است که باید جام حذفی بین تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی باشد. متأسفانه خیلی از تیم‌های استانی که احترام زیادی برای‌شان قائل هستم با مشکلات مالی زیادی مواجه‌اند و واقعاً نمی‌توانند برای یک بازی از این شهر به آن شهر بروند، در چنین شرایطی یکسری از آنها در جام حذفی کناره‌گیری می‌کنند. من تیم خودمان و تیم استقلال را مثال می‌زنم. ما تا این مرحله پیش آمده‌ایم، اما هنوز با حریف سختی مواجه نشده‌ایم. البته مس در مرحله قبل حریف استقلال بود که برای ما قابل احترام است.

وی در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما قهرمان جام حذفی نباید به لیگ قهرمانان برود؟»، خاطر نشان کرد: نه اشکالی ندارد که قهرمان جام حذفی راهی لیگ قهرمانان آسیا شود، بلکه اشکال این است که قهرمان این جام برای رسیدن به این سکو محک جدی نخورد. ما الان برخی تیم‌های لیگ برتری‌مان با مشکل مالی مواجه‌اند و برای رفتن به شهری دیگر مشکل دارند. در این صورت تیم‌های استانی در جام معتبر حذفی شرکت نکنند، بهتر است، چون واقعاً این تیم‌ها بودجه لازم را ندارند.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم درباره مشکلات مالی تیمش نیز گفت: مشکلات مالی تنها مختص تیم صبا نیست. بعضی تیم‌ها زودتر حق و حقوق بازیکنان‌شان را می‌دهند و بعضی تیم‌ها نیز دیرتر، اما من بارها گفته‌ام از مسئولان انتظار داریم به صبا کمک کند. اگر صبا متعلق به شهر قم است، پس باید مسئولان بلندپایه در قم توجه لازم را به تیم ما داشته باشند. الان رئیس مجلس نماینده شهر قم است و امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز از قم است. انتظار ما از این عزیزان که مسئولیت مهمی دارند، این است که توجهی به تیم صبا داشته باشند تا ما اینقدر زخم زبان نشنویم. نمی‌خواهم بگویم تیم ما آرامش ندارد، اما مشکلات موجود کار را برای ما سخت‌تر می‌کند. ادامه این روند قطعاً مشکلاتی را برای تیم صبا همراه خواهد داشت.

مرفاوی در واکنش به این سوال که آیا با توجه به مشکلات مالی از تیمش نباید انتظار داشت که در نیم‌فصل بازیکن بگیرند، اظهار داشت:‌ قبل از هر چیز ما باید تا نیم‌فصل به تعهدات مالی‌مان در قبال بازیکنان عمل کنیم، اما برای تقویت تیم نیز باید وضعیت مالی‌مان را بررسی کرده و بعد تصمیم بگیریم.

وی در پایان در مورد پیشنهاد رسیده از باشگاه سوئدی برای حامد لک خاطرنشان کرد: وضعیت لک مشخص است. او با باشگاه صبا قرارداد دارد و غیر از این چیز جدیدی به ما اعلام نشده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/489wxa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال-صبا/ رقابت بین گرانترین و ارزانتری تیم لیگ