تاریخ انتشار: 1395/10/22 20:05
کد خبر: 236519

پرسپولیس-سایپا/همه چشم به راه سروش و دیگر هیچ

تیم های پرسپولیس و سایپای تهران در چهارچوب هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم می روند.
 پرسپولیس-سایپا/همه چشم به راه سروش و دیگر هیچ

، تیم های پرسپولیس و سایپا روز جمعه از ساعت 16:35 در ورزشگاه آزادی برگزارکننده اولین دیدار دور برگشت شان در رقابت های لیگ برتر هستند.

موقعیت:

شاگردان برانکو ایوانکوویچ  هم اکنون با 32 امتیاز صدرنشین لیگ برتر به شمار می روند. آنها در صورت پیروزی مقابل سایپا جایگاه خود را در رده نخست حفظ می کنند اما اگر در این بازی نتیجه ای به غیر از برد برای آنها به ارمغان بیاید احتمال دارد رتبه خود را از دست بدهند و جایشان را به تراکتورسازی بدهند.

شاگردان حسین فرکی اما وضعیت متفاوتی را تجربه می کنند آنها با کسب 13 امتیاز در رده چهاردهم هستند و می توانند با شکست تیم پرسپولیس صعودی دو پله ای در جدول رده بندی داشته باشند. نارنجی پوشان حتی اگر در این مسابقه شکست بخورند باز هم جایگاهشان در جدول رده بندی از چهاردهم پایین تر نخواهد آمد.

نیمکت:

باز هم تقابل برانکو ایوانکوویچ و حسین فرکی. دو دوست دیرینه که در تیم ملی فوتبال ایران با یکدیگر کار کردند حالا باید رودرروی هم قرار بگیرند. برانکو و فرکی دو شرایط متفاوت را تجربه می کنند. پرسپولیس با برانکو صدرنشین لیگ است اما سایپای حسین فرکی در پایین جدول دست و پا می زند تقابل این دو در این وضعیت می تواند به جذابیت های کار بیفزاید.

حاشیه:

* بدون تردید مهم ترین سوژه بازی روز جمعه حضور سروش رفیعی و بعد از آن سامان نریمان جهان در ترکیب تیم پرسپولیس خواهد بود. دو خرید جدید صدرنشین لیگ که اولی با مشقت های فراوان به دست آمد و  حسابی بازار نقل و انتقالاتی را تحت تاثیر خود قرار داد. هواداران پرسپولیس مشتاقانه منتظر دیدن سروش رفیعی با شماره 7 در لباس پرسپولیس هستند.

* رامین رضاییان بازیکن ملی پوش تیم پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در بازی برابر سایپا همراهی کند و غایب خواهد بود.

* دیدار رفت این دو تیم با نتیجه یک برصفر به سود پرسپولیس تمام شد. آن مسابقه ای که در ورزشگاه تختی برگزار می شد در حالی به سود تیم پرطرفدار پایتخت به پایان رسید که کمال کامیابی در اواسط نیمه دوم تک گل بازی را به ثمر رساند.

* دو تیم برای این بازی محرومی ندارند و بدون مشکل رو درروی یکدیگر قرار می گیرند.

* مهدی ترابی ستاره ملی پوش تیم سایپا مهم ترین غایب این تیم در بازی برابر پرسپولیس خواهد بود. ترابی مدت هاست به دلیل شکستگی از ناحیه پا نمی تواند تیمش را همراهی کند.

* احمد نوراللهی ، امید عالیشاه ، شهاب زاهدی و محمد رحمتی 4 بازیکنی هستند که از پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم فصل جدا شدند و دیگر در این تیم بازی نمی کنند.

* ایوب کلانتری ، حامد لک، عزت الله پورقاز و محمدرضا خلعتبری ورودی های جدید تیم سایپا هستند که مقابل پرسپولیس به میدان خواهند رفت. همچنین مسعود حسن زاده، رینالدو، مهدی بدرلو، ابراهیم شکوری و الکساندرو 5 بازیکن تیم  خودروساز هستند که به تازگی از جمع آنها جدا شدند.

* سیدجلال حسینی تنها بازیکن تیم پرسپولیس هست که سابقه حضور در سایپا را در کارنامه خود دارد.در آن سو غلامرضا رضایی و محمدرضا خلعتبری تنها بازیکنانی هستند که برای پرسپولیس چند سالی به میدان رفته اند.

عددبازی:

* پرسپولیس هنوز در بازی های خانگی متحمل شکست نشده است. آنها آخرین بار در هفته بیست و هشتم لیگ پانزدهم در تهران مقابل نفت تهران شکست خوردند.

* این دو تیم 27 بار در تاریخ لیگ برتر مقابل هم قرار گرفتند که حاصل آن 13 پیروزی برای پرسپولیس، 9 تساوی و 5 برد برای سایپا بوده است. نکته جالب توجه این است که پرسپولیس در دو بازی آخر به عنوان میزبان صاحب برتری نشده و از حریف خود شکست خورده است.

* برانکو ایوانکوویچ و حسین فرکی قرار است برای چهارمین بار رودرروی هم قرار بگیرند. در سه تقابل قبلی دو پیروزی برای حسین فرکی و یک برد برای برانکو ایوانکوویچ به ثبت رسیده است.

* سرخپوشان تهرانی با دریافت 5 گل بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند.

* هر دو برد سایپا در نیم فصل در حالی به دست آمده که آنها تیم مهمان بودند. تیم های سیاه جامگان مشهد و صنعت نفت آبادان دو تیمی بودند که تاکنون از سایپا شکست خوردند.

ستاره:

 پرسپولیس باید نیم فصل دوم را با قدرت آغاز کند. بی تردید ستاره اصلی آنها در این راه مهدی طارمی خواهد بود. مهاجمی که برای نزدیک شدن به صدر جدول گلزنان نیاز دارد به سایپا گل بزند. باید دید او از پس این کار برمی آید یا خیر.

 در آن سوی میدان ایوب کلانتری می تواند مهم ترین مهره حسین فرکی باشد بازیکنی که در اولین بازی اش مقابل ماشین سازی برای سایپا یک گل زد و یک پاس گل داد تا نشان دهد نقش حیاتی قرار است در تیم خودروسازان تهرانی ایفا کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4voq8b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خوشبختی از نوع برانکو / این همه ملی پوش در پرسپولیس