تاریخ انتشار: 1396/01/25 08:47
هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال
کد خبر: 217288

رویارویی استقلال با صمد و شاگردانش در روز خداحافظی عنایتی

در ادامه هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فردا چهار دیدار دیگر برگزار خواهد شد و در مهم‌ترین آنها پرسپولیس برای قطعی کردن قهرمانی‌اش به مصاف ماشین‌سازی می‌رود.
 رویارویی استقلال با صمد و شاگردانش در روز خداحافظی عنایتی

هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فردا (شنبه) با برگزاری چهار دیدار دیگر پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین بازی‌ها پرسپولیس در تبریز میهمان ماشین‌سازی خواهد بود و استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف صبای قم می‌رود.

ماشین‌سازی تبریز  - پرسپولیس

هفته گذشته اشاره کرده بودیم که ماشین‌سازی تنها با معجزه و اینکه همه بازی‌های خود را ببرد و رقبایش شکست بخورند، می‌تواند در لیگ برتر بماند. شاگردان فرهاد کاظمی در دیدار هفته بیست‌وششم هم شکست خوردند تا دیگر شانسی برای بقا نداشته باشند. روی کاغذ ماشین‌سازی باز هم شانس بقا دارد، اینکه در هر چهار دیدارش به برتری رسیده و صبا و سیاه‌جامگان بازی‌های خود را واگذار کنند، اتفاقی که تقریبا غیرممکن است. تنها هدفی که شاگردان فرهاد کاظمی برابر پرسپولیس دارند، دفاع از اعتبار خود است. ماشین‌سازی برابر پرسپولیس، بهمن کامل کاپیتان خود و پیام صادقیان را در اختیار ندارد. صادقیان در بازی رفت هم برابر پرسپولیس غایب بود.

برای پرسپولیس شرایط متفاوت از ماشین‌سازی است. برای ماشین‌سازی هر چقدر بقا در لیگ تقریبا غیرممکن باشد، برای پرسپولیس قهرمان نشدن غیرممکن خواهد بود. صدرنشین لیگ با برتری مقابل قعرنشین لیگ می‌تواند سه هفته مانده به پایان لیگ خودش را به عنوان قهرمان شانزدهمین دوره لیگ برتر معرفی کند. شاگردان برانکو تنها با یک نگرانی به تبریز می‌روند، اینکه تساوی برابر الریان قطر در لیگ قهرمانان آسیا آنها را کمی آشفته کرده است. پرسپولیس قصد دارد با گرفتن سه امتیاز بازی مقابل ماشین‌سازی جزو تیم‌هایی باشد که قاطعانه قهرمان لیگ می‌شود. فردا می‌تواند روزی باشد که دو اتفاق در یک بازی رقم می‌خورد؛ پرسپولیس قهرمان شود و ماشین‌سازی سقوط کند. هر چه هست اینکه روز موعود برای هواداران پرسپولیس فرا رسیده و آنها می‌توانند شاهد قهرمانی تیمشان باشند البته در صورتی که ماشین‌سازی این اجازه را به آنها بدهد.

پیکان - ذوب‌آهن اصفهان

از جمله دیدارهای حساس هفته بیست‌وپنجم مصاف پیکان و ذوب‌آهن است. پیکان هفته گذشته با سر و صدای زیاد برابر پرسپولیس شکست خورد، شکستی که مجید جلالی سرمربی این تیم اعتقاد داشت بیانیه‌های قبل از بازی فضا را برای برد پرسپولیس مهیا کرده بود. پیکان علاوه بر شکست، صادق بارانی هافبک جنگنده خود را به دلیل درگیری با مهدی طارمی از دست داد. پیکان برای اینکه شانس گرفتن سهمیه آسیا را افزایش دهد، بهترین فرصت را پیش روی خود دیده و با شکست ذوب‌آهن می‌تواند جای این تیم را در صورت ناکامی سپاهان در رده چهارم بگیرد.

ذوب‌آهن اما با برتری مقابل بنیادکار ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا توانست خودش را از بحران خارج کند. شاگردان مجتبی حسینی 8 هفته رنگ پیروزی در لیگ برتر را ندیده‌اند اما با این خوش شانسی روبه‌رو شده‌اند که همچنان در رده چهارم باقیمانده و شانس اول قرار گرفتن در این رده باشند. جایگاه این دو تیم در جدول جالب است، اگر هر تیمی ببرد، شانس زیادی برای رسیدن به سهمیه را خواهد داشت، اما شکست می‌تواند آنها را چند پله پایین برده و به تیم‌های دیگر شانس زیادی بدهد. ذوب‌آهن 36 امتیازی است و پیکان با 34 امتیاز در رده ششم جدول ایستاده است.

استقلال - صبای‌ قم

یکی از بازی‌هایی که جذابیت و هیجان خاصی در این هفته خواهد داشت، مصاف این دو تیم است. صبا استقلالی‌های زیادی دارد که در رأس آنها صمد مرفاوی است، کریم بوستانی به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها روی نیمکت است و بازیکنانی چون رضا عنایتی، حنیف عمران‌زاده، محسن فروزان و میثم مجیدی هم در ترکیب اصلی قرار دارند، اما سوژه اصلی داستان عنایتی است. مهاجم 40 ساله صبای قم یک هفته است صحبت از خداحافظی از دنیای فوتبال برابر استقلال می‌کند و خداحافظی او در حضور هواداران استقلال می‌تواند صحنه‌های خاصی را رقم بزند. از طرف دیگر رودررو شدن حنیف عمران‌زاده با استقلالی‌ها می‌تواند صحنه‌های جالبی را به همراه داشته باشد. همه می‌دانند رابطه مدافع صبا و مهدی رحمتی خوب نیست. زمانی که حنیف همراه تیم خونه به خونه پیش از آغاز فصل در بازی دوستانه برابر استقلال قرار گرفت، ترجیح داد با دوست و هم اتاقی قدیمی خود روبه‌رو نشود. عمران‌زاده اکنون باید در دیداری رسمی مقابل تیم محبوبش قرار بگیرد و باید دید که آیا مدافع صبا می‌تواند جلوی احساسات خودش را بگیرد، یا اینکه دوباره احساساتی می‌شود.

فارغ از این اتفاقات، نتیجه برای هر دو تیم مهم است. استقلال می‌خواهد جایگاه خودش به عنوان تیم دوم را حفظ کند و صبا هم قصد دارد با برتری در ورزشگاه آزادی شانس خود برای بقا در لیگ افزایش دهد. دیدارهای این فصل استقلال و صبا کم حاشیه نداشته است. بازی جام حذفی در تهران با اعتراض‌های زیادی از سوی صمد مرفاوی روبه‌رو بود. یکی دو هفته بعد آنها در لیگ برتر و در بازی رفت در قم به مصاف هم رفتند و کار به زد و خورد میان ساکت الهامی و محمد خرمگاه کشیده شد. استقلال 48 امتیازی است و صبا با 25 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد. این بار اما خبری از ساکت الهامی نیست و او دیگر در کادرفنی صبا حضور ندارد.

استقلال خوزستان - سایپا

با وجود اینکه اکبر پورموسوی اعلام کرده که تیمش شانس کسب سهمیه آسیا را ندارد، اما روی کاغذ این شانس برای استقلال خوزستان وجود دارد که با برتری در دیدارهای پیش رو به رده چهارم برسند. سایپا اما بیشتر از استقلال خوزستان دنبال پیروزی است. سایپا با 28 امتیاز در رده سیزدهم است و برای اینکه خیالش را از ماندن در لیگ راحت کند، باید استقلال خوزستان را در زمین خود شکست دهد. شاگردان حسین فرکی نتایج بدی در این فصل کسب کردند و نیاز مبرم به پیروزی در دیدارهای آینده دارند. استقلال خوزستان با 33 امتیاز در رده دهم قرار دارد.

جمعه 25 فروردین ماه 96

پدیده خراسان - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه ثامن مشهد، ساعت 17

سید مهدی سید علی، سعید علی نژادیان، هادی طوسی و وحید صالحی

ناظر داوری: محمود رفیعی

نفت تهران - فولاد خوزستان، ورزشگاه تختی تهران، ساعت 18

محمد حسین زاهدی‌فر، تورج عیوض‌محمدی، علی دودانگه و کمیل غلامی

ناظر داوری: حسین عسکری

صنعت نفت آبادان - سیاه‌جامگان مشهد، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت 18

بیژن حیدری، علیرضا ایلدروم، مهدی الوندی و محمدحسین ترابیان

ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

سپاهان اصفهان - گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ساعت 19

پیام حیدری، حسن ظهیری، جعفر مهاجر و جواد رحیم‌زاده

ناظر داوری: مسعود مرادی

شنبه 26 فروردین ماه 96

ماشین‌سازی تبریز - پرسپولیس، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت 17

حسین زرگر، محمد راهی، مهدی عالیقدر و پیروز سیف‌اله‌پور

ناظر داوری: سعید بخشی‌زاده

پیکان - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت 17:30

تورج حق‌وردی، رضا سخندان، رضا قیم و سیدعلی میرغفاری

ناظر داوری: زاهد بحرینی

استقلال خوزستان - سایپا، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 18

علیرضا فغانی، علی‌اکبر نوری، مرتضی کاظمیان و شاهو اصلانی

ناظر داوری: محمدجواد تقی‌پور

استقلال  - صبای قم، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 19

حمید حاج‌ملک، محمدرضا منصوری، علی‌اکبر عظیم‌پور و رضا عادل

ناظر داوری: نادر جعفری


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pvg8o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ضرر صبا از رای یک طرفه کمیته انضباطی