تاریخ انتشار: 1401/01/06 13:38
کد خبر: 24181

سرد مزاجی زنان در رابطه جنسی و دلایل آن+جزییات

رایج‌ترین اختلال جنسی خانمها، سردمزاجی است که در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد.
سرد مزاجی زنان در رابطه جنسی و دلایل آن+جزییات

منهای ورزش؛ رایج‌ترین اختلال جنسی خانمها، سردمزاجی است که در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. اغلب سردمزاجی زنان بدون هیچ دلیلی شروع می شود و ممکن است برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. با ادامه و عدم درمان سردمزاجی زنان، مشکلات جدی در روابط زناشویی ایجاد می شود. متاسفانه این اختلال در نهایت منجر به جدایی زوجین می شود. علل زیادی برای بی میلی زنان وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به علتهای بی میلی زنان و درمان آن بپردازیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید. شما می توانید برای دسترسی به قسمت های مختلف مقاله از فهرست زیر استفاده کنید.

بی میلی جنسی زنان

سرد مزاجی جنسی حدوداً در یک سوم از خانمها وجود دارد. گاهی این زنان برای حفظ رابطه خود با همسر، علیرغم تمایل خود اقدام به برقراری رابطه جنسی می کنند. در چنین مواردی، عدم برانگیختگی و بی میلی جنسی منجر به ایجاد زخمهای تناسلی و درد هنگام نزدیکی در خانمها می شود. این مسئله روی صمیمیت زوجین تاثیر منفی می گذارد. ادامه این روند می تواند به واژینیسموس، افسردگی، استرس و غیره منجر شود. سرد مزاجی دارای درجات خفیف، متوسط و شدید است. یعنی زنان ممکن است ناراحتی خفیف تا شدیدی در ایجاد رابطه داشته باشند. برای انتخاب درمان بی میلی زنان این درجات اهمیت پیدا می کنند. بی میلی جنسی انواع مختلفی دارد:

    بی میلی دائمی: این اختلال ممکن است از کودکی در زنان وجود داشته باشد.

    بی میلی اکتسابی: در زنانی ایجاد می شود که قبلا مشکلی در رابطه نداشتند اما به دلایلی بعدا دچار سردمزاجی می شوند.

    بی میلی فراگیر: در تمام موقعیت ها بی میلی جنسی وجود دارد و محدود به نوع خاصی از تحریک یا موقعیت نزدیکی نیست.

    بی میلی موقعیتی: سرد مزاجی فقط در بعضی موقعیت ها و یا نوع خاصی از تحریکات در زن ایجاد می شود.

سرد مزاجی

دلایل سرد شدن زنان در روابط زناشویی

علتهای بی میلی زنان در سه دسته کلی قرار می گیرد. این دسته ها عبارتند از:

مشکلات روحی و روانی

دلایل سرد شدن زنان ممکن است ریشه روحی-روانی داشته باشد. دلایل روانی سرد مزاجی زنان شامل موارد زیر است:

    استرس: استرسهای مالی، خانوادگی و شغلی می تواند باعث سرد مزاجی زنان شود. حتی مرگ یکی از عزیزان می تواند منجر به خاموشی میل جنسی شود.

    نداشتن اعتماد به نفس: زنانی که اضافه وزن دارند یا از بدن خود راضی نیستند ممکن است به این دلیل میلی برای برقراری نزدیکی نداشته باشند. آنها خود را مرتب با زنانی که در تبلیغات و فیلم ها ایفای نقش می کنند مقایسه کرده و دچار احساس خودزشت انگاری می شوند.

    افسردگی

    ترس از حامله شدن

    احساس گناه به خاطر داشتن رابطه جنسی به دلیل فرهنگ و تربیت خانوادگی و اجتماعی

    ترس از آسیب به دستگاه تناسلی یا ابتلا به بیماری های مقاربتی یا عفونت واژن

    ابتلا به افسردگی پس از زایمان

    تجربه جنسی ناموفق: ممکن است خشونت جنسی، رابطه بدون لذت یا آزار جنسی در گذشته باعث بی میلی جنسی در زنان شود.

مشکلات جسمی

یکی از مهمترین دلایل بی میلی جنسی زنان به خصوص آنهایی که قبلا هیچ مشکلی برای برقراری رابطه نداشته اند، بروز برخی مشکلات جسمی و بیماریها است. دلایل جسمی بی میلی زنان عبارتند از:

    خشکی واژن

    آتروفی واژن

    واژینیسموس (انقباض غیر ارادی عضلات ناحیه واژن در هنگام دخول) (بیشتر بخوانید: تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس)

    احساس درد هنگام مقاربت

    عفونتهای تناسلی

    زخم تناسلی

    پایین بودن استروژن

    تغییرات هورمونی در دوران بارداری یا یائسگی

    کمبود ویتامین

مشکلات جسمی و سرد مزاجی

مشکلات رابطه ای بین زوجین

یکی از دلایل سرد شدن زنان در روابط زناشویی مشکلات ارتباطی بین زوجین است. این مشکلات عبارت است از:

    نداشتن رابطه عاطفی خوب با همسر، بی اعتمادی به او، اختلافات زناشویی

    نداشتن رابطه جنسی با همسر به مدت طولانی نیز موجب سردمزاجی می شود.

    طرد شدن از جانب همسر

    عدم پیش نوازی و برانگیختگی

    عادی شدن رابطه جنسی بین زوجین

سرد مزاجی

درمان سردمزاجی زنان

بی میلی جنسی زنان اگر درمان نشود تاثیر منفی بر رابطه جنسی و زندگی آنها خواهد داشت. اغلب خانمها از صحبت کردن در این مورد شرم دارند. اما باید بدانید که بی میلی جنسی کاملا قابل درمان است. این مشکلات خودبخود درمان نمی شوند و حتما باید درباره آنها بدون خجالت با یک پزشک صحبت کنید. پزشک می تواند دلایل سرد شدن شما را تشخیص داده و اقدام به درمان آن کند. درمان سردمزاجی زنان به یکی از روشهای زیر خواهد بود:

روان درمانی:

مشکلات روحی- روانی بی میلی زنان با روان درمانی یا مراجعه به روانپزشک قابل درمان هستند.

تغییر سبک زندگی: تغییر الگوی زندگی مثل تغذیه سالم، ورزش، یوگا و غیره می تواند سردمزاجی ناشی از عوامل روحی را درمان کند.

سکس تراپی یا مشاوره:

بی میلی جنسی که ناشی از مشکلات ارتباطی بین همسران است، با کمک گرفتن از یک مشاور متخصص یا سکس تراپیست قابل درمان خواهد بود.

درمان دارویی:

ممکن است داروهایی توسط پزشک برای درمان اختلال بی میلی اکتسابی زنان تجویز شود. مثلا فلیبانسرین، متیل فندیت و بوپروپیون و غیره. این داروها پیش از یائسگی تجویز می شوند و باعوارضی همراه هستند، بنابراین خودسرانه از این داروها استفاده نکنید. همچنین تجویز برخی از داروهای ضد افسردگی مانند بوپروپیون می تواند علاوه بر رفع افسردگی، میل جنسی شما را افزایش دهد.

سرد مزاجی

هورمون‌تراپی:

تغییرات هورمونی می توانند باعث سردمزاجی زنان شوند. در چنین مواردی می توان بی میلی زنان در روابط زناشویی را با مصرف هورمون استروژن و یا پروژسترون (به تشخیص پزشک) درمان کرد. این هورمونها به شکل ژل، قرص، شیاف، پماد، اسپری مورد استفاده قرار می گیرند. هورمون تراپی به‌تنهایی نمی تواند به درمان بی میلی زنان کمک کند و باید در کنار درمانهای دیگر به کار رود.

هورمون تراپی

درمان خشکی و آتروفی واژن

به دلیل تغییرات هورمونی و کاهش استروژن، دیواره رحم نازک و آسیب پذیر می شود. به این حالت آتروفی واژن می گویند. ترشح مایعاتی که بطور طبیعی توسط سلولهای پوشش داخلی رحم تولید می شود، محیط رحم را مرطوب نگه می دارد. کاهش ترشح این مایعات باعث خشکی واژن می‌شود. خشکی و آتروفی واژن علاوه بر ایجاد سوزش و خارش واژن و عفونت های مکرر واژینالی، باعث بی‌میلی جنسی در خانمها می شوند.
آتروفی و خشکی واژن خوشبختانه با لیزر مونالیزاتاچ به طور قطعی، سریع و بدون عوارض قابل درمان است. لیزر واژن باعث تحریک دیواره رحم و کلاژن سازی دیواره می شود. علاوه بر رفع نازکی و آتروفی واژن، لیزر مونالیزا به جوانسازی واژن نیز کمک می کند. ترمیم بافت واژن باعث می‌شود دوباره مایعاتی که کانال واژن را مرطوب نگه می‌دارند ترشح شوند. درمان خشکی واژن و درمان آتروفی واژن با لیزر در نهایت باعث جوانسازی واژن، جلوگیری از عفونت‌های مکرر، تامین رطوبت واژن، ایجاد حالت کشسانی و انعطاف پذیری واژن و نیز افزایش میل جنسی زنان می شود.

 

درمان درد هنگام نزدیکی با آر اف

زنانی که موقع نزدیکی درجات مختلفی از احساس درد و ناراحتی دارند، تمایلی به برقراری رابطه نداشته و دچار سردمزاجی می شوند. یکی از مهمترین دلایل درد خشکی واژن هنگام نزدیکی است. دستگاه آر اف واژن می تواند بدون هیچ عارضه ای برای درمان خشکی و آتروفی و نیز درد هنگام نزدیکی به کار رود.

دستگاه RF  واژینال با  افزایش گردش خون و ایجاد عروق جدید در واژن به درمان شلی واژن و جوانسازی آن کمک کند. همچنین آر اف گرفتگی عضلات واژن را بر طرف کرده و از این طریق حتی باعث درمان قطعی واژینیسموس خیلی شدید می شود.

سرد مزاجی

دستگاه آر اف واژن

    برای درمان درد هنگام مقاربت و واژینیسموس خود، به شما بهترین مرکز آر اف واژینال در اصفهان را توصیه می کنیم. برای درمان با آر اف شما هم می توانید به مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

سردمزاجی آنان ممکن است ناشی از مشکلات روحی- روانی، مشکلات ارتباط با همسر و یا مشکلات جسمی و بیماری ها باشد. علت بی میلی زنان هرچه که باشد قابل درمان است. حتما در مورد اینگونه مشکلات باید با پزشک صحبت کنید. با مشاوره، تغییر الگوی زندگی، دارو و … می توان به درمان بی میلی زنان کمک کرد. یکی از مهمترین دلایل ارضا نشدن زن با دخول و بی میلی اکتسابی در زنان، خشکی و آتروفی واژن و درد هنگام نزدیکی است. چنین مشکلاتی را نیز به راحتی و به کمک درمان با لیزر مونالیزا یا دستگاه آر اف واژینال به طور قطعی درمان کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gd5yx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمام علت‌های تعجب‌آور کاهش حافظه!