تاریخ انتشار: 1401/12/23 10:14
کد خبر: 9274

زیاد ارضا شدن مردان، چه عوارضی دارد؟

عوارض زیاد ارضا شدن برای هر شخصی میتواند با توجه به نوع تغذیه و توان بدنی متفاوت باشد شاید ارضا شدن روزانه برای یک نفر زیاد محسوب شود ولی برای فرد دیگر متعادل یا حتی کم باشد.
زیاد ارضا شدن مردان، چه عوارضی دارد؟

هیچ قانون یا دستورالعمل اصلی در مورد تعداد ارضا شدن در یک روز یا عوارض زیاد ارضا شدن یا این که چند بار انزال در یک روز می تواند عوارض داشته باشد ، وجود ندارد. شاید شما فکر کنید به اندازه کافی انزال ندارید یا این که بیش از حد ارضا می شوید، در واقع میتواند گفت از آنجا که توان بدنی افراد و نوع تغذیه آن ها همیشه با هم متفاوت است بنابرین نمیتوانید پاسخ دقیقی برای تعداد دفعات نزدیکی ، یا انزال پیدا کنید.

 

از آنجا که زیاده روی در ارضا شدن اغلب در مردان دیده می شود معمولا ، مردان هستند که به دنبال عوارض زیاد ارضا شدن می گردند.

تعدد دفعات انزال یک مرد میتواند تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله سن ، سلامت جسمی ، سلامت روانی ، وضعیت رابطه ، سطح هورمون ها و میل جنسی و تغذیه فرد قرار بگیرد.

 

به طور کلی مردان هر چه جوان تر باشد دفعات انزالشان در یک روز بیشتر می شود و بعد از 30 سالگی تعداد دفعات انزال در اغلب مردان کاهش پیدا میکند.

در روابط بلند مدت مانند ازدواج ، داشتن رابطه جنسی روزانه تا هفته ای 1 بار کاملا طبیعی است ولی باید توجه داشته باشد که هیجانات جنسی در اوایل ازدواج و دوران نامزدی به قدری زیاد است که با توجه به توان جسمی مرد و میزان صمیمیت بین زوجین ممکن است انزال روزانه بین 3 – 6 بار اتفاق بیوفتد.

 

چند بار ارضا شدن در یک روز طبیعی است؟

به طور کلی برای این که متوجه شوید چند بار ارضا شدن در طول روز برای شما طبیعی محسوب می شود و چند بار ارضا شدن برای شما زیاده روی است باید به حالت روحی و جسمی خود توجه کنید در صورتی که احساس خوشایند و ماندگاری از رابطه جنسی به شما دست می دهد و بعد از آن احساس خوشایندی نسبت به خودتان و شریک جنسیتان دارید و برای ادامه فعالیت های روزانه احساس نشاط و انرژی می کنید پس در رابطه جنسی زیاده روی ندارید ولی اگر رابطه جنسی مانع از انجام فعالیتهای روزمره می شود و احساس کرختی و سستی به شما میدهد و انرژی برای انجام فعالیت های روزانه برایتان نمی گذارد به معنی بیش از حد ارضا شدن و زیاده روی در رابطه جنسی است. 

 

عوارض زیاده روی در ارضا شدن, عوارض زیاد ارضا شدن, عوارض زیاد ارضا شدن در مجردی

عوارض زیاد ارضا شدن در یک روز

 

عوارض زیاد ارضا شدن در یک روز

ارضا شدن و تعداد انزال در مردان بیشتر جنبه ذهنی دارد و مثلا در اوایل یک رابطه هیجان انگیز مسلما تعداد دفعات انزالشان در روز خیلی بیشتر از زمانی است که 2 سال از رابطه شان با همان فرد قبل گذشته باشد یا نوجوانی که به تازگی اقدام به خودارضایی میکند  و توان کنترل خود را ندارد ممکن است تعداد انزال زیادی را تجربه کند. 

 

اگر داشتن فعالیت جنسی و تعداد زیاد انزال در یک روز تا زمانی که تبدیل به اعتیاد نشود و مانع از فعالیت های روزانه ، فکری و جسمی فرد نشود ، یا باعث بروز احساس ضعف جسمی و روحی و کاهش تمرکز و عصبی شدن  فرد نشود و فرد احساس اجبار در خودارضایی و برقراری رابطه جنسی نداشته باشد، بی ضرر است. 

 

• اعتیاد به انزال : اعتیاد به انزال معمولا در مردانی دیده می شود که خود ارضایی می کنند ، از آنجا که خود ارضایی صرفا منجر به ارضای فیزیکی می شود و ارضای روحی ایجاد نمی شود ، احتمال این که تبدیل به اعتیاد و اجبار شود بسیار زیاد است.

 

در یک رابطه جنسی کامل همراه با پیشنوازی با شریک عاطفی هورمون های اکسی توسین و دوپامین در بدن هر دو نفر ترشح می شود که منجر به ارضای جسمی و روحی به صورت همزمان می شود که در خود ارضایی جنبه روحی ارضا شدن ، احساس نمی شود بنابراین در مواردی که فرد روزانه بیشتر از 1- 2 بار دست به خود ارضایی بزند احتمال بروز اعتیاد در فرد افزایش یافته و در صورتی که انزال فرد بیشتر از توان جسمی فرد شود میتوند منجر به ضعف جسمی و روحی و عصبی در فرد شود.

 

• عدم توانایی در تجربه لذت جنسی با شریک عاطفی : معمولا ارضا شدن بیش از حد به دلیل خود ارضایی اتفاق می افتد که میتواند منجر بع عواقب روحی و جنسی برای فرد شود. برای خودارضایی معمولا از قوه خیال استفاده می شود و با خیال پردازی برای ارضا شدن مرز بین واقعیت و رویا از بین می رود و مغز فرد عادت میکند با خیال پردازی ارضا شود و زمانی که فردی که در انزال با خودارضایی زیاده روی کرده وارد رابطه جنسی با شریک عاطفی یا همسرش می شود از داشتن رابطه جنسی با  او به ارضای درستی نمیرسد و مغزش همچنان به دنبال خیالپردازی برای ارضا شدن است ،  این مردان معمولا یا بعد از ازدواج دوباره دست به خودارضایی می زنند یا این که مجبورند هنگام رابطه جنسی به جای توجه به جسم همسر به تخیلات مغزشان برای ارضا شدن روی بیاورند.

 

• احساس سرخوردگی و افسردگی : معمولا انزال مکرر تبدیل به یک لذت آنی می شود که حس خوشایند آن بعد از انزال از بین می رود و مانند رابطه جنسی با شریک عاطفی احساس خوشایند ماندگاری ایجاد نمی کند و  انرژی جسمی و ذهنی زیادی از فرد می گیرد و مانع از رشد و پیشرفت اجتماعی و تحصیلی فرد می شود و حتی میتواند منجر به کاهش تمرکز فکری شود که نتیجه ای جز سرخوردگی و افسردگی برای فرد در پی ندارد. 

 

• کاهش قدرت باروری : میزان اسپرم در هر انزال باید به صورت طبیعی بین 40 – 60 اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی باشد ولی زیاد ارضا شدن باعث کاهش این میزان اسپرم به 20 میلیون در هر انزال می شود. بنابراین اگر تصمیم به فرزند آوری دارید بهتر است تعداد رابطه جنسی را کنترل شده و هر 24 – 48 ساعت یک بار انزال داشته باشید.

 

 

 

فواید ارضا شدن مکرر

• کاهش سرطان پروستات : بر اساس مطالعات انجام شده مردانی که حداقل 21 بار در ماه انزال دارند ، احتمال ابتلای آنها به سرطان پروستات 31 درصد کمتر می شود. 

 

• بهبود خواب و خلق و خو : انزال مکرر در نتیجه رابطه جنسی با شریک عاطفی میتواند باعث ترشح بیشتر هورمون های اکسی توسین و دوپامین شود. اکسی توسین باعث افزایش احساس مثبت ، کاهش استرس ، افزایش صمیمیت با شریک عاطفی مش ود از سوی دیگر دوپامین باعث تنظیم احساسات مثبت می شود با کنترل سیستم پاداش به مغز انگیزه می دهد.

 

• کیفیت بهتر اسپرم : انزال منظم میتواند باعث بهبود کیفیت و تحرک اسپرم شود. 

 

• تقویت قلب و سیستم ایمنی : در طول انزال ، ضربان قلب افزایش پیدا میکند و ریه ها سریعتر می زنند و جرین خون افزایش پیدا میکند و به حفظ فشار خون کمک میکند در نتیجه باکاهش احتمال بیماریهای قلبی عروقی روبرو می شوید. براساس تحقیقات انجام شده بیماریهای قلبی در مردانی که حداقل 3 بار در هفته رابطه جنسی دارند کمتر می شود. 

 

عوارض زیاده روی در ارضا شدن, عوارض زیاد ارضا شدن, عوارض زیاد ارضا شدن در مجردی

نشانه های زیاد ارضا شدن

 

نشانه های انزال بیش از حد 

با توجه به این که بنیه و توان هر فرد و نوع تغذیه کاملا با هم متفاوت است بنابراین ممکن است تعداد انزال روزانه 3 بار برای یک نفر عادی باشد ولی انزال روزانه یک بار برای فرد دیگر زیاد محسوب شود بنابراین باید به عوارض زیاد ارضا شدن توجه ویژه ای داشته باشید و یا از طریق تغذیه و ورزش کمبودهای جسمی خود را جبران کنید و از سوی دیگر محدودیت های جسمی خود را برای تعداد ارضا شدن در یک روز تشخیص دهید.

 

علایمی که نشان میدهد شما بیش از حد توان جسمی ارضا می شوید یا دچار ضعف جسمانی هستید عبارتند از :

- ضعف اعصاب و تحریک پذیری

- کاهش تمرکز

- کاهش حافظه

- احساس سستی و خستگی جسمی در طول روز

- ریزش مو

- احساس اجبار برای ارضا شدن

- تیر کشیدن ساق پا بعد از انزال

- زود انزالی 

- احساس پوچی یا احساس ناخوشایند بعد از رابطه جنسی

- کسل شدن در ادامه روز 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27bd63

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ازدواج با این مردان ممنوع!/ دخترها مراقب باشند فریب نخورند!

اختلالات شایع جنسی در مردان/ هر آن چه که باید بدانید
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی