تاریخ انتشار: 1402/03/01 17:39
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی
کد خبر: 5809

منهای ورزش| رابطه جنسی سالم و فواید شگفت انگیز آن را بدانید

در این مقاله فواید شگفت انگیز آن را برای شما تشریح خواهیم کرد:
منهای ورزش|  رابطه جنسی سالم و فواید شگفت انگیز آن را بدانید

منهای ورزش؛ رابطه جنسی سالم، فقط یک لذت زودگذر و موقت نیست بلکه فواید بسیاری برای جسم و روح انسان خواهد داشت. برقراری رابطه جنسی، هم برای مردان و هم برای زنان، بسیار مفید است. ما در این مقاله فواید شگفت انگیز آن را برای شما تشریح خواهیم کرد:

تحکیم صمیمیت در ازدواج

یکی از ضروریات زندگی هر زوجی، میل به رابطه جنسی است. افزایش سطح معلومات در رابطه با آن، به افزایش صمیمیت و علاقه بین زن و شوهر منجر می شود. انتظارات خود از رابطه جنسی را با همسر خود در میان بگذارید تا نیازهای یکدیگر را بهتر برآورده کنید و با بهبود آن، روابط عاطفی بین شما نیز تقویت خواهد شد.

جلوگیری از افسردگی

با داشتن یک رابطه جنسی که با صمیمیت و علاقه همراه است، شما حسی شگفت انگیز عشق را تجربه خواهید کرد و این حس، شما را از احساس تنهایی و افسردگی در امان نگه می دارد.

افزایش رضایت شغلی

رابطه جنسی رضایت بخش، کارایی ذهنی شما را افزایش می دهد، کسالت بدنی را از بین می برد و نشاط و شادابی را جایگزین می کند.

افزایش سطح ایمنی بدن

با انجام فعالیت جنسی مداوم، بدن ایمونوگولوبین بیشتری تولید می کند که مقاومت بدن در برابر سرماخوردگی را افزایش می دهد. کسانی که به طور میانگین دو بار رابطه جنسی در هفته داشته باشند، سطح آنتی بادی های بیشتری نیز در بزاق دهانشان ترشح می شود که سطح ایمنی را بالا می برد.

افزایش سوخت و ساز بدن

رابطه جنسی، باعث افزایش متابولیسم در بدن می شود و رابطه جنسی، درست مانند ورزش کردن باعث سوختن مقدار زیادی کالری در بدن می شود.

افزایش اعتماد به نفس

با داشتن رابطه جنسی سالم، با کسی که عاشقش هستید، سطح رضایتمندی از خودتان افزایش پیدا خواهد کرد و در تصمیم گیری های زندگی جسورتر و شجاع تر خواهید شد.

رابطه زناشویی

کاهش استرس

با برقراری رابطه سالم و مداوم، سطح فشار خون کاهش پیدا می کند که باعث کاهش استرس در مردان و زنان می شود و درصد سکته مغزی و قلبی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

تسکین دهنده درد

فعالیت جنسی باعث تولید اندروفین در بدن شود که باعث ایجاد بالاترین میزان لذت مغزی می شود و در نتیجه موجب تسکین انواع دردها به خصوص میگرن و سردرد می شود.

بهبود خواب

احساس آرامش و راحتی از نتایج فعالیت جنسی سالم است. پس از ارضای جنسی و ارگاسم، ماده ای بنام پرولاکتین در بدن ترشح می شود که دلیل احساس آرامش و خواب آلودگی بعد از برقراری رابطه مخصوصا در مردان است.

کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات

پاسخ درست به میل جنسی و انزال های به موقع، خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان را به خصوص در سنین بالاتر، کاهش می دهد.

از اینکه زمان ارزشمندتان را به خواندن این مقاله در رابطه با فواید رابطه جنسی سالم اختصاص دادید، بی نهایت سپاسگزاریم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ggkd3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اگر همسرتان بچه بیشتری می‌خواهد چه باید کنیم؟

منهای ورزش| با فرزندان خود چگونه در مورد رابطه جنسی حرف بزنیم؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی