تاریخ انتشار: 1398/04/20 08:26
کد خبر: 94284

باشگاه‌های بزرگ بی اعتنا به مصوبه تیم‌داری فوتبال زنان

در حالی که فدراسیون فوتبال مصوبه‌ای را برای افزایش تیم‌داری باشگاه‌های بزرگ از فوتبال زنان به تصویب رسانده است اما هنوز شاهده افزایش حمایت از فوتبالیست ها نیستیم.
باشگاه‌های بزرگ بی اعتنا به مصوبه تیم‌داری فوتبال زنان

فوتبال زنان این روزها با مشکلات بسیاری از جمله نبود تیم‌داری بسیاری از باشگاه‌ها در لیگ برتر، دست و پنجه نرم می‌کند.

هرچند که فدراسیون فوتبال برای افزایش تیم داری باشگاه‌ها، مصوبه‌ای را را سه سال پیش تصویب کرد مبنی بر اینکه تیم‌های لیگ برتر مردان، تیم زنان را تحت پوشش خود قرار دهند.

در این مصوبه باشگاه‌ها اگر تیم زنان را تحت پوشش قرار می‌دادند، به جای پنج درصد، سه درصد به سازمان لیگ پرداخت می‌کردند.

اما به نظر می‌رسد با وجود چنین مصوبه‌ای باشگاه‌های بسیاری تمایل به این تیم‌داری ندارند.

«عبدالکریم طالقانی» رئیس هیات فوتبال خوزستان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در زمینه تیم داری باشگاه‌های بزرگ در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هر باشگاهی می‌تواند در لیگ برتر فوتبال زنان تیم داری کند و فدراسیون فوتبال هیچ مانعی برای باشگاه ها ایجاد نکرده است.

وی افزود: حتی این فدراسیون برای افزایش تیم‌داری فوتبال زنان، با تصویب مصوبه‌ای به آنها کمک کرد تا مبلغ کمتری را به سازمان لیگ پرداخت کنند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بیان کرد: فدراسیون این کار را انجام داد تا باشگاه‌ها بیشتر برای تیم‌داری فوتبال زنان مشتاق شوند و به این امر مبادرت ورزند اما اینکه چنین چیزی در باشگاه‌های بزرگ رخ نداده باید دلیل آن را جست و جو کرد.

پیش از این نیز «گلاره ناظمی» مسئول مسابقات فوتبال زنان در فدراسیون فوتبال در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: این موصبه یک اتفاق و تدبیر بزرگ برای فوتبال زنان و مجموعه سازمان لیگ بود. اما متأسفانه تیم‌داری برخی از باشگاه‌های بزرگ از فوتبال زنان را امروز نمی‌بینیم. باید مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر و دسته یک، توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

مسئول مسابقات فوتبال زنان در فدراسیون فوتبال بیان کرد: امیدوارم با توجه به شرایطی که سازمان لیگ فراهم کرده است، باشگاه‌ها برای حمایت از فوتبال زنان ترغیب شوند زیرا هزینه زنان نسبت به مردان بسیار کمتر است. تنها باید نگاه‌ها به فوتبال زنان تغییر کند تا شاهد پیشرفت این عرصه باشیم.

وی ادامه داد: گرچه فوتبال زنان برای برخی باشگاه‌ها همچون ذوب آهن و سپاهان درآمدی ندارد اما تیم‌داری می‌کنند. بنابراین باشگاه‌های بزرگی مانند استقلال یا پرسپولیس مثل باشگاه‌های دیگر در این زمینه اعلام آمادگی کنند و شاهد افزایش کیفیت لیگ زنان نیز باشیم.

با وجود چنین قانونی اما هنوز شاهد تیم‌داری باشگاه های بزرگ نیستیم و به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال لازم است تا اقدام، های جدی تری برای ترغیب تیم‌داری فوتبال زنان به وسیله باشگاه‌هایی چون استقلال و پرسپولیس انجام دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lzbk6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تمرینات آمادگی جسمانی پیش از فصل داوران لیگ برتر برگزار شد