تاریخ انتشار: 1395/04/30 16:01
کد خبر: 272923

دو وزنه بردار روسی المپیک را از دست دادند

دو وزنه‌بردار روسی به دلیل دوپینگ المپیک ۲۰۱۶ ریو را از دست دادند
دو وزنه بردار روسی المپیک را از دست دادند

به گزارش سرویس کشتی و وزنه برداری فرتاک ورزشی، آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه اعلام کرد فدراسیون وزنه‌برداری این کشور الکسی سلیوتین، قهرمان پیشین زیر 23 سال اروپا را به مدت چهار سال و یکاترینا ولاسووا را به مدت 18 ماه از حضور در مسابقات محروم کرد. آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه هنوز جزییاتی در این خصوص منتشر نکرده است.

در حالی که الکسی سلیوتین و یکاترینا ولاسووا بعید است که دیگر شانسی برای حضور در بازی‌های المپیک 2016 ریو را داشته باشند، به دلیل وجود موارد مشابه دوپینگ در وزنه‌برداری روسیه، حتی شاید به طور کلی حضور وزنه‌برداران این کشور در المپیک ریو منتفی شود.

این در حالی است که اخیراً آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) پس از مشخص شدن دست داشتن دولت روسیه در برنامه دوپینگ ورزشکاران این کشور در یک دوره چهار ساله، درخواست کرده روسیه باید از حضور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 محروم شود.

گزارش WADA نشان می‌دهد که اکثر نمونه‌های ادرار گرفته شده از ورزشکاران روسی که در المپیک‌های تابستانی و زمستانی از اوایل سال 2011 تا آگوست 2015 شرکت داشته‌اند، دستکاری شده است.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) هم اعلام کرده که نیاز به زمان بیشتری برای بررسی مجدد نمونه‌های مثبت اعلام شده تست دوپینگ ورزشکاران روسی در بازی‌های المپیک زمستانی 2014 سوچی دارد تا تصمیم نهایی خود در خصوص محرومیت کلی ورزش روسیه یا محرومیت انفرادی ورزشکاران این کشور از حضور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک پیش‌رو را اعلام کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z6w66

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا با پیشنهاد روز «کشتی» در تقویم رسمی کشور مخالفت شد؟

سلیمی، در فکر جا به جایی رکورد
مصدومیت سلیمی راز است؛