تاریخ انتشار: 1395/05/04 14:02
11 روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛
کد خبر: 272026

محمد بنا: سعی می کنیم بهانه ای دست داوران ندهیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران،گفت: متاسفانه در مسابقات بین المللی ناداوری همیشه به کشتی ایران چسبیده و خواهد بود و برای مقابله با این موضوع باید قدرت کشتی گیران خود را بالا بریم.
محمد بنا: سعی می کنیم بهانه ای دست داوران ندهیم

به گزارش سرویس کشتی و وزنه برداری فرتاک ورزشی، محمد بنا امروز دوشنبه در حاشیه تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در سال های قبل هم زمانی که ملی پوشان را برای مسابقات آماده می کردیم موضوع ناداوری را در نظر داشتیم و سعی می کردیم آنها از نظر جسمانی در وضعیت خوبی قرارداشته باشند.

 

وی گفت: در المپیک لندن موقعیت کسب مدال با ناداوری از سعید عبدولی و حبیب الله اخلاقی گرفته شد. اما در ریو 2016 سعی می کنیم فرم مبارزه فرنگی کاران به صورتی باشد که بهانه ای دست داوران ندهیم.

بنا همچنین خاطر نشان کرد: امیدواریم که روز نخست بازی های المپیک که با رقابت تیراندازان آغاز می شود، الهه احمدی با کسب مدال طلسم مدال نیاوردن بانوان ایرانی را درالمپیک بشکند و روحیه خوبی به کاروان ورزشکاران ایران بدهد.

وی درباره شرایط تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی افزود: تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی صبح و بعد از ظهر به صورت فشرده و سنگین در حال برگزاری است و طی این مدت به اهدافمان از نظر فنی رسیده ایم که امیدوارم با مدال هایی که کشتی آزاد می گیرد در مجموع کشتی ملی نتیجه درخشانی در المپیک داشته باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اعزام فرنگی کاران در روز 18 مردادماه گفت: 23 مردادماه وزن کشی وزن های 59 و 75 کیلوگرم است که حمید سوریان و سعید عبدولی پس از وزن کشی حریفان خود را خواهند شناخت و امیدوارم کشتی گیران تیم ملی فرنگی با غیرت خود سبب شادی مردم ایران شوند.

وی ادامه داد: درهر وزن بهترین کشتی گیران دنیا در المپیک حضور دارند و هیچ حریفی را نمی توان دسته کم گرفت. به عنوان مثال حمید سوریان در رقابت های جهانی آمریکا نتوانست سهمیه المپیک بگیرد اما در آخرین رخداد گزینشی المپیک در ترکیه(اواخر اردیبهشت ماه) موفق به انجام این کار شد.

سرمربی تیم ملی یاد آور شد: هر چند ما تمام حریفان را رصد و آنالیز کرده ایم اما در مجموع حریفان سرسختی پیش روی نمایندگان کشورمان است.

بنا درعین حال تصریح کرد: شش دلاور داریم که همه آنها شانس کسب مدال در المپیک هستند. البته کشتی هم شکست دارد و هم پیروزی اما اطمینان دارم که نمایندگان کشورمان توانایی غلبه بر حریفان را دارند.

وی درخصوص حمایت از رشته های المپیکی گفت: من نمی خواهم راجع به این موضوع صحبت کنم و همه میدانند کشورمان شرایط خاص خودش را دارد و فدراسیون کشتی، وزات ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و از همه مهمتر شخص رئیس جمهور تا آنجا که می توانستند حمایت خودشان را انجام دادند و الان وقت گله گذاری نیست.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: باید تیم 63 نفره منسجم با همدلی عازم المپیک ریو شود تا برای شادی مردم سنگ تمام بگذاریم. اما فرنگی کاران نشان دادند با حداقل امکانات کارهای بزرگی را انجام می دهند.

وی درخصوص خط خوردن برخی از ملی پوشان فرنگی گفت: خوشبختانه کشتی فرنگی آنقدر رشد کرده که درهر وزن چندین نفر را داریم اما برای المپیک پیش رو از بین خوب و خوبتر، خوبتر را انتخاب کردیم.

بنا تاکید کرد: این به معنای آن نیست که امیر قاسمی منجزی، مهدی علیاری و مهدی زید وند خوب نیستند. بلکه آنها سالها زحمت کشیدند و در آینده می توانند میدان های بزرگتری راتجربه کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27jbg6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرچمدار کاروان فرانسه در ریو جودوکار طلاییشان خواهد بود + تصاویر
11 روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛

قهرمان پرش با نیزه المپیک آتن و پکن به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کرد
به دنبال محرومیت دو و میدانی کاران روس از المپیک ریو؛

حبیب الله اخلاقی هم به ریو می رود
11 روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛