تاریخ انتشار: 1402/04/21 17:00
کد خبر: 2855

مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟

خطر مرگ در جراحی بینی برای یک فرد سالم نسبت به یک فرد ناسالم کمتر است.
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟

خطر مرگ در جراحی بینی برای یک فرد سالم نسبت به یک فرد ناسالم کمتر است. یک فرد مبتلاء به عفونت بیشتر از افرادی که عفونت ندارند در معرض خطر است. خطر مرگ بر اثر جراحی بینی در افراد سیگاری بیشتر از افراد غیرسیگاری است. در حالی‌که از کم‌تحرکی می‌توان به‌عنوان یکی از دلایل مهم مرگ بر اثر جراحی بینی نام برد.

علاوه بر این، سابقه‌ی بروز مشکل در هنگام بیهوشی در گذشته، احتمال ایجاد عوارض در بیهوشی‌های بعدی را افزایش می‌دهد. حتی در برخی موارد، اگر یکی از اعضای نزدیک خانواده مشکلاتی در این زمینه داشته باشد، ممکن است این مشکل در افراد دیگر هم بروز دهد.

یکی از واکنش‌های جدی به دارو‌های بی‌هوشی، هایپرترمی بدخیم (malignant hyperthermia) است که باعث می‌شود بیمار در هنگام قرار گرفتن در معرض بیهوشی، تب بسیار بالایی را بروز دهد. در این موارد مهارت متخصص بیهوشی می‌تواند احتمال مرگ بر اثر جراحی بینی را کاهش دهد.

اگرچه به این نکته هم باید دقت کنید که مرگ بر اثر جراحی در حین و بلافاصله پس از آن معمولاً در نتیجه‌ی واکنش به بیهوشی است.

با توجه به همه‌ی مواردی که ذکر کردیم، معمولاً مرگ بر اثر جراحی بینی نادر است و هنگامی رخ می‌دهد، که بدن واکنش نامطلوب به دارو‌های بیهوشی یا بعد از عمل می‌دهد. هر چند که عفونت نیز می‌تواند یکی از عوامل مهم باشد.

به عبارت دیگر، خطرات تهدید کننده‌ی زندگی در جراحی بینی، ناچیز است، به‌ویژه زمانی که عمل بینی را به یک پزشک فوق تخصص با تجربه بسپارید.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dygp4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مرگ بر اثر جراحی بینی ممکن است؟