تاریخ انتشار: 1395/12/07 13:49
اختصاصی| به بهانه انتخاب انصاری‌فر به عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ اروپا
کد خبر: 226935

اردبیل معدن بازیکنان بزرگ ایران اما بدون تیم!

بدون شک اگر بحثی از بزرگان فوتبال ایران به میان بیاید، کارشناسان فوتبال اردبیل را جزو استعداد های اول این کشور در فوتبال میدانند و به همین خاطر به این شهر لقب استعداد های فوتبال هم می گویند.
اردبیل معدن بازیکنان بزرگ ایران اما بدون تیم!

به گزارش فرتاک ورزشی، شهری که آقای گل جهان از این دیار برخاسته و شناسنامه فوتبال ایران بحساب می‌آید. اینکه در مسیر پیشرفت علی دایی دانشگاه صنعتی شریف وپذیرش او در این دانشگاه نقش بسزایی داشت، هیچ شکی درآن وجود ندارد.

شاید اگر علی دایی درکنکور سراسری قبول نمی شد هرگز او فرصت پیشرفت را پیدا نمی کرد، هرگز دیده نمی شد، هرگز به تیم ملی نمی رسید، آقای گل جهان نمی شد و به تیم های اورپایی نمی رسید اما موفقیت در کنکور وحضور در تهران باعث شد او با بازی درتیم های تهرانی کم کم مسیر موفقیت را برای خود هموار کند وتا جایی برسد که اکنون جهان فوتبال ایران را باعلی دایی بشناسد، بازیکنی از دیار سبلان.

شاید در آن زمان که علی دایی مرد اول تیم ملی و لژیونر موفق ایران بود خیلی ها این استعداد را از اردبیل یک استثنا میدانستند و کم تر کسانی فکر میکردند اردبیل بعد ازعلی دایی فوتبالیست دیگری درسطح بالا به فوتبال ایران وحتی جهان معرفی کند، چرا که اردبیل تیم خاصی برای پرورش استعداد نداشته و همچنان ندارد.

اما در جواب آنهایی که آن زمان علی دایی را استثنا میدانستند باید گفت به اذعان پیشکسوتان فوتبال اتفاقا آن سالها بازیکنان فنی بسیار بزرگی در تیم های گمنام اردبیل توپ می زدند اما چون آنها شانس قبولی در کنکور کسب نکرده بودند نتوانستند در تیم های پایتخت فرصت بازی به دست بیارند وخیلی از استعداد ها در این شهر بخاطر نبود تیم خاصی سوخت، بدون آنکه کسی به آنها توجه کند.

این که علی دایی یک استثاست درآن هیچ شکی وتردیدی نیست و نه تنها اردبیل بلکه حتی فوتبال آسیا نیز نمی تواند علی دایی دیگر معرفی کند.

در دوران علی دایی که به لطف دانشگاه شریف فرصت پیشرفت به دست آورد خیلی از فوتبالیست های این شهر بخاطر نبود تیم خاصی شانس نشان دادن توانایی های خود را از دست دادند، آنهایی که به دنبال شناسایی استعداد های سوخته در این شهر هستند اگر کمی به پای صحبت های پیشکسوتان و مو سپید کردهای فوتبال این شهر بنشیندد وبه صحبت های آنان گوش دهند متوجه خواهند شد چه بزرگانی از این شهر که تک تک آنها می توانستند پیراهن حتی تیم ملی را برتن کنند بخاطر نبود تیم دیده نشدند وبه نوعی این استعدادها سوختند.

اما گذر زمان بازهم استعداد های دیگر از این شهر به دنیای مستطیل سبز معرفی کرد.

کریم انصاری‌فر که پله های طرقی را سالهای اخیر طی نمود و اکنون در بهترین تیم یونان بازی میکند و امروز به عنوان بهترین بازیکن لیگ اروپا در مرحله یک شانزدهم انتخاب شد.

حال اردبیل یک استعداد بزرگ دیگر را به فوتبال حتی اروپا معرفی کرده است وتیم یونان جزو خوشبخت ترین تیم های اروپایی است که کریم انصاری‌فر برای این تیم توپ می زند وبا پشتکاری که کریم دارد بزودی حتی می تواند پیراهن  تیم های درجه یک اروپا را نیز برتن کند.

سجاد شهباززاده هم مهاجمی است که همه تیم ها وباشگاههای ایرانی آرزوی داشتن او را دارند و اگر کمی در انتخاب تیم خود دقت کند او نیز می تواند در تیم های خوب اروپایی توپ بزند.

مهرداد بایرامی، اکبر ایمانی و خیلی های دیگر از بازیکنان از این شهر و استان اکنون جزو ستارهای تیم خودشان بحساب میایند واین همه نشان از توانایی های بازیکنان اردبیلی دارد.

اما نکته جالب وعجیب و البته تاسف بار این است که همه این بازیکنان در حالی ستاره فوتبال شدن که اردبیل درطول سالهای اخیر تیم خاصی نداشته واگر علی دایی، آقای گل جهان شده، اگر کریم بهترین بازیکن لیگ اروپا می شود، علی دایی ها و کریم انصاری‌فرهای زیادی در این شهر بخاطر بی توجهی مسئولان این شهر سوختند.

شاید اگر اردبیل تیم مطرحی داشت وفرصت برای جوانان این شهر فراهم می شد ده‌ها کریم انصاری‌فر به فوتبال ایران معرفی می شدند ودر اروپا توپ می زدند وافتخار کشور بحساب میامدند.

اما متاسفانه این شهر پراستعداد با بی‌مهری مسئولان مواجه است. ای کاش آقای تاج خود بفکر این استعدادها باشد اگر بازیکنان اردبیلی کشف شود آقای کی روش هم نیازی نیست به دنبال پیداکردن دورگه ها باشد.

نویسنده: "فیاض صادقی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kjydv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فتح‌آبادی: باید از صحبت های پاشازاده اوج فاجعه در داوری را متوجه می‌شدیم
اختصاصی| سرپرست گل گهر سیرجان مطرح کرد؛